تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس

کد خبر: ۵۳۸۱۶۱

۲۸  بازدید

جوامع بسیاری در سراسر جهان، به ویژه آن هایی که در آب و هوای گرم هستند، به طور سنتی برای فرار از گرما در غارها زندگی می کنند.

برترین ها: جوامع بسیاری در سراسر جهان، به ویژه آن هایی که در آب و هوای گرم هستند، به طور سنتی برای فرار از گرما در غارها زندگی می کنند. بربرهای ماتماتا، دهکده کوچکی در جنوب تونس نیز این کار را می کنند. بااین حال، برخلاف بسیاری از سکونتگاه های زیرزمینی، خانه های ماتماتا در کوه ساخته نشده اند. در عوض، آن ها یک گودال بزرگ در زمین حفر می کنند و سپس در دیواره های گودال غارهایی ایجاد می کنند و به عنوان اتاق استفاده می کنند. فضای باز گودال به عنوان حیاط استفاده می شود و و گاهی با سایر حیاط های همسایه ها مرتبط است و گذرگاهی شبیه یک ماز زیر زمینی بزرگ ایجاد می کند.

زمین ماتماتا و تعداد انگشت شماری از شهرهای مشابه در تونس از جنس ماسه سنگ است و به اندازه کافی نرم است که با ابزارهای دستی بتوان آن را حفر کرد و در عین حال به اندازه کافی محکم است که خانه هایی برای قرن ها در آن ساخته شود. این منطقه در طول تاریخ مورد حملات زیادی قرار گرفته و بربرها را مجبور به عقب نشینی در فلات و حفاری بالای کوه کرده است. بعدها که روابط دوستانه شد و احساس امنیت کردند دوباره رو به پایین رفته و روستاها و خانه هایشان را در دامنه کوه و سپس در دشت ها ساختند.

 خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس  خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس  خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس  خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس  خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس  خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه های زیرزمینی ماتماتا در تونس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..