تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلرژی (حساسیت) را بیشتر بشناسیم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آلرژی یا همان حساسیت یک بیماری ژنتیکی است که وابسته به بتارض است وبه دلیل مواجه افراد در سنین مختلف با عوامل آلرژی زا به وجودمی آید.

دکترنصیری رییس بیمارستان توحید سنندج در این رابطه می گوید:این بیماری تمام اعضای بدن را درگیر می کند.

وی می افزاید:با شروع فصل بهارو افزایش گردافشانی در محیط پیرامون بیشتر افراد به آلرژی‌های فصلی به خصوص در فصل بهار مبتلا می‌شوندکه این نوع آلرژی نشانه های بالینی خاص خود را دارد.

رییس بیمارستان توحید سنندج بیان کرد:این نوع حساسیت به درجات متفاوتی در افراد منجر به سرفه، آبریزش بینی، عطسه و خارش پوست می‌شود.

دکتر نصیری ادامه داد: در واقع حساسیت‌های فصلی در برخورد با بیش از 130 هزار ماده آلرژی‌زا به وجود می‌آید که از راه‌های تنفسی، تماس‌های پوستی، خوردن و آشامیدن وارد بدن می‌شود و برخی افراد نیز به طور ژنتیکی آلرژی را از خانواده‌شان به ارث می‌برند.

وی با اشاره به عوامل آلرژی زا می گوید:گرده گیاهان وحتی گیاهان زینتی در منازل حیوانات و پرندگان خانگی نیز می توانند عامل گسترش این آلرژی در افراد باشند.

دکتر فوضی کارشناس تغذیه ورژیم درمانی با اشاره به درمان آلرژی فصلی می گوید:تغذیه مناسب می تواند در کنترل وتقویت بدن در برابر این بیماری موثز باشد.

وی برنقش برخی مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز آلرژی‌های فصلی تاکید می‌کندومی گوید: مصرف انواع ویتامین‌های گروه B مانند غلات، گوشت، لبنیات، انواع سبزی‌های برگ سبز تیره مثل اسفناج، کرفس و انواع ویتامین‌های گروه C، مانند مرکبات و سبزی‌های تازه و نیز سبزیجات غنی از ویتامین A همچون هویج می‌تواند از شدت عوارض ناشی از آلرژی‌ها بکاهد.

انتهای پیام/م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلرژی (حساسیت) را بیشتر بشناسیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..