تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶ خرداد، شکستن رکورد پرواز با بالن

۸۶ سال پیش در چنین روزی، انسان توانست برای اولین بار با بالن به لایه‌ی استراتوسفر پرواز کند.

آگوست پیکار و چارلز نیپفر در تاریخ ۲۷ می سال ۱۹۳۱ توانستند برای اولین بار به لایه‌ی استراتوسفر پرواز کنند. این دو ماجراجو از یک بالن برای پرواز به ارتفاع ۱۵,۸۰۰ متری استفاده کردند.

کابینی که در این سفر ماجراجویانه استفاده شد، یک کابین محافظت‌شده با فشار بود که توسط پیکار طراحی شده بود. در این کابین از یک الکتروسکوپ برای مشاهده و آنالیز پرتوها و امواج کیهانی نیز استفاده شده بود.

از دیگر اتفاقات مهم این روز می‌توان دستیابی به بیشترین دمای ممکن در آزمایشگاه را نام برد. این اتفاق در سال ۱۹۹۴ و در آزمایشگاه فیزیک دانشگاه پرینستون رقم خورد. دانشمندان در این آزمایش توانستند به دمای ۵۱۰ میلیون درجه‌ی سانتی‌گراد در حالت پلاسما دست یابند.

دیگر رویدادهای مهم ۶ خرداد (۲۷ می)

۱۸۷۳ - ثبت پتنت اولین پمپ روغن‌کاری به نام الیجا جی مک‌کوی

۱۸۹۰ - ثبت پتنت اولین دستگاه ذوب کننده‌ی برف

۱۸۹۷ - زادروز سر جان کاکرافت، فیزیک‌دان انگلیسی که برای اولین بار از شتاب‌دهنده‌های ذره برای مطالعه‌ی ذرات اتم استفاده کرد. او در سال ۱۹۵۱ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد.

۱۹۰۱ - افتتاح شرکت باتری‌سازی توماس ادیسون

۱۹۰۹ - زادروز ویلیام وبستر هانسن، فیزیک‌دان آمریکایی و یکی از سازندگان اولین رادار؛ مؤسس تکنولوژی مایکروویو

۱۹۱۹ - ثبت پتنت شیشه‌ی پیرکس

۱۹۲۴ - ثبت پتنت تولید لاستیک غنی‌شده با کلراین به نام توماس ادیسون

۱۹۳۱ - افتتاح اولین تونل باد در ایالات متحده‌ی آمریکا

۱۹۵۴ - زادروز لارنس ام. کراس، فیزیک‌دان آمریکایی که برای اولین بار نظریه انرژی تاریک را مطرح کرد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶ خرداد، شکستن رکورد پرواز با بالن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..