تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکل نیز اردوغان را تهدید کرد

به گزارش افکارنیوز،

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان  که تا به حال در برابر ممنوعیت بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک از طرف آنکارا موضع روشنی اتخاذ نکرده بود  رئیس جمهور ترکیه را به بازگشت نیروهای آلمانی از این پایگاه هوایی تهدید کرد.

مرکل به دلیل ممنوعیت بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک از طرف آنکارا تهدید کرد که نیروهای نظامی خود را از اینجرلیک خارج می کند.

وی تاکید کرد که در دیدار با اردوغان در حاشیه نشست ناتو در بروکسل این مسئله را برای رئیس جمهور ترکیه آشکار خواهد کرد که دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک ضرورت دارد؛ در غیر این صورت ما باید اینجرلیک را ترک کنیم.

ترکیه اخیرا از بازدید جمعی از نمایندگان کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان از پایگاه اینجرلیک جلوگیری به عمل آورده است. آنکارا این اقدام خود را واکنشی به پذیرش درخواست پناهندگی تعدادی از نظامیان ترک از طرف آلمان دانسته است.

همچنین به دلیل تشدید تنش های میان آنکارا – برلین و تحت فشارهای آنکارا سفر معاون پارلمان آلمان و هیات همراهش که قرار بود امروز به آنکارا انجام شود لغو شد. دستگیری تعدادی از خبرنگاران آلمانی در ترکیه نیز به این تنش ها دامن زده است.

وزیر امور خارجه ترکیه چندی پیش اعلام کرد که عقب نشینی از اینجرلیک تصمیمی مربوط به آلمان است و اگر ارتش آلمان بخواهد از این منطقه برود ما درخواست ماندن نمی کنیم.

رئیس جمهور ترکیه نیز نسبت به تصمیم احتمالی آلمان برای خارج کردن نظامیان خود از پایگاه هوایی اینجرلیک واکنش نشان داده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: اگر برلین تصمیم بگیرد نظامیان خود را از پایگاه هوایی اینجرلیک خارج کند، آنکارا به آلمان خداحافظی خواهد گفت.

وی پیش از سفر به بروکسل برای شرکت در نشست رهبران ناتو تصریح کرد: ترکیه هنوز نشانه ای از برلین دریافت نکرده است که بخواهد نیروهای خود را از پایگاه اینجرلیک خارج کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکل نیز اردوغان را تهدید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..