تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماه مبارک رمضان، ماه ایستادگی در مقابل جبهه باطل

حجت السلام بهاری در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به آنکه جبهه حق همواره در مقابل جبهه باطل مقاوم بوده و شیطان هم تا روز قیامت دست از نبرد با جبهه حق برنمی دارد. بنابراین پرودگار متعال برای جلوگیری از غفلت مومنان و تقویت ایمان جبهه حق، ایامی همچون ماه مبارک رمضان را قرار داده است. 

وی بیان کرد: امام سجاد(ع) در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه که به مناسب حلول ماه رمضان است، این ماه را ماه پاکی ها، رهایی انسان از گناهان، خلاص شدن از آلودگی ها و رفتن به سوی پاکی ها معرفی می فرمایند.همچنین امام سجاد(ع) در مورد ویژگی های این ماه می فرمایند که، ماه مبارک رمضان انسان را سیقل می دهد، ایمان او را تقویت می کند و به آینده امید وارش می کند. 

حجت السلام بهاری در خصوص ویژگی های روزه داران افزود: شخص روزه دار در طول ماه رشد می کند و به فضیلت های او اضافه می شود. هر روز روزه دار برای او یک مرحله به حساب می آید لذا در عید فطر زمانی که مؤمن روزه دار به نماز می ایستد و نه قنوت را که به تعبیر عرفا نماد دهه های ماه های رجب، شعبان و رمضان است، می خواند. رشد می یابد و  به مراتب عالیه می رسد.

وی ادامه داد: برای همین است که پروردگار متعال، شب های قدر را در این ماه قرار داده است و به تعبیر پیامبر اکرم(ص) در این ماه، برکت، رحمت و مغفرت به بندگان خدا ارزانی داده می شود. در این ماه است که دست و پای شیطان بسته می شود، نفس کشیدن و خواب مؤمن نیز عبادت می گردد. 

حجت السلام بهاری در مورد قدرشناسی ماه رمضان تصریح کرد: سفارشات بسیاری در خصوص قدر شناسی ساعات و لحظات این ماه شده و در این رابطه دعا های متعددی نیز تأکید شده است. از جمله دعای اعجاب انگیز سحر که وقتی شرح امام خمینی(ره) براین دعا را می خوانیم، متوجه عظمت این دعا می شویم. همچنین در این ماه به خواندن دعای ابوحمزه ثمالی که از امام سجاد(ع) نقل شده، مناجات خمسه العشر، دعای افتتاح و پانزده دعا از صحیفه سجادیه سفارش مؤکد شده است. 

در پایان حجت السلام بهاری در خصوص وظایف مؤمن تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، ضیافت الهی است، ایامی است که ماه به مهمانی خدا دعوت می شویم، مهمانی که سراسر آن برکت، رحمت و مغفرت است. از این روی مؤمن در این ایام باید تمام وجود خودش را  متوجه این ماه بکند و برای مبارزه با شیطان، ایستادن در مقابل زیاده خواهی جبهه کفر آمده کند و ایمانش را تقویت نماید.مؤمن در این راه باید فرصت ها را غنیمت شمرد و از خود مراقبت های لازم را انجام دهد. همچنین مؤمنان خوب است که برای محتاجان دعا و به خصوص امام مهدی(عج) را دعا بفرمایند تا جبهه ایمان بر جبهه باطل پیروز شوند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماه مبارک رمضان، ماه ایستادگی در مقابل جبهه باطل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..