تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاه کمک کننده به زایمان در منزل تولید شد

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا، روز گذشته دومین فستیوال اختراعات تجهیزات پزشکی به همت پارک فناوری پردیس و فن‌بازار ملی ایران در حاشیه نمایشگاه فناوری و نوآوری برگزار شد و طی آن هفت ایده برتر از میان 13 ایده ارائه شد.

از جمله طرحهای منتخب حاضر در فستیوال «کمک کننده به عامل زایمان» بود که توسط رزا بهاری شرق ثبت اختراع شده و در نوع بنیادی – کاربردی قرار گرفته است.

این طرح ابداعی جایگزینی برای روشهای سنتی تشخیص زایمان زودرس با استفاده از تجربیات ماما یا متخصص زنان و زایمان، است که با روش اختراعی نوین و براساس روش مشاهده توسط مانیتور و آزمودن کاغذ نیترازین صورت می‌گیرد.

براساس اظهارات مبدع این طرح که در نمایشگاه مذکور نیز حضور دارد، در حال حاضر نزدیک به شش دهه است که اغلب پزشکان متخصص زنان، زایمان و کارشناسان مامائی، از روش تجربی که لمس مکرر محیط واژینال است، اقدام به تشخیص بالینی می‌کنند که این امر به تجربه فرد وابستگی بسیار داشته و متضمن بسیاری از مسائل از جمله عفونتهای بعد از زایمان که یکی از مشکلات عمده در رشته زنان و مامایی است.

بهاری شرق در مقدمه بیان مسئله تحقیقش گفته است که «عوامل زیادی در ایجاد عفونت نفاسی نقش دارد و با نامهای مختلفی از جمله آندومتریت و اندومیومتریت، اندوپارامتریت توصیف شده است؛ اصطلاح ارجح برای این عفونت متریت همراه با سلولیت لگنی است.»

از آنجاییکه نوع زایمان، تعداد و دفعات معاینات واژینال از جمله دلایل مهم ایجاد عفونتهای زایمان هستند لذا به کار بستن روشی که بتواند به عنوان جایگزین معاینه دستی واژینال و با حداقل ایجاد عفونت، معاینه دقیقی از وضعیت لگن و سرویکس انجام دهد، یکی از اهداف مهم علم زنان و مامایی است.

لازم به ذکر است براساس اطلاعات ارائه شده در مقدمه ثبت این طرح ابداعی گفته شده «در زنانی هم که دچار سزارین می‌شوند، این عفونتها افزایش می‌یابد زیرا آنها نیز مورد معاینات مکرر واژینال قرار می‌گیرند.»

این پژوهش برای رسیدن به اهداف فوق دستگاهی را معرفی می‌کند که هم دقت بالایی در سنجش پلویمتری دارد و هم مراحل پیشرفت زایمان را به خوبی و با دقت با معاینه واژینال تعیین می‌کند.

از طرف دیگر این دستگاه قادر خواهد بود آمنیوتومی را در حداقل زمان و آلودگی انجام داده و حتی برای بررسیهای سیتولوژیک یا تعیین کاریوتیپ (در صورت لزوم) مقداری از آن را ذخیره سازد.

این وسیله کاملا قابل شستشو و ضدعفونی است و با وزن کم به راحتی در لیبر و اتاق زایمان کاربرد دارد.

عوامل دیگری که با افزایش خطر عفونت ارتباط دارند به شرح زایمان سزارین به علت حاملگی چند قلویی، سن کم مادر، نولی پار بودن، القای طولانی مدت لیبر و آغشتگی مایه به مکونیوم است.

هدف اصلی این دستگاه جلوگیری از معاینات مکرر واژینال است؛ اصولا در بیماران معاینات واژینال هر یک ساعت یکبار با میزان تخمینی از دیلاتاسیون و افاسمان است.

با توجه به اینکه اندازه دست و انگشتان فرد معاینه کننده با فردی دیگر متفاوت است در نتیجه نمی‌توان تصوری دقیق از معاینات داشته باشیم پس با استفاده از این دستگاه می‌توان معیار دقیقی از اندازه دیلاتاسیون داشت و مطمئن بود که این اندازه کاملا دقیق است.

همچنین با توجه به اینکه میکروارگانیسمها (به عنوان مثال استرپتوکوک گروه بتا (GBS)- کلامیدیاتراکوماتیس – مایکوپلاسماهومینیس و گاردنلا واژینالیس) همگی عاملی اصلی برای عفونت نفاسی و بیمارستانی هستند و معاینات واژینال مکرر همگی موارد فوق را تشدید می‌کند، لذا این دستگاه می‌تواند تا حد چشم‌گیری عوامل عفونی را کاهش دهد.

این دستگاه حاوی حسگرهایی دقیق است که می‌تواند زایمان زودرس را نیز از روی معیار Cervical score تشخیص دهد؛ بدنه قسمت فوقانی این دستگاه می‌تواند کاغذ نیترازین را به صورت چسبیده به بدنه داشته باشد تا به تسریع در امر تشخیص زایمان زودرس کمک کند.

این دستگاه پایش دقیقی از پیشرفت زایمان دارد؛ لذا می‌تواند از اختلالات انقباضی رحم عامل زایمان را آگاه سازد و از تروماهای زایمانی حتی‌الامکان آگاه سازد.

هدف دیگری که این دستگاه دارد آمنیوتومی به روش دقیق و سالم و استریل و با تأکید بر کاهش ریسک کاهش سریع حجم مایع آمنیوتیک است.

از این دستگاه با اهداف فوق می‌توان برای روش زایمان در منزل که هم‌اکنون در بسیاری از کشورها از آن استفاده می‌شود و با در نظر گرفتن کمترین معاینه و به دست آوردن بهترین و دقیق‌ترین نتایج، بهره برد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاه کمک کننده به زایمان در منزل تولید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..