تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور تهیه حلیم برای افطار ماه رمضان ۹۶

اکثر خانمهای خانه دار با فرارسیدن ماه رمضان دغدغه درست کردن افطاری برای اعضای خانواده را دارند. انواع افطاری وجود دارد که یکی از آنها حلیم است. ما در این مقاله از پورتال وهاران برای شما آموزش درست کردن حلیم ۹۶ را به صورت کاملا اختصاصی منتشر کرده ایم که امیدواریم در منزل درست کنید و از نتیجه کار هم راضی باشید.

دستور تهیه حلیم برای افطار ماه رمضان 96

طرز تهیه حلیم مخصوص افطاری ۹۶ مواد لازم برای حلیم گندم و گوشت

گندم ۳۰۰ گرم
گوشت ۳۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن یا کره مقدار لازم
آب ۱۰ لیوان
شکر و دارچین به مقدار لازم

روش تهیه حلیم گندم

در گام اول باید گندم را آماده کنیم به این صورت که : غلب برای تهیه حلیم از گندم پوست کنده استفاده میکنند. اما اگر گندم بدون پوست کنده در دسترس ندارید میتوانید گندم با پوست استفاده کنید و بعد از جوشاندن و نرم شدن گندم آنرا از یک وسیله مثل آبکش رد کنید تا پوست‌های آن گرفته شود

در ادامه ابتدا گندم را ۵ تا ۷ ساعت در آب خیس کنید و بگذارید تا خوب آب جذبش شود. به این صورت مدت طبخ کاهش میابد.

گوشت را همراه با ۲ لیوان آب داخل قابلمه کوچکی قرار دهید، شعله اجاق را روی درجه ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا گوشت خوب بپزد و وقتی گوشت پخت آنرا خوب خرد یا رشته رشته کنید.

گندم را با یک لیتر آب در قابلمه دیگری بریزید و روی اجاق بگذارید و با شعله ملایم انقدر بپزید تا نرم شود و دانه های آن له شوند. دقت کنید ته نگیرد هر از چند دقیقه‌ای آنرا هم بزنید. اگر قبل از نرم شدن گندم آب آن رو به اتمام گذاشت کمی آب گرم به آن بیفزاید.

همچنین بخوانید:  سه قدم بسیار ساده اما مهم برای داشتن زندگی شاد ، راههای شاد زیستن

دقت کنید که گندم باید خوب نرم شود و دانه های آن بصورت پوره نرم شوند . اگر گندم با پوست مصرف کرده‌اید حالا باید پوست آنرا با کمک یک آبکش جدا کنید ، حالا گندم نرم شده را که تقریبا به صورت مایع سفتی در آمده با گوشتی که قبلا اماده کرده اید مخلوط کنید و با حرارت بسیار ملایم بگذارید غلیظ شود.

دقت کنید در این مرحله حتما باید حلیم را زیر نظر داشته باشید تا ته نگیرد. حلیم باید نه زیاد سفت و نه زیاد شل و ابکی باشد ، چیزی مابین این حالت مد نظر میباشد.

پس از اماده شدن حلیم و در زمان مصرف روی آن را با دارچین ، روغن حیوانی یا کره داغ و شکر تزئین کنید.

نکته: نمک را در مرحله آخر به حلیم اضافه کنید.

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharanir

(Visited 1 times, 1 visits today)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور تهیه حلیم برای افطار ماه رمضان ۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..