تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بدون درخواست، ترفیع بگیریم

ترفیع یا پاداش گرفتن، نیازمند این است که ذهنیت رئیس و صاحب کسب‌وکار را نسبت به موقعیتی که در آن مشغول هستید، کاملا عوض کنید.

همه‌ی ما می‌خواهیم در کارمان پیشرفت کنیم. حتی اگر تمام کارهایتان را به‌موقع انجام دهید، هیچ‌وقت دیر سرکار نیایید، مرخصی استعلاجی برای بیماری نگیرید و همیشه وظایف را در زمان خود انجام دهید، ممکن است خیلی کم یا خیلی دیر ترفیع بگیرید. شما کارتان را درست انجام می‌دهید؛ پس چرا به شما ترفیع داده نمی‌شود؟ جواب ساده است: شما برای انجام انتظارات رئیستان ترفیع نخواهید گرفت. حتی اگر بسیار تلاش کنید و تمام آنچه از شما خواسته شده است، انجام دهید؛ کار برجسته‌ای انجام نداده‌اید. شما به‌عنوان شخصی دیده خواهید شد که حداقل انتظارات ممکن را برآورده کرده است. افرادی که در شغلشان مسیر موفقی را طی می‌کنند، هیچ‌گاه چنین قضاوتی در موردشان نشده است. راه پیشرفت در کسب‌وکار و گرفتن حقوق بیشتر و ترفیع، این است که با اضافه کردن به ارزش خود، مطمئن شوید کارهایی که انجام می‌دهید، ارزش بسیار بالاتری نسبت به حقوقی که دریافت می‌کنید دارند. شما می‌خواهید رشد کنید و به‌عنوان شخصی دیده شوید که بسیار ارزشمند است، شخصی که سازمان بدون او نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

هدف شما باید این باشد که انتظارات رئیستان را از خود افزایش دهید. آن‌قدر زیاد که او احساس کند که چون شما را استخدام کرده، هوشمندترین فرد روی زمین بوده است! این پروسه آن‌قدر که فکر می‌کنید سخت نیست. شما باید بتوانید ذهن رئیس خود را کشف کنید و بخواهید که ترفیع بگیرید.

ذوق زده کردن رییس

فراتر از انتظارات عمل کنید

علاوه بر توسعه مهارت‌های فردی، شما باید در مورد صنعتی که سازمان شما مشغول به کار در آن است؛ رقبا، آخرین چالش‌ها و راه‌های توسعه‌ را نیز بشناسید. توسعه حرفه‌ای بسیار مهم است؛ چرا باید در این نقطه متوقف شوید؟ اگر شما واقعا بخواهید رئیس خود را ذوق‌زده کنید، همه‌چیز در مورد شرکت و صنعت مربوطه را باید حفظ باشید. برای مثال، اگر در بخش IT کار می‌کنید، به جای اینکه فقط یک کد نویس حرفه‌ای باشید، باید بهترین روش‌هایی که در این صنعت استفاده می‌شود، بدانید. انتقال دانش شما به دنیای واقعی سازمان، یک راه بسیار عالی برای افزودن ارزش به خود شما است. اگر بدانید کارتان را چطور باید انجام دهید، یعنی شما می‌دانید چرا به چنین کاری مشغول هستید و چرا کار شما مهم است.

به‌جای حاضرجوابی، خودتان سؤال ایجاد کنید

این حس خوبی است که به سؤالات رئیس خود در جلسات پاسخ سریع بدهید؛ ولی اگر واقعا می‌خواهید رئیس خود را به وجد آورید، باید خودتان سؤال ایجاد کنید. پیش‌بینی کنید که در مورد چه چیزی نگرانی‌هایی دارد و به‌طور پیوسته به او اطلاعاتی در این مورد بدهید. با این روش، زمان و انرژی رئیستان را ذخیره کرده‌اید و او در واکنش به اشتیاق شما به کار، قدرددانتان خواهد بود.

توسعه قابلیت ها

قبل از اینکه اشتباهات کشف شوند، خودتان آن‌ها را پیدا کنید

مسئولیت‌پذیری یک هنر گمشده است. بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که اشتباه‌هایشان را مخفی نگه دارند و از عواقب اعتراف به اشتباهات خود می‌ترسند. به رئیس خود نشان دهید که از اعتراف به اشتباهات خود نمی‌ترسید تا او خوشحال شود. اگر اشتباهی می‌کنید، از رئیستان یک معذرت‌خواهی ساده کنید و یک راهکار برای آن نشان دهید. بسیار عالی‌تر خواهد شد اگر بتوانید به او بگویید چه قدم‌هایی برای جبران این اشتباه برداشته‌اید. انسان جایزالخطا است. شما به رئیستان نشان می‌دهید که قابل اطمینان، بسیار فعال و خلاق هستید و این شما را متمایز می‌کند. اگر خطایی هم کرده‌اید، این خطا غیرقابل اجتناب بوده است.

به‌جای اینکه بخواهید به شما آموزش دهند، خودتان این کار را انجام دهید

معمولا، یک نصیحت که به فرد در کارش می‌شود، این است که از رئیس بخواهد او را به کلاس یا کارگاه‌هایی بفرستد که مهارت‌هایش گسترش یابد. ولی ما در مورد یک چیز ساده صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد ذوق‌زده شدن رئیستان صحبت می‌کنیم. خودتان دنبال آموزش خود در وقت آزادتان باشید. نیاز نیست به کلاس‌هایی با هزینه بالا بروید، خیلی از دوره‌های آنلاین هستند که هیچ هزینه‌ای ندارند یا هزینه‌ای بسیار پایین دارند. وقتی همه از رئیس می‌خواهند که آن‌ها را به کلاس‌های آموزشی بفرستد، شما با این کارتان به او گفته‌اید این کار را قبلا خودتان شروع کرده‌اید و این علاقه شما بی‌پاداش نخواهد ماند. شما باعث شده‌اید که شرکت هزینه اضافه نکند؛ ولی بتواند پیشرفت کند و شما نیز در حین انجام دادن فعالیت‌های روزانه‌، مجموعه مهارت‌های خود را افزایش داده‌اید.

ترفیع گرفتن

منتظر نباشید که به شما کاری را ارجاع بدهند، خودتان کار را بربایید

هر کسی می‌تواند کاری را که به او گفته شده است، انجام دهد. برای اینکه رئیس خود را ذوق‌زده کنید، باید بیش‌فعال باشید. اگر مشکلی می‌بینید، آن را حل کنید، اگر می‌بینید نیاز به انجام کاری است، آن را انجام دهید. برای افراد جدیدی که در سازمان استخدام می‌شوند، چارچوب چگونگی انجام کار بچینید، از پروسه‌های کار مستندسازی تهیه کنید و مطمئن شوید که آن‌ها چطور باید در مسیر هدایت شوند. کلا کاری کنید که باعث ایجاد تغییر شود. رئیس‌ها همیشه به دید کارمندان بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. فراموش نکنید که از دید خود به رئیستان توضیحاتی بدهید. رئیس شما دوست خواهد داشت که ببیند شما فکر می‌کنید چه چیزی در شرکت از همه مهم‌تر است. از نظر اخلاقی اصلا خوب نیست که شخص کاری کند تا همکارانش نالایق جلوه کنند؛ ولی هیچ اشکالی ندارد که شما به دنبال پیشرفت شخصی خودتان باشید. 

با سایر قسمت‌های شرکت، رابطه ایجاد کنید

خیلی مواقع پیش می‌آید که قسمت شما در سازمان، نیاز به کمک سایر بخش‌ها داشته باشد. یک راه بسیار خوب برای خوشحال کردن رئیستان این است که با بخش‌های دیگر شرکت، رابطه‌هایی سازنده برقرار کنید. همیشه ارتباط شخص با شخص بهتر از ارتباط بخش با بخش بوده است. اگر این جمله را به رئیستان بگویید، او را به وجد آورده‌اید: «چرا نمی‌گذاری من این کار را برایت انجام دهم؟ من کسی را می‌شناسم که می‌تواند این کار را برای ما انجام دهد.»

در بحران‌ها، خونسردی خود را حفظ کنید

برخی موارد هستند که باعث جلب توجه رئیستان می‌شوند که یکی از آن‌ها، توانایی شما در مدیریت طوفان‌ است. این طوفان می‌تواند مشاجره بین دو نفر، اعتراض افراد به قوانین جدید یا چیزهای دیگری باشد. مطمئن شوید که این مواقع آرام خواهید بود و کنترل احساسات خود را در دست دارید. تحمل بالای شما و توانایی فکر کردن در شرایط بحران، نشان‌دهنده پتانسیل‌های ویژه رهبری است.

افرادی که بیشترین پیشرفت را می‌کنند، آن‌هایی هستند که بیشترین ارزش را خلق می‌کنند. خلق سود، همه چیز یک کسب‌وکار است. شما باید کاری کنید که رئیس شرکت‌ بداند از بابت حقوقی که به شما می‌دهد و زمانی که برای شما صرف می‌کند، منفعت‌های بسیار زیادی دریافت می‌کند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بدون درخواست، ترفیع بگیریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..