تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دادستان طرقبه شاندیز: اراضی ملی متعلق به مردم است/ دادگستری به تخلفات شرکت «سبزینه» رسیدگی می‌کند

ساعت: 19:10 منتشر شده در مورخ: 1396/03/04 شناسه خبر: 1113357

به دنبال تجمع سهامداران موقوفه‌ای در طرقبه؛

تعدادی از سهامداران شرکت سبزینه گلستان روز گذشته تجمع اعتراض آمیزی مقابل اداره اوقاف شهرستان طرقبه شاندیز صورت دادند که مقرر شد هفته آینده جلسه ای با حضور نماینده سهامداران و دادستان، مدیرکل اوقاف و مسئولان مربوطه در مسجد جامع گلستان برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش طرقبه‌نیوز، تعدادی از سهامداران شرکت سبزینه گلستان روز گذشته تجمع اعتراض آمیزی مقابل اداره اوقاف شهرستان طرقبه شاندیز صورت دادند.

بر اساس گفته های سهامداران بیش از 10 سال قبل «شرکت سبزینه گلستان» زمینی در حدود 42 هکتار به عنوان اجاره از اوقاف شهرستان دریافت کرده است.

این شرکت با بیش از 1500 سهامدار گویا دارای مجوز کاربری باغی و کشاورزی بوده و برای احیا و آبادانی آن اقداماتی صورت گرفته و در همین حین سهام آن نیز در میان مردم خرید و فروش می شده است.

حامد جاوید معاون اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز نسبت به تجمع صورت گرفته سهامداران شرکت سبزینه گلستان گفت: اراضی شرکت سبزینه گلستان در نزدیکی بند گلستان طرقبه به تولیت اقای اعتماد گلستانی به سهامداران واگذار شده بود.

وی افزود: هفته گذشته طبق رأی دادستان شهرستان در شورای حقوق بیت المال، ساخت و سازها و بناهای احداث شده در این محل تخریب شده است و در تجمع صورت گرفته مقابل اداره اوقاف نسبت به رأی دادستانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دخالتی نداشته است.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با بیان اینکه از نظر مدیریتی برخی موقوفات توسط اداره اوقاف مدیریت می شود اظهار کرد: موقوفه مذکور منطقه گلستان ( معروف به ملا محمد یا ملا قاسم) متولی خاص دارد و پاسخگویی بر عهده ایشان است.

وی با اشاره به تعداد نزدیک به 5 هزار سهامداران این موقوفه افزود: اداره اوقاف شهرستان مرجعی برای تأیید یا رد اجرای این حکم تخریب نیست لذا مقرر شد هفته آینده جلسه ای با حضور نماینده سهامداران و دادستان، مدیرکل اوقاف و مسئولان مربوطه در مسجد جامع گلستان برگزار شود.

جاوید تصریح کرد: به دلیل کاربری باغداری و کشاورزی موقوفه، هرگونه ساخت و ساز بنا باید با مجوز صورت گیرد که احتمال دارد به همین دلیل رأی بر تخریب داده شده لذا رونوشت نامه پیگیری را به دادستان شهرستان طرقبه شاندیز برای شرکت در این جلسه ارسال شده است.

شاکری دادستان طرقبه شاندیز در توضیح اجمالی به این پایگاه خبری اظهار کرد: سؤال اینجاست در موقوفه مذکور چرا اراضی ملی را به این شرکت و برخی از افراد واگذار شده است؟ بر همین اساس معتقدیم مدیران شرکت دچار تخلف شده اند.

وی با بیان اینکه این موقوفه و شرکت سبزینه دچار تخلفاتی از جمله تصرف عدوانی اراضی ملی و تضییع حق مردم شده اند تصریح کرد: از هر دو زاویه نیز پیگیری خواهیم کرد.

دادستان طرقبه شاندیز ضمن تأکید بر این مطلب که اراضی ملی متعلق به مردم است گفت: نوع پرونده زمان بر خواهد بود و البته یکی ازگزینه های بررسی تخلفات موقوفه و اداره اوقاف است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دادستان طرقبه شاندیز: اراضی ملی متعلق به مردم است/ دادگستری به تخلفات شرکت «سبزینه» رسیدگی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..