تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تظاهرات گسترده علیه رئیس جمهور برزیل

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دهها هزار تن از مردم برزیل روز چهارشنبه با حضور در خیابانها برکناری میشل تمر از مقام ریاست جمهوری کشورشان را خواستار شدند.

بر این اساس، دهها هزار تن از مردم برزیل که از رسوایی های پیاپی مقامات کشورشان خسته شده اند روز چهارشنبه به دعوت اتحادیه های صنفی و کارگری در برازیلیا به خیابانها آمدند تا فشارها بر میشل تمر را به منظور برکناری وی از قدرت و همچنین پایان دادن به سیاستهای ریاضت اقتصادی که شرایط زندگی را بر مردم این کشور دشوار کرده است، تشدید کنند.

تظاهرکنندگان برزیلی پیراهن های قرمز رنگی به تن داشتند که بر روی آنها شعارهایی بر ضد میشل تمر و همچنین ضرورت برکناری وی از قدرت نوشته شده بود. نزدیک به بیست و پنج هزار نفر اواسط روز چهارشنبه به سمت پارلمان برزیل به راه افتادند تا در برابر مقر پارلمان تجمع کنند.

برزیل از ماهها پیش با بدترین بحران اقتصادی تاریخ خود روبرو شده و یک رسوایی فساد اقتصادی بزرگ نیز حیات سیاسی و اجتماعی آن را تحت تاثیر قرار داده است. هشت عضو کابینه و دهها عضو پارلمان از احزاب و تشکلهای مختلف در چارچوب تحقیقات قضایی که هفته گذشته دیوان عالی این کشور مجوز آن را صادر کرد، تحت پیگرد قرار گرفته اند. 

این رسوایی زمانی بیش از پیش رسانه ای شد که هفته پیش یک تاجر ثروتمند برزیلی میشل تمر را متهم کرد در رسوایی پرهیاهوی شرکت نفتی پتروبراس که شمار زیادی از مسئولان سیاسی این کشور را با خطر پیگرد و بازداشت روبرو کرده تلاش کرده است برای ساکت نگه داشتن ادواردو کانها رئیس پیشین مجلس نمایندگان به او رشوه بدهد. رئیس جمهور اذعان کرده است که مارس گذشته با این تاجر دیدار کرده اما با پرداخت رشوه به او موافقت نکرده و هیچ اقدام غیرقانونی دیگری نیز مرتکب نشده است. 

ادواردو کانها از اعضای حزب حاکم برزیل و عامل اصلی برکناری دیلما روسف از مقام ریاست جمهوری، در چارچوب پرونده فساد پتروبراس تحت پیگرد قرار گرفت و از سمت خود برکنار شد. کانها پیش از محکوم شدن در دادگاه در پرونده پتروبراس، همتایان و همکاران خود را تهدید کرد که اگر سقوط کند، دهها نماینده و مسئول دیگر را نیز با خود پائین خواهد کشید.

دیوان عالی برزیل نیز تحقیقاتی را بر ضد میشل تمر به ظن کارشکنی احتمالی در روند اجرای عدالت آغاز کرده است. 

مجلس نمایندگان برزیل تا کنون چندین درخواست برای برکناری رئیس جمهور دریافت کرده است با این حال میشل تمر اتهامات فساد را که بر ضد وی مطرح شده است به شدت رد و تاکید کرده است به هیچ وجه قصد استعفا از سمت خود را ندارد. موافقت با پرداخت باج به رئیس پیشین مجلس نمایندگان برزیل برای ساکت نگه داشتن او تنها یکی از اتهامات مطرح شده بر ضد میشل تمر است.

تحقیقات مربوط به پرونده فساد در پتروبراس هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد و دهها تن از نمایندگان و سناتورهای برزیلی که در این پرونده دخیل بوده اند یا تحقیقات درباره آنها صورت می گیرد، بیم آن دارند که دیگر نتوانند در انتخابات پارلمانی سال آینده برزیل شرکت کنند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تظاهرات گسترده علیه رئیس جمهور برزیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..