تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حال تئاتر اصفهان تنها با حمایت‌های عملی خوب می‌شود

جواد ایزددوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: نمایش "تیغ و ترنج" نوشته محمدرضا آریان‌فر به سفارش تالار هنر اصفهان برای ایام محرم و صفر در اصفهان به روی صحنه می‌رود که اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و بازیگران این نمایش هنوز قطعی نشدند.

وی با اشاره به موضوع این نمایش بیان کرد: "تیغ و ترنج" روایتی اجتماعی، عاشقانه و مذهبی است که داستان پهلوانی است که در طول سال‌ها کار علم‌کشی را در دهه محرم انجام می‌داده و اکنون به دلیل عارضه کمر درد دیگر نمی‌تواند این موروثه خانوادگی خود را انجام دهد و شرطی را برای جوانان محل که متقاضی علم‌کشی در این ایام هستند، می‌گذارد.

کارگردان تئاتر اصفهانی درباره وضعیت حمایتی مسئولان فرهنگی از تئاتر تصریح کرد: سالیان سال است که دوستان هنرمند ما می‌گویند حال تئاتر خوب نیست و هیچ کس به فکر این حال بد تئاتر نیست، ما نمی‌گوییم پول‌ها آنچنانی با گروه‌‌های تئاتر داده شود بلکه معتقد هستیم حال تئاتر زمانی خوب می‌شود که حمایت عملی انجام شده و به تئاتر ارزش و بها داده شود.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد به عنوان متولی فرهنگ همواره در حمایت از گروه‌های نمایش شونه خالی می‌کند، ادامه داد: برای حمایت اکنون تنها ارگانی و سازمانی که تئاتر را یدک می‌کشید تالار هنر است و اگر تالار هنر را حذف کنیم عملا تئاتر اصفهان حذف می‌شود.

ایزددوست با بیان اینکه تالار هنر در زمینه حمایت از تئاتر دست تنها است، افزود: باید سیستم های دیگر وارد کار شود، ما سالن نمایش در شهر کم نداریم، همه ارگان ها و مدارس دارای سالن‌های نمایش هستند که باید ارشاد وارد مذاکره با این نهادها شود، این سالن‌ها را احیا کند.

وی درباره حمایت انجمن هنرهای نمایشی اصفهان از گروه‌‌های تئاتر بیان کرد: بزرگترین فعالیت انجمن نمایش شورای نظارت بر نمایش است اما در راستای حمایت مالی و در اختیار قرار دادن سالن نمایش هیچ گونه اقدام انجام نداده و اکنون تئاتر در اصفهان در یک خفقان قرار دارد و گروه‌های تئاتر تنها به دلیل علاقه همچنان در این شهر فعال هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حال تئاتر اصفهان تنها با حمایت‌های عملی خوب می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..