تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی های برباد رفته به خاطر مواد مخدر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اعتیاد و سوءمصرف مواد یکی از علل وقوع جرایم و حتی حوادث تلخی مانند قتل، خودکشی و جرایم مشابه است. با گذری بر پرونده‌های مختلف بایگانی شده پلیس و بیمارستان‌ها درمی‌یابیم موارد زیادی از این دست در سراسر جهان وجود دارد اما دلخراش‌ترین‌هایشان آنهایی است که یک کودک شاهد ماجراست. در این مجموعه نگاهی به چند نمونه از داستان‌های تلخ سوءمصرف مواد در امریکا انداخته‌ایم.
 
تراژدی مرگ مادر
«براندون بیکراستف» 29 ساله از زمان ازدواج با همسر جوانش درایالت «اوهایو» معتاد به هرویین بود. همسرش نیز در کنار او مواد مصرف می‌کرد.

این شرایط ادامه داشت تا اینکه پسر ‌شان به دنیا آمد. زن و شوهر جوان تصمیم گرفتند به خاطر فرزندشان اعتیاد را کنار بگذارند اما همسر «براندون» در میانه‌های راه کم آورد و دوباره در دام اعتیاد افتاد. بازگشت او به سمت مواد، اما این بار با ویرانی کامل زندگی‌اش همراه بود. چرا که دست آخر بر اثر سوءمصرف، در نبود همسر و فرزندش جان باخت.

پس ازمرگ تلخ زن جوان، شوهرش مجبورشد حقایق را برای پسر کوچولویشان بگوید. او که از این صحنه احساسی فیلم گرفته بود با کلماتی که پسر خردسالش بفهمد علت مرگ مادر را توضیح داد و از او خواست هرگز راه او را ادامه ندهد. این فیلم در شبکه‌های مجازی میلیون‌ها باردیده شد و بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.
 
پایان تلخ زندگی زوج جوان
 اکتبر 2016، دختر 7 ساله‌ای ازاهالی ایالت «پنسیلوانیا»ی امریکا وقتی برای رفتن به مدرسه سراغ پدر 26 ساله و مادر 25 ساله‌اش رفت درکمال ناباوری با اجساد آنها روبه‌رو شد و بعد هم تنها به مدرسه رفت و معلمش را در جریان گذاشت.


با گزارش این حادثه به پلیس محلی، مأموران به خانه این زوج رفته و با پیدا کردن جسد بی‌جان آنها در اتاق، سه فرزند 9 ماهه، 3 و 5 ساله آنها را نیزدرخانه یافتند.

با توجه به اینکه مرگ این زوج مشکوک به نظر می‌رسید، اجساد برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی انتقال یافت تا اینکه مشخص شد آنها به‌دلیل سوء مصرف مواد جان سپرده‌اند.

دختر 7 ساله که هنوز مرگ مادر و پدرش را باور نداشت پس از جلسات روان درمانی به همراه خواهر و برادران کوچکترش به بستگانشان سپرده شدند.
 
نمایش وحشت زامبی‌ها
نزدیک 40 نفر از جوانان نیویورکی که خود را به شکل زامبی‌ها درآورده و در برابر دوربین مشغول مصرف ماده مخدر دست ساز بودند، در توهم مواد و مصرف بیش از حد آن یکی پس از دیگری دچار توهم شده و به زمین می‌افتادند.

با انتشار این فیلم که به‌صورت زنده از فیس بوک پخش شد، پلیس و امدادگران به محل حادثه اعزام شدند و 33 جوان را به بیمارستان انتقال دادند. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد این جوانان به‌دلیل قیمت ارزان ویک دلاری این مخدر دست ساز بیش از حد مصرف کرده و دچار مشکل شده بودند.
 
اشک‌های دخترک  در فروشگاه
دختر 2 ساله امریکایی که همراه مادرش برای خرید اسباب بازی به فروشگاهی درایالت ماساچوست رفته بودند شاهد مرگ هولناک مادر بود. زن جوان دخترک را سرگرم اسباب بازی‌ها کرد و از او دورشد. اما دقایقی بعد و در حالی که وضعیت عادی نداشت نزد دخترش برگشت و پای صندوق رفت.


زن جوان دست در دست دخترش از مغازه خارج شد اما ناگهان روی زمین افتاد. دختر کوچولو که شوک زده شده بود با دستان کوچکش سعی داشت مادر را بیدار کند که موفق نشد. صحنه به قدری تأثر برانگیز بود که مردم بسرعت جلو آمدند و با پلیس و اورژانس تماس گرفتند.

پس از اعلام مرگ مادر، دختر کوچولو به پلیس انتقال یافت و زن جوان هم در راه بیمارستان جان باخت. پزشکی قانونی علت مرگ او را سوءمصرف مواد اعلام کرد. فیلم گریه‌های این کودک 2 ساله در کنار پیکر مادر با نام «عبرت» که درفضای مجازی منتشر شد بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.
 
احیای مجرم فراری
پلیس ایالت تنسی امریکا درپی دریافت گزارش بیهوش شدن زن و مرد معتاد در کنار خیابان، راهی محل حادثه شدند.آنها درگفت‌و‌گو با شاهدان پی بردند این زوج لحظاتی پیش از حادثه، در توالت عمومی پارک مواد مصرف کرده بودند و بی‌تعادل حرکت می‌کردند که ناگهان نقش بر زمین شدند.


با توجه به مشخص شدن علت این حادثه امدادگران برای احیای این زوج وارد عمل شدند و با اقدامات پیش بیمارستانی آنها را از مرگ حتمی نجات دادند. این زوج پس از بهبودی بازداشت شدند که در جریان تحقیقات مشخص شد زن جوان سارق فراری است. این زن با قرار وثیقه بازداشت وروانه زندان شد.
 
پلیس مهربان
«میشله بورتون» افسر پلیس ایالت «آلاباما» وقتی در پایان ساعت کاری‌اش به مأموریتی اعزام شد با صحنه عجیب ودلخراشی روبه‌روگردید.

اوپس ازورود به خانه‌ای با زن و شوهر جوانی روبه‌روشد که به دلیل مصرف بیش از حد مواد در یکقدمی مرگ بودند و فرزندان یک ماهه، 2، 3 و 7 ساله‌شان هراسان و گریان در اطرافشان می‌چرخیدند. امدادگران پس ازحضور در محل، به احیای والدین بچه‌ها پرداختند اما پدر خانواده مرده بود و مادر بچه‌ها تا مرگ فاصله‌ای نداشت.


به این ترتیب زن نیمه جان به بیمارستان انتقال یافت و با تلاش پزشکان بهبود پیدا کرد. اما در آن سوی ماجرا میشله که نمی‌توانست بچه‌ها را تنها بگذارد تا ساعت 4 صبح که بستگانشان به ایستگاه پلیس برسند، در محل ماند و از بچه‌ها مراقبت کرد.

صحنه مادری کردن او برای کودک یک ماهه این زوج از سوی همکارانش شکار شد و همسر این زن با انتشارتصاویرمربوطه در شبکه‌های مجازی او را مورد تقدیر قرار داد و نوشت: «هرگز تو را زیباتر از آنچه در این عکس هستی ندیدم. تو یک زن بی‌نظیری.»
 
حبس چند ماهه مادربزرگ
مادربزرگ امریکایی که نوه 4 ساله‌اش را برای تفریح به خیابان برده بود، وقتی دوست معتادش را دید نتوانست به وسوسه‌اش غلبه کند و در حالی که دختر کوچولو آنها را نگاه می‌کرد مشغول مصرف مواد شد و بعد هم بیهوش روی زمین افتاد.

وقتی مأموران پلیس درپی تماس مردم به محل رسیدند، کودک خردسال را به ایستگاه پلیس منتقل کرده و زن و مرد سالخورده را نیز پس از احیا به زندان بردند. پرونده این دو معتاد پیر به دادگاه ویرجینیا فرستاده شد و قاضی پرونده مادربزرگ را به اتهام سهل‌انگاری در نگهداری کودک و مصرف مواد به 180 روز زندان محکوم کرد.

اما متهم دیگر پرونده به جرم حمل مواد مخدر با 360 روز حبس، 475 دلار جریمه نقدی و 3 سال محرومیت از رانندگی روبه‌رو شد.

منبع:روزنامه ایران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی های برباد رفته به خاطر مواد مخدر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..