تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




26000 کودک در قم زیرپوشش طرح سنجش سلامت قرار می‌گیرند

سید احمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آغاز به کار پایگاه‌های طرح سنجش سلامت کودکان  در این استان اظهار داشت: این پایگاه‌ها از 16خرداد امسال آغاز به کار می‌کنند و تا پایان شهریور به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: 10 پایگاه ویژه ارزیابی‌های مقدماتی سلامت کودکان در این استان به ارائه خدمات می‌پردازند و اگر کودکانی نیاز به ارزیابی تخصصی و معاینات بالینی داشته باشند، به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قم، با اشاره پیش‌بینی اداره  آموزش‌وپرورش برای تعداد کودکان موردسنجش که تا پایان این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 25840 نفر تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند. پیش‌بین می‌شود امسال تا پایان این طرح 26 هزار کودک مورد ارزیابی قرار بگیرند که از این تعداد حدود 10 درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه پیدا می‌کنند.

آقامیری بابیان اینکه دانش‌آموزانی که فقط نقص شنوایی داشته باشند، می‌توانند در مدارس عادی هم ثبت‌نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند، افزود: ناشنوایان همان کتاب‌های عادی را آموزش می‌بینند بنابراین می‌توانند در مدارس عادی نیز تحصیل کنند اما ممکن است شرایط تحصیل برای آن‌ها کمی دشوار باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، نابینایان و کسانی که ضایعه‌های حرکتی دارند باید در مدارس ویژه تحصیل کنند، گفت: باید این‌گونه دانش‌آموزان در مدارس ویژه ثبت‌نام کنند تا کمتر دچار مشکل شوند و علاوه بر فراگیری آموزش‌های ویژه از امکانات آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قم، یادآور شد: با توجه به اینکه هر یک از این کودکان دچار مشکل خاصی هستند برای آن‌ها معلمان متخصص در نظر گرفته‌شده تا آموزش‌ها را بهتر فراگیرند و ما نیز در امر آموزش به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

آقامیری با اشاره به تعداد مدارس استثنایی در این استان عنوان کرد: حدود 28 مدرسه خاص در استان قم وجود دارد که یک هزار و 766 دانش‌آموز استثنایی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

 وی خواستار همکاری بیشتر خانواده‌های دانش‌آموزان با شرایط خاص شد و افزود: خانواده‌هایی که دارای فرزندان خاص هستند باید به این دانش‌آموزان اعتمادبه‌نفس دهند تا آن‌ها بهتر بتوانند در مدرسه حضور پیداکرده و به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «26000 کودک در قم زیرپوشش طرح سنجش سلامت قرار می‌گیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..