تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راز پنهان مرگ در سیگاری‌ها/ حجم عضلانی کم در قفسه سینه را جدی بگیرید

راز پنهان مرگ در سیگاری ها/ حجم عضلانی کم در قفسه سینه را جدی بگیریدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که اعتیاد به سیگار دارند به طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مبتلا می‌شوند برای مثال کسانی که سیگار می‌کشند توده‌ای به صورت عضلانی در قفسه سینه آن به وجود می‌اید که در نهایت می‌تواند احتمال مرگ را در افراد افزایش دهد.

مصرف سیگار سالانه مسئول بیش از ۴۸۰ هزار مرگ و میر است. با وجود این، حدود ۳۶.۵ میلیون نفر در ایالات متحده همچنان به سیگار کشیدن ادامه داده و ۱۶ میلیون نفر دیگر با یک بیماری ناشی از سیگار زندگی می‌کنند.

این پژوهش جدید به بررسی این فرضیه می‌پردازد که توده عضلانی کمتر با مرگ و میر بالاتر در افراد سیگاری که بیماری مزمن انسدادی ریوی COPD دچار نیستند در ارتباط است.

COPD وضعیتی است که در آن بیماران در بیرون دادن هوای داخل ریه‌ها دچار مشکل می‌شوند که این انسداد جریان هوا می‌تواند به تنگی نفس یا خستگی منجر شود و کار ریه‌ها را برای نفس کشیدن سخت‌تر کند.

این محققان توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) ۷۰۰۰ فرد سیگاری که به طور متوسط ۶۰ سال سن داشتند را مورد بررسی قرار دادند که بیش از نیمی (۵۵ درصد) از این شرکت کنندگان به COPD مبتلا بودند.

محققان همچنین از اسکن‌ها برای اندازه گیری سینه یا ناحیه عضله پکتورالیس PMA یا عضله سینه‌ای کوچک و همچنین ستون فقرات و یا مناطق عضلات پاراورتبرال PVMA استفاده کردند.

در این پژوهش مشخص شد، صرف نظر از اینکه افراد سیگاری مبتلا به COPD باشند یا نه، احتمال مرگ زودرس در افراد سیگاری که عضلات قفسه سینه کمتری دارند بیشتر است.

شرکت کنندگان این آزمایش بالینی برای یک دوره حدودا پنج ساله تحت نظارت و پیگیری قرار گرفتند که در طول این دوره پیگیری، ۶۵۳ نفر فوت شدند.

در نهایت محققان دریافتند شرکت کنندگانی که دارای حجم کم عضلات قفسه سینه هستند بیشتر در معرض مرگ و میر زودرس قرار دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راز پنهان مرگ در سیگاری‌ها/ حجم عضلانی کم در قفسه سینه را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..