تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عراق منشاء گرد و غبار اخیر غرب کشور است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ضیاء الدین شعاعی درباره گرد و غبار روز چهارشنبه 3 خردادماه سالجاری در غرب کشور افزود: آخر وقت روز سه شنبه دوم خردادماه، با شکل گیری بادهای غربی، توده گرد و غباری در داخل خاک عراق ایجاد شد.
وی اظهار کرد: استمرار جریان باد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه 3 خرداد ماه باعث شد تا توده گرد و غبار شکل گرفته، سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهد.
شعاعی ضمن تاکید بر این که توده از نظر گرد و غبار در رده متوسط قرار داشت، تصریح کرد: اما وسعت تاثیر قابل توجه این توده باعث شد تا علاوه بر استان خوزستان، از ایلام تا آذربایجان نیز تحت تاثیر این توده قرار گیرد و حتی بر اثر استمرار فعالیت این توده، آثار آن در مرکز کشور و تهران نیز ملاحظه شد.
مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: بر اثر فعالیت این توده، شاهد رشد قابل توجه غلظت گرد و غبار غرب کشور در روز سوم خرداد بودیم تا جایی که همزمان با ساعت 9 صبح؛ شدت گرد و غبار (PM10) در ایلام به 202، مهران 239 و دهلران به 176 رسید، همچنین شدت گرد و غبار ساعت 12 ظهر در مهران با روند افزایشی به دو هزار و 276 میکروگرم بر مترمکعب (PM10) رسید.
وی با بیان این که شدت گرد و غبار 150 میگرو گرم، سطح اخطار برای تمام اقشار جامعه است، اضافه کرد: در استان خوزستان نیز همزمان با سوم خرداد ماه و از ساعت 17 تا 19 شدت گرد و غبار با یک روند افزایشی از 90 به 312 رسید، همچنین شدت گرد و غبار در سوسنگرد از 215 به 542 و در خرمشهر از 208 به 298 میکروگرم بر متر مکعب رسید.
شعاعی خاطرنشان کرد: توده های کم تراکمی از روز چهارشنبه سوم خرداد تا امروز شنبه 6 خرداد به طور متناوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و آخرین گزارش دریافتی از استان ایلام نیز حکایت از آن دارد که در ساعت 11 صبح امروز، شدت گرد و غبار در ایلام به 163، ایوان 206 و دهلران به 117 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که نشان دهنده روند کاهشی شدت گرد و غبار است.
مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: هوا در خرم آباد نیز در شرایط سالم قرار دارد.
علمی 9014**
دریافت کننده: کیمیا عبدالله پور* انتشار: زهره محتشمی پور

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عراق منشاء گرد و غبار اخیر غرب کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..