تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افراد منافع شخصی را به منافع ملی و جمعی ترجیح می دهند

ساعت: 15:43 منتشر شده در مورخ: 1396/03/06 شناسه خبر: 1114831

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در بررسی مشکلات شهری عنوان کرد:

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر:ما همیشه می گوییم اگر کشوری به کشور ما چپ نگاه کند ما حاضریم برای کشورمان جان خود را بدهبم، اما حاضر نیستیم تا با مصرف درست آب، برق، گاز و در کل منابع، کاری کنیم که حیثیت جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرده تا مسئولان کشور در مقابل کشورهای دیگر گردن کج نکنند و منت نکشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیترآزاد، سید مهدی حسینی رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مشکلات شهر آزادشهر اظهار کرد: از آنجا که بنده بزرگ شده آزادشهر هستم و گذشته آزادشهر را به یاد دارم و حال حاضر آزادشهر را به دلیل رشته تحصیلی ام با جزئیات نگاه می کنم باید بگویم که مشکل اصلی شهر، فرهنگ مردم است.

حسینی ادامه داد: مثلا الان، اگر از کمربندی شهر رد شوید بوی فاضلاب همه جا را فرا گرفته، این نه ربطی به دولت، نه ربطی به نظام و نه ربطی به شهرداری دارد، بلکه مردم خودشان با دست خودشان دارند شهرشان را خراب می کنند. بنظر بنده بی مسئولیتی شهروندان یکی از معظلات آزادشهر است.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: مردم دوست دارند همه چیز از بالا به پایین دیکته شود، همه می گویند دولت و شهرداری برای ما این کار را کرد و این کار را نکرد. کسی نمی گوید من برای کشورم و شهرم چکار کرده ام. من برای جمهوری اسلامی چکار کرده ام. اکثر افراد منافع شخصی را به منافع ملی و جمعی ترجیح می دهند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکلات آزادشهر مربوط به مشکلات زیست محیطی است. در روزگاری در دهه شصت ، در هیچ یک از جدولهای آزادشهر آب حمام نبود و همه این کار را کار زشتی می دانستند. امروز شما می بینید کمتر خانه ای است که آب حمام را به جوب نریزد.

حسینی ادامه داد: نتیجه این کار چه می شود، تمام فاضلاب شهر جمع می شود در انتهای کمربندی و بوی بد آن تنها خاطره ای است که در ذهن مسافرانی می ماند که از شهر ما می گذرند.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: یک رودخانه در شهر ما بود که به هر دلیل آب آن خشک شده است، بهترین وضیت با شرایط کنونی آن است که یک کانال خشک باشد نه اینکه تبدیل به کانال متعفن فاضلاب شهری شود. مردم نباید آب فاضلاب خود را در آن رها کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم از نظر شرعی هم نگاه کنیم، این آب فاضلاب نجس است. بوی تعفن این فاضلابها که در جوب ها و کانال رودخانه در جریان هستند شهر را برداشته است. این مسئله ربطی به هیچ دولت با هیچ حزبی ندارد. بلکه به خود مردم مرتبط است. متاسفانه افراد دنبال این هستند که منافع خود را پیش ببرند و حقوق دیگران را نادیده می گیرند.

حسینی ادامه داد: من نمی گویم مدیریت ما مشکلی ندارد، اما ما شهروندان نباید سهم خود را فراموش کنند، که سهم بزرگی در مدیریت شهری است.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر با بیان خاطره ای از دوران زندگی خود در کانادا افزود: در محله ای در کانادا زندگی می کردم، توفان شدیدی شد و درختی را به خیابان انداخت، کسی منتظر نماند تا از ارگان خاصی بیایند و خیابان را تمیز کند. هر کس با هر وسیله ای که داشت برای خرد کردن درخت آمد. درخت را خرد و در گوشه ای از خیابان دپو کردند و خیابان را جارو کشیدند و تمیز کردند. چند روز بعد شهرداری به دلیل حجم زیاد کار آمد و آن چوبها را برد. مردم دست روی دست نگذاشتن و حق خود را در مدیریت شهری انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا هر شب زباله ها را جمع نمی کنند. من در آکسفورد، در لندن، در تورنتو ، در جنوب ایتالیا و خیلی جاها زندگی کرده ام. آنجا هفته ای یک بار می آیند و زباله ها را جمع می کنند. مردم آنجا آشغالهای را تفکیک می کنند. آشغالهای تر را در در صافی گذاشته و خشک می کنند تا بو نگیرد. ما اگر مواد غذایی را از دیگر زباله ها تفکیک کنیم، می شود از آنها به عنوان کود استفاده کرد.

حسینی ادامه داد: خیلی از شهر هایی که در آنها زندگی کرده ام، آب و هوایی مانند اینجا داشت، اما به دلیل تفکیک زباله ، هیچ گاه زباله آنها بو نمی گرفت. از لحاظ شرعی هم نگاه کنیم بد است که نان و مواد خوراکی مخلوط با دیگر زباله ها شود. ما در خانه ظرف یکبار مصرف را آب می کشیدیم و کنار زباله های بازیافتی می گذاشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: چیزی که شرع ما توصیه می کند، آنها انجام می دهند اما خودمان فراموش کرده ایم. فرهنگ سازی باید از آموزش و پرورش و حتی در دانشگاه انجام شود. بنده سعی کرده ام، تفکیک زباله را در دانشگاهی که مدیریت ان را دارم فرهنگ سازی کنم.

وی اعلام کرد: ما همیشه می گوییم اگر کشوری به کشور ما چپ نگاه کند ما حاضریم برای کشورمان جان خود را بدهبم، اما حاضر نیستیم تا با مصرف درست آب، برق، گاز و در کل منابع، کاری کنیم که حیثیت جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرده تا مسئولان کشور در مقابل کشورهای دیگر گردن کج نکنند و منت نکشند.

حسینی در انتهای سخنانش گفت: عزت ملی در این است که منابع کشور برای نسلهای بعدی حفظ شود. یادمان باشد ما در قبال نظام، اسلام، کشور، شهر و همنوعانمان و اللخصوص آیندگان مسئولیم. پس بیایید وظیفه خود درست انجام دهیم و همیشه از نظام طلبکار نباشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افراد منافع شخصی را به منافع ملی و جمعی ترجیح می دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..