تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این غذای پرطرفدار را سه بعدی سرو کنید + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زمانی که ماکارونی‌ها در کارخانه‌ها تولید می‌شوند به همراه مقادیر زیادی از هوا دسته بندی و درون جعبه قرار می‌گیرند به همین خاطر گروهی از دانشمندان در گروه MIT تحقیقاتی را انجام دادند و توانستند ماکارونی‌های تخت و صاف را به صورت ماکارونی‌های سه بعدی تبدیل کنند و تنها کافیست در آب غوطه ور شوند و شکل سه بعدی به خود بگیرند.

فرآیند تولید این نوع ماکارونی به گونه‌ای است که لایه بالایی این ورقه نازک ماکارونی آغشته به ژلاتین و نشاسته می‌شود و باید لایه پایین آن حاوی مقادیر کمتری از ژلاتین باشد.

ماکارونی‌هایی که دهانتان را خوشبو می‌کنند + تصاویر 

هر دو سطح این ورق نازک ماکارونی زمانی که در آب غوطه ور شوند گشترش پیدا می‌کنند و حجیم‌تر می‌شوند و از آن جا که چگالی ژلاتین موجود در لایه بالا بیشتر است موجب می‌شود که لایه‌های بالایی به سمت پایین منحرف شود.

ژلاتین به دلیل داشتن بافت منحصربه فرد می‌تواند در محلول آب یک ژل کشسان برگشت‌پذیر تشکیل دهد، در دمای بدن ذوب می‌شود و احساس خوبی را در دهان به وجود می‌آورد همچنین با داشتن خواص چسبندگی، کریستالیزاسیون، شکل‌دهندگی، امولسیفایری و جذب آب نیز در گستره زیادی از مواد غذایی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

ماکارونی‌هایی که دهانتان را خوشبو می‌کنند + تصاویر 

در برخی از انواع این ماکارونی‌ها سلولز نیز به کار می‌رود و این ماده باعث می‌شود که نقاط حاوی سلولز در جذب آب محدودیت داشته باشند و جذب آب کمتری داشته باشند و در نهایت خمیدگی و انحراف آن قسمت کمتر می‌شود.

 ماکارونی‌هایی که دهانتان را خوشبو می‌کنند + تصاویر

البته لازم به ذکر است ماکارونی‌هایی که غنی از سلولز هستند می‌تواند برای بدن مفید باشد، زیرا سلولز ماده‌ای است که وقتی وارد دستگاه گوارش می‌شود به مکانیزم این دستگاه کمک می‌کند.
 
گسترش این فراورده در صنعت غذایی باعث افزایش تنوع در حرفه‌ی آشپزی می‌شود.

ماکارونی‌هایی که دهانتان را خوشبو می‌کنند + تصاویر 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این غذای پرطرفدار را سه بعدی سرو کنید + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..