تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حسین علیزاده برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا ۲۰۱۷ + بیوگرافی

مراسم موسیقی جهانی آسیا سال ۲۰۱۷ برگزار شد. حسین علیزاده توانست برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا ۲۰۱۷ شود و بر این اساس دومین جایزه موسیقی جهانی آسیا ۲۰۱۷ به حسین علیزاده رسید. پورتال وهاران ضمن تبریک به حسین علیزاده، در این مقاله جزئیات خبر برنده شدن جسین علیزاده در موسیقی جهانی آسیا ۲۰۱۷ و واکنش او و همچنین بیوگرافی حسین علیزاده را برای شما عزیزان منتشر می کند.

حسین علیزاده برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا شد

دومین جایزه موسیقی جهانی آسیا به حسین علیزاده تعلق گرفت.

دومین جایزه Asian world music Award توسط بنیاد WMC ( World Music center) به این ردیف دان، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار اهدا شد.
، این بنیاد که با عنوان مرکز موسیقی جهان فعالیت می کند هر دو سال یک بار طی مراسمی از هنرمندانی که باعث ارتباط کشورشان با دیگر نقاط جهان، بخصوص کشورهای آسیایی شده اند تقدیر می کند.

پیش از این در سال ۲۰۱۴ این جایزه به یویوما تعلق گرفت و امروز در ۴ خرداد ۹۶ ، مصادف با ۲۶ می ۲۰۱۷ جایزه این بنیاد به مسئولان فرهنگی سفارت ایران در کره به نمایندگی از حسین علیزاده -ردیف دان، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار- اعطا شد.

حسین علیزاده در نامه ای ، خطاب به مسئولان این بنیاد نوشت:

«به نام آنکه عشق را آفرید ….
از دوران کودکی هنگامی که روح و جانم را به موسیقی می‌سپاردم،
ندایی به گوشم می‌رسید که می‌گفت: می‌دانی خوشبختی چیست؟
و من با دلی روشن می‌گفتم: خوشبختی یعنی شنیدن نغمه‌هایی که از دل فرشتگان تاریخ، جاری‌ست.

نغمه‌هایی که طنین‌انداز عشق، صلح، دوستی، برادری و برابری‌ست.

از آن دوران همیشه آرزوهای بزرگ در دلم جوانه می‌زد تا نغمه‌هایی که از دل مردمان وطن عزیزم ایران در جانم کاشته می‌شد، آن را در قلبم جای داده تا به گوش عاشقان دنیا برسانم.
بیش از پنجاه سال فراز و نشیب زیبایی طی شد تا من به این افتخار نائل شوم که نه تنها در ایران بلکه در جهان سفیر عشق و دوستی بوده و از ثمره آن، همراز مردمانی با هر رنگ و هر نژاد باشم.

من قدردان مردمان عزیز ایران هستم که مرا تا به امروز در دامان‌شان پروراندند تا به افتخار کسب این جایزه نائل شوم.

سپاس‌گزارم از : World Music Center (WMC)
سپاس‌گزارم از ریاست محترم آقای
Mr. Kang Sun-dae
سپاس‌گزارم از دانشگاه هنگ یانگ
Mr. Lee Hee-su

و کلیه بانیان و دست‌اندرکاران این مراسم.

و همچنین سپاس‌گزارم از مسئولین محترم سفارت ایران در سئول-کره که قبول زحمت نموده به نمایندگی از طرف اینجانب این جایزه با ارزش را دریافت می‌نمایند.

با درود و سپاس
و با عشق
حسین علیزاده
دوم خردادماه یکهزارو سیصد و نود و شش شمسی
بیست و سوم می دو هزار و هفده میلادی»

همچنین بخوانید:  السا فیروز آذر : عشق زندگیم بهم خیانت کرد + بیوگرافی و عکس

حسین علیزاده برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا 2017 + بیوگرافی

زندگینامه حسین علیزاده

حسین علیزاده (زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۳۰ تهران) ردیف‌دان، آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی است.

وی از چهره‌های تحسین‌شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان (۱۳۷۰)، گبه (۱۳۷۴)، زشت و زیبا (۱۳۷۷)، زمانی برای مستی اسب‌ها (۱۳۷۸)، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (۱۳۸۶)، آواز گنجشک‌ها (۱۳۸۷) و ملکه (۱۳۹۰) از ساخته‌های اوست. .[۱] وی با کسب ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه، مشترکاً به همراه مجید انتظامی برنده بیش‌ترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می‌باشد.[۲

علیزاده سال ۱۳۳۰ در منطقه سید نصر الدین بازار تهران[۳] از پدری اهل ارومیه و مادری اهل اراک متولد شد.[۴] پس از تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی به یادگیری و اجرای کنسرت پرداخت. او نزد هوشنگ ظریف، حبیب‌الله صالحی، محمود کریمی، علی اکبر شهنازی، داریوش صفوت، نورعلی برومند، سعید هرمزی، یوسف فروتن و عبدالله دوامی موسیقی آموخته‌است[۵] و در سال‌های آغازین دههٔ ۱۳۶۰ خورشیدی در دانشگاه آزاد برلین نیز تحصیل کرده‌است.[۶]

علیزاده در سال ۱۳۴۷ عضو ارکستر رودکی بود. دو کنسرت او در جشن هنر شیراز آغاز راه او به عنوان یکی از وزنه‌های موسیقی ایرانی بود. او با عضویت در کانون چاووش همراه با دیگر استادان موسیقی ایران از جمله محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار جاودانه‌ای در موسیقی ایران به نام مجموعه آلبوم‌های چاووش اجرا کرد و نیز با آموزش به هنرجویان موسیقی تأثیر مهمی در تربیت موسیقی‌دانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت. علیزاده در اوایل دههٔ هفتاد ریاست هنرستان موسیقی را بر عهده داشت.

وی تا سال ۱۳۸۴ با محمدرضا شجریان در قالب گروهی چهار نفره همراه با کیهان کلهر و همایون شجریان به برگزاری کنسرت و اجرای برنامه در کشورهای مختلف مشغول بود.

حسین علیزاده دارای دو فرزند به نام‌های صبا (نوازندهٔ کمانچه) و نیما (نوازندهٔ رباب و تار) است که هم اکنون در گروه هم‌آوایان زیر نظر علیزاده فعالیت دارند.

جوایز حسین علیزاده

حسین علیزاده تا به حال سه بار برای آلبوم‌های فریاد، بی تو به سر نمی‌شود و به تماشای آب‌های سپید نامزد جایزه گرمی در بخش «بهترین آلبوم سنتی جهان» شده‌است.[۷] جوایز گرمی معتبرترین جایزه صنعت ضبط و پخش موسیقی در آمریکا محسوب می‌شوند.[۸]

حسین علیزاده چهار بار جایزه بهترین موسیقی فیلم را از جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه بدست آورده است.

دریافت جایزه بهترین موسیقی متن برای فیلم آسمان زرد کم عمق در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران در سال ۱۳۹۲٫[۹]

وی در هفتم آذر ۱۳۹۳، در نامه‌ای، بدون ذکر دلیل روشن، از دریافت «نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه» اعلام انصراف کرد و نوشت که «خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی» می‌داند. علیزاده در عین حال گفته است که «هدیه ملت بافرهنگ فرانسه» را «ارج می‌نهیم». او در نامه خود گفت: «اگر سفیر سیاسی و فرهنگی کشور فرانسه هدیه ملت بافرهنگ فرانسه را به سینه هنرمندان بزرگ ما نصب می‌کند، آن را ارج می‌نهیم و ما نیز ستایش می‌کنیم ستارگان پرافتخار تاریخ خود را.» علیزاده با این حال با لحنی انتقادآمیز اضافه کرد که «شاید اگر در دیار ما توجه و درک از هنر والای موسیقی نزد مسئولان می‌بود، یک هدیه و عنوان غیرخودی این همه انعکاس نداشت. وقتی در فضای هنری نور کافی نباشد، چراغی کوچک خورشید می‌شود». او در پایان‌نامه خود نوشت: «ضمن قدردانی از مسئولان کشور و سفارت فرانسه، به احترام مردم هنرپرور و هنردوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده، تا آخر عمر به آن پیشوند یا پسوندی نخواهم افزود.» حسین علیزاده در نامه خود دلیل روشنی برای این اقدام ذکر نکرد.[۱۰][۱۱]

همچنین بخوانید:  عکس های اکران فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم با حضور بازیگران بهمن 95

آثار حسین علیزاده آلبوم‌ها نام آلبوم سال انتشار آهنگساز نوازنده خواننده ناشر توضیحات واریاسون‌های کردی، ارکسترال – Yes Yes عصیان، ارکسترال – Yes Yes سواران دشت امید ۱۳۵۶ Yes Yes بیژن کامکار، شهرام ناظری حصار ۱۳۵۶ Yes Yes قطعه موسیقی دستگاه نوا Yes Yes پریسا ماهور Yes Yes پریسا کنسرت همایون – Yes Yes ماهور دونوازی ابداعی با سه‌تار و تنبک مجید خلج راست پنجگاه – Yes Yes ماهور دونوازی ابداعی با تار و تنبک مجید خلج نوا – Yes Yes ماهور دونوازی با تار و تنبک مجید خلج هم‌نوایی – Yes Yes ماهور با همکاری ارشد طهماسبی و داریوش زرگری سرودهای آذربایجان – Yes Yes ماهور ۱۳۶۱ Yes Yes ماهور تک نوازی با تار سه‌گاه ۱۳۶۲ Yes Yes ماهور تک نوازی با تار نی‌نوا ۱۳۶۲ Yes Yes ماهور – کرشمه نوروز ۱۳۶۲ Yes Yes شهرام ناظری world network ترکمن ۱۳۶۷ Yes Yes ماهور تک نوازی ابداعی با سه‌تار شورانگیز ۱۳۶۷ Yes Yes شهرام ناظری ماهور راز و نیاز ۱۳۶۷ Yes Yes علی‌رضا افتخاری ماهور اجرا با گروه عارف نوبانگ کهن ۱۳۶۹ Yes Yes ماهور صبحگاهی Yes Yes محسن کرامتی ماهور آوای مهر ۱۳۷۰ Yes Yes ماهور پایکوبی ۱۳۷۲ Yes Yes ماهور تک نوازی ابداعی با سه‌تار پریا و قصهٔ دخترای ننه دریا Yes Yes ماهور راز نو ۱۳۷۵ Yes Yes افسانه رثایی، محسن کرامتی، علی صمدپور ماهور از اعصار (آلبوم) ۱۳۷۸ Yes Yes افسانه رثایی، محسن کرامتی، علی شیرازی ماهور چهارگاه ـ بیات ترک ۱۳۸۰ Yes Yes ماهور با همکاری حسین عمومی و محمد قوی‌حلم هجرانی ۱۳۸۰ Yes Yes ماهور پرنده‌ها Yes Yes هما نیکنام و تنبک مجید خلج ساز نو Yes Yes افسانه رثایی و تنبک مجید خلج مادران زمین Yes Yes هما نیکنام، افسانه جهانگیری، پروین نمازی تنبک مجید خلج زمستان است ۱۳۸۰ Yes Yes محمدرضا شجریان دل آواز بی‌تو بسر نمی‌شود ۱۳۸۱ Yes Yes محمدرضا شجریان دل آواز سلانه ۱۳۸۱ Yes Yes ماهور فریاد ۱۳۸۳ Yes Yes محمدرضا شجریان دل آواز به تماشای آب‌های سپید ۱۳۸۲ Yes Yes افسانه رثایی هرمس با همکاری جیوان گاسپاریان- نامزد دریافت جایزه گرمی برای بهترین موسیقی سنتی جهان شد.[۱۲] ساز خاموش ۱۳۸۶ Yes Yes محمدرضا شجریان دل آواز سرود مهر ۱۳۸۶ Yes Yes محمدرضا شجریان دل آواز سرود گل ۱۳۸۶ Yes Yes افسانه رثایی تنبک مجید خلج آن و آن ۱۳۸۷ Yes Yes هرمس دو نوازی سه‌تار و تنبک با پژمان حدادی ماه و مه ۱۳۸۸ Yes Yes هرمس تکنوازی ساز شورانگیز من اگر پرنده بودم ۱۳۸۸ Yes Yes راحله برزگری (رها) انتشارت کالیفرنیا، آمریکا گروه‌نوازی، تصنیف و آواز به همراه گروه هم‌آوایان نوای نور ۱۳۸۸ Yes Yes آوای خورشید در ایران و شرکت باموزیک در اروپا دونوازی شورانگیز و تنبک مجید خلج باده تویی ۱۳۹۲ Yes Yes نغمه حصار به‌همراه گروه هم‌آوایان سربداران ۱۳۹۲ فرهاد فخرالدینی Yes بیژن کامکار استودیو صبا موسیقی متن مجموعه تلویزیونی سربداران کنسرت باده تویی اردیبهشت ۱۳۹۳ Yes Yes



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حسین علیزاده برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا ۲۰۱۷ + بیوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..