تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام استان ها در پرداخت صدقات به کمیته امداد پیشتاز هستند؟

به گزارش افکارنیوز،

محسن ولیئی با تشریح فعالیت‌های کمیته امداد استان تهران در سال ۹۵ افزود: در این سال میزان ۲۹۵ میلیارد تومان خدمت به مددجویان ارائه شد که این رقم نسبت به سال پیش از آن ۱۳ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، ۱۳ هزار نفر از پوشش امداد خارج شدند و در مقابل ۷ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند. در حال حاضر ۵۹ هزار خانوار با جمعیتی حدود صدهزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۵، ۴۰۰ هزار نفر از خدمات موردی کمیته امداد استفاده کردند تأکید کرد: در این سال ۴۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت شد.

ولیئی جمعیت سالمندان تحت پوشش امداد را ۳۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲۷ هزار خانوار به علت فوت سرپرست تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین ۴۵ درصد افراد تحت پوشش به دلیل فوت سرپرست خانوار، ۲۳ درصد بر اثر طلاق و ۱۶ درصد به دلیل از کارافتادگی تحت پوشش امداد قرار گرفتند.

مدیرکل امداد استان تهران به پرداخت وام قرض الحسنه از طریق شعب امداد ولایت اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ دو شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افتتاح شد و در مجموع ۱۲ هزار و ۱۵۳ مورد وام به نیازمندان پرداخت شد که ۳۳ میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۲۴۸ مورد کمک هزینه جهیزیه خبر داد و گفت: برای پرداخت این میزان جهیزیه ۴۷ میلیارد ریال هزینه شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشت.

ولیئی خاطرنشان کرد: ۸۵ هزار نفر از افراد مددجوی شهری تحت پوشش بیمه درمانی مددجویان قرار گرفتند که برای این مورد هم ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین ۵۲۴ بیمارستان و مرکز درمانی در استان تهران با کمیته امداد قرارداد دارند.

وی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش امداد تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که به این منظور ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و هدف ما این است که این افراد به مرور از پوشش امداد خارج شده و مستمری بگیر تأمین اجتماعی شوند.

مدیرکل امداد استان تهران از تکمیل و بازسازی هزار و ۱۳۹ واحد مسکن مددجویان با ۳ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۲ هزار و ۱۰۰ مورد وام اشتغال با ۳۶ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت شد و همچنین در این مدت ۷ هزار و ۲۰۰ نفر با مهارت‌های اشتغال آشنا شدند.

ولیئی اضافه کرد: برای ۱۳۰۰ مددجو از طریق معرفی به دستگاه‌ها کاریابی انجام شد که از این تعداد هزار نفر زن هستند. همچنین ۱۴ هزار دانش آموز تحت پوشش امداد استان هستند و ۷ هزار دانش آموز در اردوهای مختلف شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، ۲۳ هزار نفر از خدمات آموزش خانواده استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امداد استان تهران تأکید کرد: ۴۵ درصد اعتبارات کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است و ۴۵ درصد از محل بودجه دولتی و ۱۰ درصد باقی مانده از طریق بانک‌های عامل تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: مردم تهران در سال ۹۵، ۴۰ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که به طور میانگین توسط هر تهرانی روزانه ۸ تومان پرداخت شده است.

ولیئی ادامه داد: در طرح اکرام ۷ هزار و ۳۰۰ یتیم تحت پوشش ۴۸ هزار حامی قرار دارند و این طرح در سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان درآمد داشت. همچنین در طرح محسنین بیش از ۹ هزار کودک تحت پوشش قرار دارند که ۴۴ هزار حامی میزان ۲۲ میلیارد تومان حمایت کردند که این رقم ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل امداد استان تهران گفت: مردم تهران رتبه اول مشارکت مردمی را در پرداخت صدقات، طرح محسنین و طرح اکرام دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام استان ها در پرداخت صدقات به کمیته امداد پیشتاز هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..