تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارمین جشنواره رشته و خشکار در طاهرگوراب برگزار می شود

ساعت: 16:16 منتشر شده در مورخ: 1396/03/04 شناسه خبر: 1113651

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا:

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا گفت: چهارمین جشنواره رشته و خشکار در طاهرگوراب برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا مهرگان در گفت وگو با خبرنگار واران خبر با بیان اینکه چهارمین جشنواره رشته و خشکار در منطقه طاهرگوراب برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره مذکور روز جمعه(5خرداد) ساعت 16 در این منطقه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره هر ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان برگزار می شود، افزود: جشنواره رشته و خشکار با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا و همت جوانان موسسه طلوع ماندگار برگزار می‌گردد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگریس و صنایع دستی صومعه سرا گفت: اجرای موسیقی سنتی، لافندبازی، طناب کشی، نمایش بومی محلی، برپایی غرفه‌هایی با مضمون رشته و خشکار و پخت آن و ... از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

مهرگان تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ فرهنگ اصیل، آداب و رسوم، سوغات و غذاهای محلی ونیز شناساندن سوغات محلی منطقه به مردم  استان‌های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: «رشته خشکار» از شیرینی های سنتی گیلان است که به صورت ویژه در دهستان طاهر گوراب و مناطق غرب گیلان موسوم به گسکرات تولید می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارمین جشنواره رشته و خشکار در طاهرگوراب برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..