تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بناهای تاریخی بازمانده از جنگ خرمشهر و آبادان بازسازی می شوند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، سجاد پاک‌گهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به همزمانی هفته میراث فرهنگی و سالروز آزاد سازی خرمشهر، این سازمان طبق رسالت خود مطالعات جامعی را در خصوص آثار باقی مانده از جنگ انجام داده است و طبق این تحقیق ها که توسط نجلا درخشانی مسئول حفظ و احیاء این اداره انجام شده، بناهای واجد ارزش معماری و تاریخی بسیاری از دوران جنگ تحمیلی در سطح شهر باقی مانده است که متروک ماندن آنها باعث تخریب این بناها می شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهایی که روزی در آنها جنگی اتفاق افتاده، بناهای بازمانده از جنگ در آنها به عنوان بنای تاریخی حفظ شده و جنبه گردشگری به خود گرفته اند، افزود: در خرمشهر و آبادان نیز بر اساس مطالعات صورت گرفته، برای بناهای واجد ارزش باقی مانده از جنگ، کاربری جدیدی متناسب با شان و منزلت بنا با حفظ ارزش‌های آنها و در راستای اهداف گردشگری تعریف شده است.

پاک گهر با یادآور شدن اینکه با تخریب بناهای بازمانده دوران جنگ، بخشی از هویت تاریخی شهرستان و کشور از بین می رود، افزود: آثار باقی مانده از جنگ بر ارزش این بناها افزوده است و این ابنیه می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب شده و نقش مؤثری در رونق صنعت توریسم داشته باشند.

پاک‌گهر همچنین متذکر شد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در منطقه و نتایج حاصل از آن اعم از ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی و وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ی فراوان، به طور قطع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تنهایی قادر به انجام این کار در این سطح نیست و می طلبد همه سازمان‌ها، و ارگان ها با میراث فرهنگی هم سو بوده و همکاری لازم را داشته باشند. بر این اساس از همه‌ی ارگان‌ها، سازمان‌ها، بخش های تأثیرگذار و سرمایه‌گذاران درخواست می شود با میراث فرهنگی در راستای حفظ این هویت تاریخی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر و همچنین طرح‌های تهیه شده در زمینه‌ی صنعت گردشگری همگام باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر همچنین از انجام طرح مطالعاتی در خصوص حفظ آثار موزه جنگ خبر داد و گفت: برای حفظ و نگهداری آثار موزه‌ جنگ با توجه به ارزش آنها مطالعات جامعی انجام گرفته است که در راستای همین مطالعات از افرادی که آثاری از شهداء در اختیار دارند درخواست می شود با مراجعه به اداره میراث فرهنگی آموزش های لازم در خصوص حفظ اصولی این آثار را فراگیرند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بناهای تاریخی بازمانده از جنگ خرمشهر و آبادان بازسازی می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..