تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با امکانات جدید نرم افزار CRM مایکروسافت نسخه 2016 آشنا شوید

اگر کمی تجارت محور فکر کنید متوجه خواهید شد که مهمترین سرمایه یک کسب و کار، مشتریان آن است و هر تجارتی باید تمام تلاش خود را برای حفظ و گسترش این دارایی با ارزش خود به کار بگیرد.

امروزه که بیشتر کسب و کارها به سمت بازاریابی دیجیتال خیز برداشته‌اند، یکی از مهمترین ابزارها برای ارائه خدمات و پشتیبانی بهتر به مشتریان، نرم افزار CRM است. با کمک نرم افزار CRM شما می‌توانید داده‌ها و اطلاعات مرتبط با رفتار مشتریان خود (از نام و نام‌خانوادگی گرفته تا اطلاعات مرتبط با خریدهای پیشین‌شان) را در یک پایگاه داده جمع آوری کنید و با استفاده از این اطلاعات، ارتباط خود با مشتریان را بهتر مدیریت کنید.

در حقیقت، با استفاده از نرم افزار CRM شما تمامی سوابق و رفتارهای مشتریان خود را در یک جا جمع‌آوری می‌کنید و می‌توانید تنها با یک کلیک به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا بهترین استراتژی را در قبال مشتریان خود در نظر بگیرید، نیازهای تک‌تک‌شان را بدانید و بر این اساس به آنها پیشنهادات جدید و هیجان انگیز ارائه کنید. استفاده از نرم افزار CRM نه تنها مشتری مداری به شکلی نو است، بلکه بهترین نوع مشتری مداری نیز است.

نرم افزارهای CRM زیادی وجود دارند که کار مدیریت ارتباط با مشتری را به خوبی انجام می‌دهند که یکی از سیستم‌های مطرح در این زمینه نرم افزار CRM مایکروسافت است. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله، شما را از جدیدترین امکانات آخرین نسخه نرم افزار CRM (نسخه 2016) مطلع کنیم و مزایای آن نسبت به نسخه‌های قبلی را توضیح دهیم.

چرا نرم افزار CRM مایکروسافت بهترین انتخاب است؟

مایکروسافت یکی از غول‌های جهان تکنولوژی است که فعالیت آن به طراحی و ساخت سیستم عامل ختم نمی‌شود. از تولید نرم افزار و اپلیکیشن‌های مختلف گرفته تا تولید سخت افزار و کنسول بازی، همگی جزوی از فعالیت‌های شرکت مایکروسافت هستند.

در این بین، مایکروسافت نرم‌افزارهایی پیشرفته، اما کمتر شناخته شده‌ای در حوزه سازمانی دارد که کاربران عادی آشنایی کمی با قابلیت‌های بیشمار آنها دارند. نرم افزارهای شیرپوینت، CRM و اکسچنج تنها نمونه‌ای از این نرم افزارهای قدرتمند مایکروسافت هستند.

در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، کاربردها و جذابیت‌های نرم افزار CRM مایکروسافت صحبت کنیم چرا که نه تنها به عقیده ما، بلکه به عقیده بسیاری از متخصصان استفاده از این بستر می‌تواند بسیاری از مشکلات کسب و کارهایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مشتری در ارتباط هستند را رفع کند.

البته باید در همین جا به این موضوع اشاره کنیم که این مقاله با سایر مقالاتی که در این‌باره وجود دارد متفاوت است، زیرا بیشتر منابع و وب‌سایت‌ها تنها به امکانات مربوط به نسخه Online نرم افزار CRM مایکروسافت توجه کرده‌اند که دامنه این نوآوری‌ها و امکانات در نسخه on-premises محدودتر است.

مقایسه راهکارهای نرم افزار CRM مایکروسافت برای مدیریت ارتباط با مشتریان

پیش از آنکه در مورد ویژگی‌ها و مزایای استفاده از نسخه 2016 نرم افزار CRM مایکروسافت صحبت کنیم، بهتر است به منظور شفاف شدن موضوع، نسخه‌های مختلف این نرم افزار را با یکدیگر مقایسه کنیم:

نسخه Dynamics 365 و CRM on premises

تفاوت اساسی در این دو نسخه بر اساس تغییرات ساختاری ایجاد شده در لایسنس‌ها است که فعلاً در ایران موضوعیت ندارد. همچنین تمرکز ماژول اصلی در Dynamics 365 بر فروش قرار دارد، از سوی دیگر می‌توان Dynamics 365 را بسته‌ای شامل امکانات CRM و ERP(AX) دانست که بعد از به‌روزرسانی انجام شده در دسامبر 2016 نام این محصول به جای Dynamics CRM 2016 به Dynamics 365 تغییر داده شد.

می‌توان ادعا کرد تفاوت عمده این دو نرم افزار، بیشتر برای مباحث برندینگ و مارکتینگ خود مایکروسافت بوده است. شاید فقط از نظر وجود برخی افزونه‌ها Dynamics 365 از Dynamics CRM کاربردی‌تر باشد. در حال حاضر  Dynamics 365 فقط در نسخه Enterprise ارائه شده و تا زمان نگارش این مقاله، مایکروسافت از نسخه Business صرفاً به عنوان یک مفهوم نام برده است.

نسخه CRM online و CRM on premises

مایکروسافت با هدف گسترش استفاده از سرویس‌های ابری در تلاش است همپای نسخه‌های محلی خود و حتی فراتر از آن، نسخه‌های ابری خود را نیز گسترش دهد. به همین منظور با ارائه و معرفی سایر خدمات آنلاین همچون سرویس Office 365 سعی در کسب موفقیت در این زمینه بر رقبای خود را دارد. همانطور که اشاره کردیم اگرچه هسته اصلی هر دو سیستم کاملاً یکسان است، با این حال بسیاری از امکانات تنها روی نسخه آنلاین قابل استفاده هستند. مانند:

طراح اپ و نقشه سایت امکان پشتیبان گیری و بازیابی توسط مشتری پیشنهاد اسناد سرویس اکسپورت داده‌ها بهبود سرویس مدیریت از طریق موبایل بهینه سازی انتساب منابع جستجوی وابسته و بسیاری موارد دیگر ... استفاده از CRM آنلاین یا استفاده از نسخه ابری اورست

پیش از بررسی دلایل لازم است در مورد CRM ابری در کلود اورست بیشتر بدانیم:

در سرویس کلود اورست نسخه on premises مایکروسافت به صورت ابری و در بستر اینترنت ارائه می‌شود به این معنی که شما می‌توانید بدون نیاز به نصب این سیستم در محل سازمان خود از تمام مزایای آن بهره ببرید.

در کنار مزایای بی‌شمار استفاده از CRM online چرا استفاده از نسخه on premises در بستر اورست پرطرفدار است؟ در ادامه به صورت مختصر دلایل آن را بررسی می‌کنیم:

مهمترین عامل، عدم امکان استفاده از این بستر (نسخه آنلاین مایکروسافت) در ایران است (به دلیل مشکلات مالی در انتقال پول و تاثیر پذیری از مناقشات بین المللی و عدم پایداری استفاده از این سیستم به صورت بلند مدت). هزینه تمام شده CRM در اورست تا حد قابل توجهی کمتر است. امکان ارتباط مستقیم و بدون واسطه با تامین کننده میسر است. یکپارچگی با سایر سیستم‌های آنلاین مانند: فروشگاه ساز، شیرپوینت، تلگرام، ایمیل انبوه، سرویس ایمیل، پیام صوتی و ... در این بستر فراهم شده و به سادگی قابل استفاده است.

ممکن است شما قصد داشته باشید نسخه محلی را در داخل شرکت خود نصب و استفاده کنید که ایده‌ای منطقی است. تنها نکته منفی در این زمینه، هزینه بالای راه اندازی این بستر برای سازمان‌های نه چندان بزرگ است که باوجود اینکه هزینه‌ای بابت لایسنس در ایران پرداخت نمی‌شود، اما باز هم با احتساب هزینه فارسی ساز، پشتیبانی سیستم، هزینه سخت افزار و زیر ساخت مورد نیاز و پیچیدگی‌های نگهداری آن، سبب شده بسیاری از سازمان‌ها به‌جای نصب و راه اندازی این بستر در داخل مجموعه خود به سمت استفاده از سرویس ابری CRM مایکروسافت در اورست حرکت کنند.

در سرویس ابری اورست سعی شده است تا این مزایا در کنار استفاده ایمن و پایدار این بستر با هزینه‌ای بسیار منطقی برای هموطنان میسر شود.

نوین

امکانات اضافه شده در نسخه 2016

محیط طراحی فرآیندهای کسب و کار (جریان فرآیند تجاری، قوانین کسب و کار و گردش کاری وظایف موبایل)

در این نسخه امکان ایجاد کار ساده و موثر فرآیند تجاری در زمینه فروش، خدمات و... در قالب Business Process ها فراهم شده است. در این نوع گردش کار امکان ایجاد یک روند ویژوال برای هر موجودیت مورد نظر با هدف امکان کنترل روش کار روی آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

امکان تولید مستند بر اساس قالب

با ایجاد قالب‌های از پیش تعریف شده word و Excel می‌توانیم اسناد را مستقیماً در داخل CRM، بدون نیاز به استخراج دستی اطلاعات از سی آر ام به صورت خودکار، بسازیم. این امکان به کاربر کمک خواهد کرد تا با سرعت و دقت بیشتر اسناد متداول سازمان را تولید کند.

باید توجه داشت که مستندات تولید شده بر اساس word و Excel کاملاً مجزا از یکدیگر هستند. برای این منظور می‌توانید پس از انتخاب موجودیت مورد نظر روی گزینه "Word templates" کلیک کرده و "create word template" را انتخاب و سپس سایر موجودیت‌های وابسته‌ای را که مد نظر دارید نیز انتخاب کنید.

در انتها قالب مورد نظر را دانلود و در قالب فایل word آن را باز کنید، با استفاده از تب "Developer" در محیط word به ویرایش آن پرداخته و پس از ذخیره سازی این بار از همان مسیر قبلی با استفاده از گزینه "Upload" در CRM بارگذاری کنید. به صورت مشابه می‌توان به جای استفاده از word همین روال را برای Excel نیز انجام داد‌.

به‌روز‌رسانی فرم پرونده‌ها (Cases) در  CRM

طراحی مجدد این صفحه، حسی جدید و دلپذیر را برای همه افرادی که از نسخه‌های قبلی CRM استفاده می‌کردند فراهم می‌کند. طراحی بهتر سبب شده با استفاده از کلیک کمتر اطلاعات واضح‌تر و ملموس‌تر در اختیار کاربر قرار گیرد و کاربر بتواند سرویس‌دهی مناسب و روان‌تری را با مشاهده همه اطلاعات مورد نیازش برای مشتری خود ارائه کند. این گزینه که در نسخه جدید با عنوان "مرکز خدمات تعاملی" یا "Interactive Service Hub" که به صورت مخفف "ISH " از آن یاد می‌شود، معرفی شده است.

هدف از این نسخه، سادگی استفاده روزانه کاربران و تمرکز اصلی آن بر خدمات مشتریان است. در این رویکرد تمام اطلاعات حیاتی مورد نیاز کاربر در یک مکان مجتمع و مرتبط ارائه شده و تلاش شده نظر کاربر به سمت قسمت‌های مهم جلب شود.

علاوه بر آن، با فراهم ساختن امکان ایجاد و طراحی فرم‌های تعاملی برای کاربرد در ISH سعی شده یک محیط مناسب برای کاربر نهایی فراهم شود. البته در حال حاضر این امکان فقط روی برخی موجودیت‌ها مانند: Account, Contact, Case و... وجود دارد که شما می‌توانید با فعال کردن گزینه "Enable for interactive experience " در قسمت تنظیمات موجودیت، به آن دسترسی داشته باشید.

جستجو

 در این قسمت شما این امکان را دارید تا به جستجو روی چندین موجودیت بپردازید و به محل مورد نظر خود بر اساس وابستگی‌های موجودیت‌ها برگردید. این امکان روی تمام فیلدهای قابل جستجو وجود دارد و سبب سادگی بیشتر دسترسی به نتایج مورد نیازتان می‌شود.

رابط گرافیکی ساده و زیبا

یکی دیگر از تغییرات ملموس در نسخه 2016، رابط گرافیکی زیبا و کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی موجودیت‌های مورد نظر خود را به صورت واحد در اختیار داشته باشید. در این رابط کاربری سعی شده است تا با ارائه رنگ‌های جذاب‌تر و فراهم شدن دسترسی ساده‌تر، به سهولت استفاده از این سیستم کمک شود.

امکان تغییر در تم‌ها و رنگ بندی سیستم و افزودن لوگو به CRM 2016

برای این کار باید به قسمت سفارشی سازی در نرم افزار CRM رفته و تم مورد نظری که در حال استفاده است را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از گزینه New اقدام به تعریف و استفاده از تم جدید کنید. با این روش می‌توانید به راحتی رنگ بندی مورد نظر خود را اعمال کنید.

در پایان لازم است ذکر کنیم در این مقاله سعی شد تا بر قابلیت‌های جدید نسخه 2016 سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت تمرکز شود و امکانات گسترده خود CRM بررسی نشد زیرا بحث در این مورد بسیار طولانی است و در این مقاله نمی‌گنجد، بنابراین اگر در این خصوص هنوز برای شما پرسشی بدون پاسخ باقی مانده است لطفا از طریق شماره تلفن 88736850 با ما در تماس باشید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با امکانات جدید نرم افزار CRM مایکروسافت نسخه 2016 آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..