تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم/ تغییر در روند برگزاری آزمون‌های رغبت و استعداد در سال آینده

آخرین وضعیت هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم/ تغییر در روند برگزاری آزمون‌های رغبت و استعداد در سال آیندهمسعود شکوهی مدیرکل پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم اظهار کرد: تقریباً ۹۹ درصد دانش‌آموزان در آزمون‌های هدایت تحصیلی که شامل آزمون توانایی و رغبت بوده شرکت کردند و بخشی از کار هدایت تحصیلی خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: سؤالات آزمون کاملاً استاندارد بوده و اگر فرصت بیشتری داشتیم این آزمون‌ها در چند نوبت برگزار می‌شد تا دانش‌آموزان از تعداد بالای سوالات شکایتی نداشته باشند، اما چون می‌خواستیم کار زودتر انجام شود این حجم سوالات در یک نوبت برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد.

مدیرکل پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در نظر داریم تا سال آینده حتماً این آزمون‌ها در چند نوبت و در طول سال تحصیلی انجام شود و اکنون سامانه در حال تکمیل نظرات معلمان است تا از آن برای برگزاری بحث هدایت‌تحصیلی در سال‌های آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از نظرات معلمان در طرح هدایت تحصیلی لحاظ می‌شود، گفت: ۷۰ درصد این اطلاعات وارد شده، همچنین ۹۰ درصد از نظر اولیا برای بحث هدایت‌تحصیلی در سامانه ثبت شده است.

شکوهی با بیان اینکه بعد از اتمام امتحانات پایان سال نمون برگ شماره ۶ و ۷ ارائه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به توزیع این نمون برگ‌ها نهایتاً تا پایان تیر ماه کار هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان تکمیل می‌شود.

وی افزود: نمون برگ شماره ۶ بررسی مشاوره‌ای و ارزیابی دانش‌آموز نسبت به آزمون‌ها بوده که ۶۵ درصد نمره هدایت‌تحصیلی را شامل می‌شود و نمون برگ شماره ۷ بر اساس عملکرد تحصیلی دانش‌آموز در ۳ پایه هفتم، هشتم و نهم در نظر گرفته می‌شود که نمرات پایه هفتم و هشتم ضریب یک و پایه نهم ضریب ۳ دارند.

مدیرکل پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بر اساس نمرات دانش‌آموزان رتبه‌بندی آن‌ها در منطقه خود به ۴ گروه الف، ب، ج و د انجام می‌شود و بر اساس این گروه‌بندی دانش‌آموزان فرصت ۲ هفته‌ای برای ثبت‌نام در رشته مورد نظر خود را دارند که سعی کردیم تا حد امکان ظرفیت حداکثری را برای دانش‌آموزان اعمال کنیم تا مشکلی از نظر انتخاب رشته مورد نظر خود نداشته باشند.

وی یادآور شد: در فرم نظرسنجی تلاش شده علایق بر ظرفیت‌ها منطبق شود و از اعمال سلیقه شخصی برای بحث هدایت‌تحصیلی جلوگیری کنیم و منابع انسانی و مالی به حداکثر را برای این انتخاب در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم/ تغییر در روند برگزاری آزمون‌های رغبت و استعداد در سال آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..