تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش برگزاری اولین همایش گردانندگان شبکه اینترنت ایران IRNOG

همانطوری که برای شما گفته بودیم، گردانندگان شبکه اینترنت ایران یک گروه تخصصی با ساز و کار شفاف و مبتنی بر جذب حداکثری تمام ذینفعان می باشد. هدف گروه گرد انندگان شبکه اینترنت ایران ارایه پیشنهادات کارشناسانه برای بهبود شرایط استفاده از اینترنت توسط ایرانیان و همچنین یافتن راه کارهای مناسب برای افزایش نفوذ و بهره وری از اینترنت توسط کاربران ایرانی می باشد. اولین همایش گردانندگان شبکه اینترنت ایران با نام IRNOG صورت گرفت و در ادامه گزارشی از آن را با هم خواهید خواند.

گروه گردانندگان شبکه افزایش وتسهیل مشارکت اعضا در سایر گروه ها و سازمانهای سیاست گذار و تصمیم گیرنده اینترنت میباشد. گروه گرد انندگان شبکه اینترنت ایران مسئولیت، وظیفه و کارکرد اجرایی نداشته و صرفا یک نهاد مشورتی و پیشنهاد دهنده برای راه برد اینترنت می باشدو در صورت نیاز به انجام کارهای اجرایی، جهت تحقق امور مشورتی و راه بردی گروه هماهنگی مرکزی با تخصص منابع مورد نیاز و نظارت بر پیشرفت امور، این کارها را به انجام می رساند.

اگر بخواهیم به صورت کلی به این همایش نگاه داشته باشیم، ازجمله مباحث مهمی که در این رویداد مطرح گردید، IPv6 و  ایجاد بستر مناسب برای، موضوع Peering IXP و DNSSEC بوده است؛ مواردی که به دلیل اهمیت مضاعف آن در اکثر میتینگ‌ها این حوزه نیز مطرح و موردبحث قرار می‌گیرد. در این همایش همچنین دوره‌های تخصصی مقدماتی و پیشرفته در سطح منطقه و در خصوص IPV6 در محل سازمان رگولاتوری عمان نیز برگزار گردید.

نکته مهم در این خصوص استفاده RIPE NCC از مدرسین ایرانی آموزش‌دیده در برنامه TtT، در کنار مدرسین رسمی خود برای برگزاری این دوره‌ها بوده است (نهاد RIPE NCC پیش‌تر دوره آموزشی را جهت آموزش مربی‌ها در سال جاری میلادی  ۲۰۱۷ در تهران برگزار کرده بود).

هدف آن برنامه آماده‌سازی مجموعه‌ای از مربیان بسیار توانا درزمینهٔ IPv6 در ناحیه‌های MENOG و ENOG بوده است تا بتوانند آموزش‌های لازم را در منطقه خود به دیگران نیز انتقال بدهند و کارگاه‌های عملی در کشور خود برگزار کنند؛ با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای دوره‌های آموزشی IPv6 وجود دارد و اغلب نیز به افرادی نیاز است که بتوانند به زبان محلی همان منطقه نسبت به ارائه اقدام کنند، لذا RIPE NCC با این اقدام و تربیت مربیان محلی در به وجود آمدن جامعه‌های محلی در مناطق مختلف مؤثر بوده و بستر مناسب‌تری را جهت انتقال دانش موجود به دیگران مهیا نمود.

درهمین راستا به گفته برگزارکنندگان این همایش، مشابه چنین تشکلی در کشور ما نیز تحت عنوان IRNOG ایجاد گردیده، که کمیته تشکیل‌دهنده آن متشکل از شرکت‌های اینترنتی و شرکت‌های حوزه ICT است.

در همین راستا با آقای احسان بهبهانی، عضو کمیته مرکزی ناگ صحبتی داشتیم. ایشان گفت فعالیت های تمام فعالان حوزه ICT در دنیا در قالب گروه‌هایی به اشتراک گذاشته می‌شود تا جدای از سطح فعالیت، تبادل فکری داشته و موارد و مشکلات مربوط را برطرف کنند. به صورت خلاصه تشکل‌هایی است که برای بهبود جامعه در حوزه نتورک انجام می‌شود. در ادامه اشاره شد که ناگ‌های زیادی در سطح دنیا وجود دارد اما این همایش از ۸ ماه پیش کلید و به عنوان اولین ناگ در ایران شکل گرفته است. تا قبل از این در زیر مجموعه می‌ناگ عرب قرار داشتند.

سازمان‌های دولتی، تنظیم، نظام صنفی و دیگر شرکت‌های مربوط همانند FCP  ها در این همایش حضور داشتند. بهبهانی اشاره داشت که در نهایت تاثیر آخر را کاربر خواهد دید اما نه به صورت مستقیم بلکه با برطرف کردن مشکلات و ایجاد هم‌فکری‌ها، سطح کیفیت خدمات بالا تر خواهد رفت.

در ادامه بیان شد که مهم ترین اتفاقی که خواهد افتاد، اطلاع رسانی کامل از ریسک‌های این حوزه و اطلاع از اقدام مناسب و در زمان درست باشد. این که شرکت‌ها و فعالان بتوانند ارتباط مستقیم‌تر و بهتری با هم داشته باشند استفاده از فناوری جدید را بهتر خواهد کرد. ایشان اعلام کرد تغییرات حوزه اپراتور‌ها و برنامه دولت برای ایجاد شغل، فضای کلی را رو به رشد و مثبت ارزیابی کرد.  در نهایت اشاره شد که فعال شدن بیشتر در کسب و کار های ICT باعث جذب سرمایه خواهد شد. ایجاد بستر مناسب همانند تشکیل ناگ بی تاثیر نخواهد بود.

لینک کوتاه:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش برگزاری اولین همایش گردانندگان شبکه اینترنت ایران IRNOG»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..