تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدام میراث برای رفع آسیب‌های موریانه بنای تاریخی امامزاده احمد اصفهان

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان  با اشاره به وضعیت امامزاده احمد اصفهان و موریانه‌هایی که در آن رخنه کرده‌ است، اظهار داشت: در اصفهان 5 امامزاده داریم که بنای تاریخی دارای ارزش معماری و ساختاری و هنری دارند و دارای اهمیت هستند و وجود این بناهای تاریخی در امامزاده‌ها سبب تائید کننده امامزاده هستند.

وی افزود: امامزاده احمد محور تاریخی بازار حسن آباد قرار دارد و باهمکاری سازمان نوسازی و بهسازی تا حدی اینجا را احیا کرده و کفپوش آن در حال عو ض شدن و احیا است.   

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: سال‌ها بود که بنای امامزاده احمد که شامل مقبره آقانجفی و  مقبره دختر امیرکبیر دچار مشکلات عدیده‌ای بود، اما وضعیت الان این بنا با 5 سال گذشته 180 درجه تفاوت کرده اما باز هم جای کار دارد.

وی تصریح کرد:  قبول داریم این بنا موریانه و آسیب‌های محیطی دارد و مقبره‌های دیگر را نیز تخت الشعاع  داده اما در این مورد هر گونه اقدامی برای حفاظت آن باشد انجام می‌دهیم؛ با توجه به اینکه اوقاف متولی این بنای تاریخی است اما اگر به ما اعلام کند ما آمادگی همکاری را داریم.

به گزارش تسنیم، بنای تاریخی امامزاده احمد اصفهان در چهار سو مقصود قرار دارد که بنا به نوشته مورخین و محققین مقبره یکی از فرزندان امام محمد باقر(ع) است. امامزاده احمد مربوط به دوره صفوی است  که در تاریخ 15 آذر 1314 با شمارهٔ ثبت 234 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا مدت‌هاست که دچار موریانه شده و آسیب‌های جدی به خود دیده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدام میراث برای رفع آسیب‌های موریانه بنای تاریخی امامزاده احمد اصفهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..