تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال ابطال انتخابات و نرسیدن روحانی به پاستور / خواست مردم محاکمه و مجازات متخلفان انتخاباتی

به گزارش بی‌باک، اظهارات امروز آیت الله جنتی دال بر تخلفات گسترده از سوی مجریان انتخابات دارد، موضوعی که در صورت اثبات علاوه بر محاکمه و مجازات برخی مقامات دولتی، در صورت گسترده بودن تخلفات و تاثیرگذاری آن در نتیجه انتخابات، می‌تواند به ابطال انتخابات نیز منجر شود و افتضاحی تاریخی در کارنامه دولت مدعی اخلاق و قانونمداری  باشد.

البته همگان باید تا اظهار نظر صریح شورای نگهبان بعنوان تنها مرجع رسمی و تصمیم گیری در این باره بر احساسات جریحه دار شده خود غلبه کنند و این دولت را تا روز محاکمه عفو نمایند و از قانون تبعیت کنند و از هر گونه تجمع و اعتراض میدانی بپرهیزند.

اما اگر شورای نگهبان تخلفات سازمان یافته دولتی‌ها را تائید کرد و از تاثیرگذاری آن در نتیجه انتخابات صحبت به میان آورد، آنگاه خواست مردم بر این است که نقاب از چهره نفاق و تزویر برخی مسئولان زدوده شود و در دادگاهی علنی محاکمه و مجازات گردند تا درس عبرتی برای همه قانون شکنان و پایمال کنندگان حقوق ملت شریف ایران باشد.

گفتنی است؛ آیت الله احمد جنتی در نشست امروز هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشکر می کنم که نشان دادند هنوز زنده و سرپا هستند و به اسلام، انقلاب، امام راحل و رهبرشان وفادارند.

وی گفت: مردم به یک اشاره رهبر معظم انقلاب و تشویق ایشان در انتخابات حضور یافتند و آرای بسیاری در صندوق ها ریختند.

آیت الله جنتی افزود: دنیا متوجه شد که مردمسالاری دینی در کشورمان حاکم است، خلاف ادعاهایی که به دروغ و با تزویر در این خصوص می کنند در کشورمان مردمسالاری دینی حقیقت دارد و این مردم هستند که با اختیار و آزادی کامل در انتخابات شرکت می کنند و به هر کسی نظرشان باشد رای می دهند.

رئیس مجلس خبرگان اضافه کرد: در ایران به هیچ کسی اجبار نمی کنند که رای بدهد یا ندهد، مردم با عشق و علاقه و با احساس وظیفه دینی و ملی حضور می یابند و رای می دهند.

وی تصریح کرد: البته سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند.

رئیس مجلس خبرگان گفت: برخی از این تخلفات را همه فهمیدند و برخی از تخلفات مبتنی بر گزارش های ناظران از دور و نزدیک و برخی مبتنی بر گزارش های مردمی بود.

وی بار دیگر تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون شکنی کنند به نحوی که همه مطلع شوند که این خلاف انتظار بود.

آیت الله جنتی گفت: البته نوعی از تخلفات هم بود که مانند همیشه صورت گرفت که آن را شورای نگهبان بررسی می کند، گزارشش را می گیرد و اگر لازم باشد بازرس می فرستد که البته اینها طبیعی است و در همه دوره های انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری بوده است.

رئیس مجلس خبرگان ابراز امیدواری کرد: کسانی که در این قضایا تخلفات بزرگ کردند از گناهانشان توبه کنند زیرا حق الناس گریبانشان را می گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب واقعا حق الناس است.


آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر این افراد توبه نکنند در دنیا و آخرت مسئولیت دارند و مجازاتش را خواهند دید.

در همین راستا سخنگوی شورای نگهبان نیز از درخواست اعضای این شورا برای بررسی بیشتر برخی گزارش‌های تخلفات انتخاباتی خبر داد. 

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دستورکار جلسه امروز شورای نگهبان، گفت: در جلسه امروز شورای نگهبان گزارش‌‌های تخلفات انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور فقها، اعضای حقوقدان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان در این جلسه، نسبت به برخی گزارش‌ها درخواست بررسی‌های بیشتری داشتند که قرار شد کارشناسان، بررسی‌های بیشتری انجام دهند و اوایل هفته آینده در جلسه‌ای این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و تصیم‌گیری کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که "ممکن است گزارش‌‌هایی از تخلفات انتخابات به شورای نگهبان ارسال شده باشد که در روند انتخابات تأثیرگذار باشد؟"، اظهار داشت: چیزی نمی‌توانم در این باره بگویم، اما چون گزارش‌های متعددی از تخلفات به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند، کثرت گزارش‌ها نیازمند این است که کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال ابطال انتخابات و نرسیدن روحانی به پاستور / خواست مردم محاکمه و مجازات متخلفان انتخاباتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..