تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه های روزه داری در افراد دارای سردرد میگرنی

در بعضی از ميگرن ها برخی عوامل حساسيت زا  وجود دارند كه سبب بروز حملات ميگرن می شوند؛ به عنوان مثال برخی مواد غذايی خاص که باعث ميگرن می شود، مثل شكلات يا پنيرهای مانده و فاسد و ماهی های دودی.

– مصرف اين مواد به طور كلی برای افراد ميگرنی توصيه نمی شود. اما برخی افراد به يك ماده خاص غير معمول حساسيت دارند كه سبب شروع سر درد ميگرنی فرد می شود، مثلا در برخی افراد با خوردن سير، توت فرنگی و گوجه فرنگی سردردهای ميگرنی شروع می شود. اين موارد هنگام روزه داری بايد رعايت شوند، اما نمی توانند مانعی برای روزه داری باشند.

– بين غذا و سردردهای ميگرنی رابطه معناداری وجود دارد. بعضی مواد غذايی مثل قهوه، نسكافه، كاكائو، آبليمو، نوشابه سياه، پنير و گوجه فرنگی حاوی اسيد آمينه هايی مثل فنيل آلانين و تيروزين هستند.

– چون بدن افراد ميگرنی نمی تواند اين اسيد آمينه ها را به خوبی متابوليزه كند، اين مواد غذايی می توانند باعث تشديد ميگرن شوند. پس بايد مصرف اين مواد محدود شود. مصرف برخی مواد برای اين افراد بی خطرند، مثل سيب درختی، برنج، شير و بيماران می توانند بدون محدوديت از اين مواد استفاده كنند. پس ميگرن با نوع غذا ارتباط دارد و ما بايد بعضی مواد غذايی را برای اين گروه محدود كنيم.

در این باره بیشتر بخوانید: كاهش آب بدن در ماه رمضان به چه مواردی بستگی دارد؟

در بيماران دچار سردرد ميگرنی و غير ميگرنی، تغيير برنامه ی دارويی چه تأثيری در تكرار سردردها دارد و آيا داروهای ضد سردرد بايد به صورت منظم مصرف شوند؟

– اگر با مصرف برخی داروها، فاصله سردردهای ميگرنی بيشتر و زمان و شدت آنها كم تر شد، فرد می تواند روزه بگيرد. علاوه بر آن، فرد می تواند به طور آزمايشی چند روز روزه بگيرد، اگر طی اين مدت دچار سردرد های شديد نشد می تواند، به روزه داری ادامه دهد. نكته مهم آن است كه اين بيماران ممكن است مانند ساير افراد، دچار كاهش قند خون شده و اين كاهش باعث ايجاد و يا تشديد سردرد شود كه در اين حالت فرد نبايد روزه بگيرد.

– برای اين افراد مصرف بعضی از مسكن ها تجويز می شود كه می توانند در طول روزه داری آنها ر ا مصرف كنند. برخي از علما مي گويند اين افراد در طول روزه، داروی خود را مصرف كنند و اين دارو سبب ابطال روزه نمی گردد. داروهايی كه برای سردردهای غير ميگرنی تجويز می شوند، آرام بخش است. افراد گرفتار اين سردردها می توانند داروی خود را بعد از افطار يا قبل از سحر مصرف كنند.

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشماس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 6 خرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه | 10 بازدید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه های روزه داری در افراد دارای سردرد میگرنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..