تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عامل حمله منچستر، قصد سفر به عربستان داشت

کد خبر: ۵۳۸۰۶۰

۱۶  بازدید

خبرگزاری فارس: پدر «سلمان عبیدی»، عامل بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت «آرنا» در شهر منچستر در شمال انگلستان گفت که وی قصد سفر به عربستان و لیبی داشته است.

این حمله انتحاری که روز گذشته (سه‌شنبه) انجام شد 22 کشته و 59 زخمی به جا گذاشت.

طبق اعلام پلیس انگلستان، والدین «سلمان عبیدی» پناهندگانی بودند که در دهه 90 میلادی از لیبی به بریتانیا آمدند.

پدر سلمان، «رمضان عبیدی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرده که پسرش بی‌گناه بوده است.

وی در گفت‌وگو با «دیلی‌میل» از طرابلس عنوان کرد: «ما اعتقادی به کشتن آدم‌های بی‌گناه نداریم. ما اینطور نیستیم.»

«رمضان عبیدی» وابستگی پسرش به گروه‌های تروریستی را رد کرده و گفته که او پنج روز پیش با پسرش صحبت کرده و متوجه شده که او قصد سفر به عربستان سعودی را دارد.

به گفته «رمضان»، پسرش سلمان حدود یک ماه و نیم پیش به لیبی آمده بود.

وی همچنین تأیید کرد که پلیس انگلیس صبح سه‌شنبه یکی دیگر از پسرهایش به نام «اسماعیل» را هم بازداشت کرده است.

بسیاری از هواداران گروه تروریستی داعش که در کشورهای غربی حملات تروریستی انجام می‌دهند در گذشته به عربستان سفر کرده‌اند یا در این کشور اقامت داشته‌اند.

شواهد موجود نشان می‌دهد عامل حمله تروریستی اورلاندو، عاملان تیراندازی سن‌برناردینو، عامل حمله 22 مارس در نزدیکی پارلمان بریتانیا و بسیاری از دیگر حملات تروریستی در گذشته به عربستان سفر کرده‌اند.

دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی از جمله آلمان و رسانه‌ها در ماه‌های گذشته بارها وهابیت مورد تبلیغ عربستان را جزو عوامل اصلی شکل‌گیری گروه‌های افراطی و گسترش تروریسم دانسته‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عامل حمله منچستر، قصد سفر به عربستان داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..