تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جای خالی فضای ورزشی در دانشگاه‌ها

متاسفانه سرانه ورزشی در کشور پایین است و در برخی دانشگاه‌ها سرانه فضای سرپوشیده تقریبا بین ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است.

یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید در دستور کار مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم قرار گیرد که می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت روح و جسم افراد داشته باشد ورزش است.

نبود استخر شنا در دانشگا‌ها

این درحالی است که ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان در این خصوص بیان کرد: امسال با تأمین اعتبار صورت گرفته در کنار تربیت بدنی سازمان و پژوهش علوم طرح پایش تندرستی و تربیت بدنی را به خوبی عملی کرده‌ایم، عملا‌ً وقتی طرح‌ها عملیاتی می‌شود ما باید به پوشش بیمه‌ای توجه کنیم و دانشجویانی که با معلولیت مواجه هستند که تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و خوشبختانه امیدواریم این طرح اجرایی شود.

وی افزود: آمادگی داریم با تغییر خوابگاه ها سرانه ورزشی را افزایش دهیم و یکی دیگر از مباحث مورد نظر این سازمان نبود استخر در دانشگاه‌ها است که با تکمیل بانک اطلاعاتی با سازمان امور دانشجویان بتوانیم کمبود استخر‌ها را رفع کنیم.

دانشگاه ما حتی حیاط هم ندارد چه برسد به سالن و وسایل ورزشی

یک دانشجوی حسابداری دانشگاه علوم اقتصادی با انتقاد از نبود فضای باز در دانشگاه گفت: دانشگاه ما حتی حیاط هم ندارد چه برسد به سالن و وسایل ورزشی، من خودم به یک سری ورزش‌های خاص مانند شنا علاقه دارم که اگر امکان دسترسی به آنها در دانشگاه وجود داشت حتما استقبال می‌کردم.

یکی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه تهران در این خصوص بیان کرد: من اکنون ترم ۶ هستم و تا قبل از این با وجود خستگی و فشار کاری بودم  حتی در ساعات پایانی روز به سالن‌های ورزشی رفته و ورزش می‌کردم، اما با رسیدن به ترم‌های بالاتر، فشرده‌تر شدن برنامه کلاس‌ها و سنگین‌تر شدن دروس، دیگر توان و وقتی برای باشگاه رفتن ندارم.

وی ادامه داد: مسلما اگر دانشگاه به وسایل و سالن‌های ورزشی مجهز بود حتما از آنها استفاده می‌کردم زیرا ورزش کردن به من روحیه و انر‌ژی می‌دهد.

محمد پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم نیز با تاکید بر اینکه رشد مراکز آموزش عالی در چند سال گذشته متناسب نبوده، گفت: هنگامی که قصد تاسیس یک فضای آموزش عالی وجود دارد باید همه امکانات آن بررسی شود، اما در چند سال اخیر امکانات ورزشی هیچ‌کدام از موسسات آموزش عالی تاسیس شده بررسی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه ورزشی در دانشگاه‌ها متناسب با تعداد دانشجویان نیست، اظهار کرد: از آنجایی که تعداد دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر بیشتر است و دانشجویان دختر امکان استفاده از فضاهای سرباز را ندارند، سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده برای هر دانشجو پایین‌تر از سرانه ورزشی فضاهای سرباز است.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم افزود: متاسفانه دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور از سرانه ورزشی قابل قبولی برخوردار نیست که باید برای آن تصمیماتی اتخاذ شود.

زیرساخت دانشگاه‌ها با جمعیت دانشجویی رشد نکرده است

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دانشگاه، متناسب با رشد جمعیت دانشجویی افزایش نیافته، گفت: به دلیل قدمتی که دانشگاه تهران دارد، در زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و ورزشی دانشگاه دچار مشکل است و باید فضاهای فرهنگی و ورزشی، متناسب با رشد جمعیت دانشجویی افزایش پیدا کند. 

وی افزود: در این راستا، یک مجموعه ورزشی در فضایی به متراژ 10 هزار مترمربع در خیابان ادوارد براون احداث می‌شود که بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه ورزشی دانشجویی تهران خواهد شد و علاوه بر دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. 

سرسنگی تصریح کرد: دو زمین فوتبال دانشگاه، سامان‌دهی و مجتمع ورزش‌های آبی دانشگاه در خیابان کارگر شمالی نیز با سرمایه دو میلیارد تومان راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم با احداث و سامان‌دهی این فضاها، سرانه فرهنگی ورزشی دانشجویان افزایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: وضعیت ما در دانشگاه تهران در حوزه فضاهای سرباز در حد مطلوب است که خوشبختانه سرانه ورزشی خوبی دارد ولی در فضاهای سرپوشیده نوساناتی است که امیدواریم با فعالیت های عمرانی و زیرساخت‌ها ظرف ۲ سال آینده سرانه فضاهای سرپوشیده این دانشگاه به حد معقول برسد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص ایجاد استخر در این دانشگاه گفت: در حال حاضر درصدد ساخت یک استخر مجزا و کامل در جنب کوی دانشگاه تهران هستیم. 

وی یادآورشد: این استخر تا آخر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد که با استفاده دانشجویان سرانه دانشگاه تهران در این حوزه به ۱۸ درصد افزایش پیدا کند تا به یک متر مربع سرانه فضای ورزشی  تا پایان برنامه چهارم توسعه برسیم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جای خالی فضای ورزشی در دانشگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..