تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزیدگان جایزه فرشته معرفی شدند

برگزیدگان جایزه فرشته معرفی شدندبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نثل از روابط عمومی شهر کتاب فرشته؛ مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه فرشته با اجرای مسعود فروتن و با حضور احمد مسجدجامعی، احمد پوری، لیلی گلستان، فریبا وفی، سیامک گلشیری، محمد چرمشیر، پوریا عالمی، عباس یاری، ابراهیم حقیقی، علیرضا رمضانی، بهرام دهقانی، مرضیه برومند، محمدرضا غفاری، حسن زاهدی، علیرضا تابش، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، غزل شاکری، همایون ارشادی، حبیب رضایی و... عصر پنجشنبه چهارم خردادماه در مجموعه فرهنگی هنری شهرکتاب فرشته برگزار شد.  


در ابتدای مراسم، سیدصالح بهشتی؛ مدیر مجموعه شهرکتاب فرشته درباره چگونگی شکل‌گیری این جایزه گفت: هنگامی که شهر کتاب راه‌اندازی شد، آرزوی ما این بود که تنها شهر کتابی باشیم که بیشترین اتفاقات فرهنگی هنری در آن برگزار شود و همین شد که در سه سال اخیر شاهد برگزاری بیش از 400 برنامه در حوزه‌های مخالف فرهنگی بودیم.


وی در ادامه گفت: جنس جایزه فرشته متفاوت با این رویدادهایی بود که در شهر کتاب برگزار شد و علت این تفاوت این هست که این جایزه توسط شهرکتاب فرشته متولد شد و همه ما بدون هیچ چشمداشتی به تولد آن کمک کردیم. اتفاقی که مهمترین هدفش ایجاد پل ارتباطی میان جوانان مستعد و علاقه‌مند با حوزه ادبیات بود. اتفاقی که در دوره سوم افتاد این بود که صدای ما در بیرون از مرزهای ایران نیز شنیده شد و تعدادی از شرکت‌کنندگان ما کسانی بودند که خارج از ایران زندگی می‌کنند. ما در دو دوره گذشته امکانی فراهم آوردیم تا آثار برگزیدگان هر دو دوره به شکل کتاب منتشر شود.  

در ادامه مراسم، اوژن حقیقی دبیر سومین دوره جایزه فرشته گزارش دبیرخانه را قرائت کرد: مفتخریم كه مراسم اهدای جوایز سومین دوره‌ی جایزه فرشته را با موضوع عصر جمعه در دو بخش داستان كوتاه و فیلم كوتاه را در كنار شما جشن می‌گیریم. 


وی در ادامه گفت: جایزه فرشته با هدف ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی و حمایت از نویسندگان و هنرمندان جوان و با استعداد از شهریور 1393 در شهركتاب فرشته آغاز به كار كرد و هدف اصلی آن حمایت از جوانان مستعد در حوزه فرهنگ و هنر است. 


حقیقی افزود: هیات انتخاب بخش داستان (بر اساس حروف الفبا )؛ فرهاد توحیدی‌ ، محمد چرمشیر ، پوریا عالمی ، سیامك گلشیری ، مهسا محبعلی، فاطمه معتمد آریا، هیات داوران بخش داستان (بر اساس حروف الفبا )؛ احمد پوری، لیلی گلستان و فریبا وفی و هیات داوران بخش فیلم كوتاه (بر اساس حروف الفبا )؛ كیومرث پوراحمد، كیانوش عیاری و هوشنگ گلمكانی بودند که ما را در این مهم یاری كردند كه از تمامی آنها بسیار سپاسگزاریم. 


وی درباره آمار شرکت‌کنندگان این دوره گفت: دوره سوم جایزه فرشته از دی ماه 1395 آغاز و تا 15 فروردین1396  تعداد 378 داستان كوتاه برای دبیرخانه جایزه فرشته ارسال شد كه از این تعداد 181 نفر مرد و 197 نفر از آنها زن بودند.  


دبیر این جایزه درباره بخش فیلم گفت: در بخش فیلم كوتاه‏‏، هیات داوران هیچ كدام از آثار رسیده به دبیرخانه جایزه فرشته را شایسته كسب جایزه ندانستند.


در ادامه مراسم فیلم كوتاهی از دومین دوره جایزه فرشته پخش شد و پس از آن سیامك گلشیری، پوریا عالمی و محمد چرمشیر برای اهدای نفرات دهم تا چهارم بخش داستان به روی سن آمدند که اسامی برندگان بدین شرح است: (به ترتیب نفرات دهم تا چهارم) لیلی عرفانیان، حمید رضازاده، روشنك مرادی، سارا اژدر تاجدینی، آرش محمودی‌سرداری، معصومه ذكریای بین كلایه، میثم فرهمندیان.


بزرگداشت علیرضا رمضانی مدیر نشر مرکز 


فروتن با ابراز خوشحالی از این که مدت هاست مراسم های بزرگداشت پیش از درگذشت اشخاص و چهره های ماندگار صورت می گیرد، توضیح داد: جامعه ما در برابر کسانی که حقی دارند، مسئول و متعهد باید باشد تا افراد متوجه خودشان، جامعه و هنرمندان اطرافشان باشند. امروز قرار است از مردی بزرگ تقدیر کنیم. 


ابراهیم حقیقی نخستین سخنران این بزرگداشت بود. وی گفت: از كودكی اهالی كتاب و كتابخانه‌ها برایم  مقدس به شمار می‌آمدند. در خانواده‌ای بزرگ شدم كه اهل كتاب نبودند؛ پدرم عكاسخانه داشت و مادرم همیشه پول توجیبی‌ام را زیاد می كرد چون می‌دانست كه كتاب می‌خرم. در این بین مدیر مدرسه‌ام مرا در جهت كتابخوانی حمایت می‌كرد. گاهی فكر می‌كردم اگر مال و منالی نداشتم كه برای فرزندم باقی بگذارم اما دست‌کم كتابخانه‌ای دارم كه برایش به یادگار بماند. 


علیرضا رمضانی سعادتی داشت كه در خانواده‌ای اهل كتاب متولد شود. من به شخصه از سال 76 با ایشان به عنوان طراح جلد همكاری‌ام را آغاز كردم؛ همکاری‌ای که خیلی زود تبدیل به دوستی شد. چند سال پیش قراردادهایی كه بین من و ایشان نوشته شده بود را مرور می كردم؛ چیزی قریب به هزار نسخه بود. افتخار دوستی با او چنان برایم مغتنم بود و هست كه احساس دلتنگی زیادی می‌كنم.  


احمد مسجدجامعی سخنران بعدی این بزرگداشت بود. وی گفت: به راستی از برگزاری چنین مراسمی بسیار خوشحال هستم. یکی دیگر از ویژگی‎های مهم نشر مرکز این بود که  تبدیل به پاتوق نویسندگان و مترجمان شد و رفتار و شخصیت آقای رمضانی نیز به نوبه خود سبب احترام هرچه بیشتر به این حوزه شد. نمی‌دانم كتاب اولی ها در این‌جا چه جایگاهی دارند. زمانی كه وزیر بودم فكر می كردم نسلی از جوانان كه كار اولی هستند، دسترسی به نشر ندارند و نگرانی‌ام این بود كه كارهایشان به جایی نرسد. 


وی در ادامه گفت: كاری كه دوستان در شهر كتاب انجام می‌دهند و انتظار می‌رود كه شبكه شهر كتاب به صورت کلی پی گیرد؛ کمک هر چه بیشتر به عرضه كتاب های نویسندگان اول است و جا دارد که در همین جا از دست‌اندرکاران این اتفاق هنری و البته  داوران محترم این جایزه قدردانی کنم. 


در پایان مراسم نیز لیلی گلستان، فریبا وفی و احمد پوری برای اهدای جوایز نفرات اول تا سوم سه بخش جایزه فرشته روی سن حضور یافتند. فریبا وفی نام مرضیه نجف پور را قر ائت نمود که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده بود، نفر دوم، مرتضی فرجی که احمد پوری نامش را خواند و در نهایت برنده این جایزه و نفر اول با قرائت لیلی گلستان پگاه ارشدی فر معرفی شد.
 
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزیدگان جایزه فرشته معرفی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..