تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت دانشجویان ایرانی دانشگاه کنسرواتوری ایروان بررسی شد

به گزارش ایرنا، در مذاکرات روز جمعه شاهن شاهینیان رئیس دانشگاه دولتی مید ایروان به نام کومیتاس و سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان مسائل مختلف مربوط به همکاری ها در حوزه های هنری مرتبط و فرهنگ مشترک دو کشور به وِیژه موسیقی و سروده ها بررسی شد.
سجادی با اعلام اینکه ایران و ارمنستان از گذشته های دور ارتباط عمیق موسیقیایی داشته اند و ابزار و ادوات موسیقی دو کشور نمادهای این ارتباط هستند، اظهار کرد: براساس باور ایرانیان و ارمنستانی ها، اگر موسیقی با روح و روان آدمی سازگاری و تطبیق داشته باشد، می تواند همه انسان ها را به هم نزدیک کند.
وی تاکید کرد: موسیقیدانان بزرگ در دنیا از جمله ایران و ارمنستان با نواختن ساز و نواهای عارفانه، انسان ها را به یکدیگر و خداوند نزدیک می کنند و اگر جوانان در این دانشگاه یا مرا کز دیگر هنری با موسیقی ارزشی مانوس شوند، خود نیز می توانند در گسترش این فرهنگ سهیم شوند.
سجادی همچنین تلاش های صورت گرفته توسط سفارت ایران برای ارزشیابی مدارک تا مقطع فوق لیسانس دانشگاه کنسرواتوری ایروان را در افزایش شمار دانشجویان ایرانی موثر دانست و افزود تلاش هایی صورت گرفته تا در آینده نزدیک مدرک دکترا این دانشگاه نیز مورد تائید قرار گیرد.
شاهینیان رئیس دانشگاه دولتی کنسرواتوری نیز با تاکید بر تاثیرگذار بودن ارزش های معنوی موسیقی های آمیخته با روح و روان انسانی، گفت: انواع خاصی از موسیقی به افراد، ارزش های معنوی و انگیزه های انسانی آسیب می زند، اما دانشگاههای کنسرواتوری در جهان عموما جزیره های امنی هستند که برای پاکی روح و روان انسان ها، دانش آموختگان حافظ ارزش های فرهنگی و هنری تربیت می کنند.
در بخشی از این برنامه نیز دانشجویان ایرانی، مشکلات خود را در زمینه های مختلف از جمله آموزشی، کمبود مکان های تمرین موسیقی، شهریه بالا، تدریس برخی منابع تخصصی به زبان روسی بویژه در سال های اول تحصیل و کمبود امکانات را مطرح کردند که رئیس دانشگاه وعده داد، در یک ماه آینده این مسائل برطرف می شود.
بیش از 140 دانشجوی خارجی از 18 کشور جهان در دانشگاه دانشگاه دولتی کنسرواتوری تحصیل می کنند که 40 نفر از آنها ایرانی هستند.
اروپام 1516 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت دانشجویان ایرانی دانشگاه کنسرواتوری ایروان بررسی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..