تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گارتنر: سامسونگ و اپل میدان را به کمپانی های چینی واگذار خواهند کرد

گارتنر: سامسونگ و اپل میدان را به کمپانی های چینی واگذار خواهند کرد

موسسه گارتنر ضمن تایید گزارش های IDC، اظهار کرد که یک چهارم تمامی اسمارت فون های فروخته شده در سه ماهه اول سال 2017 از تولیدات سه کمپانی چینی بوده اند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


چندی پیش شرکت بین المللی داده، IDC، گزارش کرد با وجودیکه سامسونگ بالاترین میزان فروش اسمارت فون را در دنیا به نام خود ثبت کرده، اما افزایش کلی فروش اسمارت فون ها در سطح بین المللی به فروش بالاتر کمپانی های چینی مانند هوآوی، اوپو و ویوو مربوط است. اطلاعات IDC، نشان داد که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مجموع 347 میلیون اسمارت فون به فروش رسیده، و برخلاف رشد حدوداً صفر درصدی فروش سامسونگ و اپل نسبت به فروش زمان مشابه در سال گذشته، سه کمپانی چینی نام برده شاهد رشدی دو رقمی در فروش خود بودند. گارتنر نیز نتایج بررسی های خود را منتشر کرده که اطلاعات IDC را مورد تایید قرار می دهد.

از 380 میلیون دستگاه موبایل فروخته شده اکثراً محصولات سامسونگ بودند و اپل در رده دوم قرار داشت. سامسونگ نسبت به سه ماهه اول سال 2016 بخشی از سهم خود از بازار را از دست داد، که به گفته تحلیلگر گارتنر تا حدی ناشی از عدم حضور مدل نوت در سال گذشته بوده است. مهم این که سامسونگ و اپل هیچکدام شاهد رشد میزان فروش خود نبودند که دلیل عمده آن رقابت تنگاتنگ کمپانی های چینی در این حوزه بود.

در واقع سه کمپانی چینی هوآوی، اوپو و ویوو به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم قرار گرفتند. کمپانی های اوپو و ویوو بخصوص با رشد قابل توجهی در میزان فروش روبرو شدند، و اوپو جایگاه اول خود را همچنان در کشور چین حفظ کرد. نکته مهم در اینجا رشد سریع این کمپانی های چینی است. سال گذشته کل سهم بازار این سه کمپانی حدود 16 درصد بود. امسال این سه توانستند 25 درصد بازار را به خود اختصاص دهند.


از طرفی به لطف رشد سریع سامسونگ و این کمپانی های چینی، فاصله بین گستردگی اندروید و iOS به سرعت افزایش می یابد. از 380 میلیون اسمارت فون فروخته شده در سه ماهه اول سال 2017، 327 میلیون گوشی اندرویدی بوده اند که معادل 86 درصد سهم بازار است. در مقابل، تعداد 52 میلیون گوشی iOS فروخته شده که افزایشی نه چندان زیاد را نسبت به سه ماهه اول سال گذشته نشان می دهد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گارتنر: سامسونگ و اپل میدان را به کمپانی های چینی واگذار خواهند کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..