تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظرفیت سینمایی حماسه خرمشهر بسیار بالاست

ظرفیت سینمایی حماسه خرمشهر بسیار بالاستبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازیگر مجموعه‌های دفاع مقدسی «دولت مخفی» و «معراجی‌ها» به مناسبت سالروز آزدسازی خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره اینكه علت كم پرداخته شدن به این‌گونه وقایع مهم تاریخ در سینمای ایران چیست، توضیح داد: فكر می‌كنم مجموعه مفصلی پشت این قضیه باشد. اما به هر حال تا جایی كه در حد توان و بضاعت سینمای كشورمان باشد، به نوعی سراغ این‌گونه وقایع رفته‌اند. البته شاید به مقوله خرمشهر خیلی كم پرداخته شده است اما به نظرم به آن نزدیك شده‌اند. من هم كاملا موافقم كه ظرفیت چنین اتفاقاتی بالاست و باید در این زمینه به سراغ قهرمانان ماجرا رفت. اگر بخواهیم از بُعد دراماتیكی هم به قضیه نگاه كنیم باز هم خیلی جای كار دارد. شاید اگر زمان بیشتری از رویدادهای مهمی مثل خرمشهر بگذرد، ارزش آن بیشتر شود.
 
وی با اشاره به نقش سینما در بازسازی و تثبیت حماسه‌های تاریخی ملت ایران نیز یادآور شد: این امر یك موضوع ثابت شده است كه سینما قطعا در زمینه بازسازی و تثبیت رویدادهای تاریخی كشورمان آنقدر قدرت دارد كه تاثیرگذار باشد. به نظرم گاهی سینما تاثیرش حتی از پدر و مادر و معلم هم روی مخاطبانش بیشتر است و نقش بیشتری ایفا می‌كند. سینما این روزها به ابزار قدرتمندی تبدیل شده است كه متاسفانه ما از كنار آن به سادگی می‌گذریم. البته در این زمینه بهتر است دولت و نهادهای كلان كشور بیشتر حواسشان باشد. قطعا خیلی از حوادث و رویدادهای تاریخی مهم كشور می‌توانند در بستر سینما به یك اثر ماندگار تبدیل شوند.
 
خداشناس همچنین در پاسخ اینكه برای بیان حماسه‌های دوران دفاع مقدس بهتر است از چه زاویه‌ای وارد موضوع شد، خاطرنشان كرد: در این زمینه اصولا هر هنرمند و فیلم‌سازی با توجه به زاویه دید و تجربیات خودش وارد میدان می‌شود. به عنوان مثال، در فیلم «ویلایی‌ها» من شنیده‌ام كه بخشی از داستان بر اساس مدل زندگی شخصی خود فیلم‌ساز اتفاق افتاده كه واقعا در آن دوران زندگی كرده بود، بنابراین در زمینه خرمشهر هم قطعا همه فیلم‌سازان و حتی خود ما در پس ذهنمان یك نگاه و شكلی از جنگ داریم.
 
وی در ادامه گفت‌و‌گوی خود درباره تاثیر تحقیق و پژوهش بیشتر در این‌گونه آثار در باورپذیری هرچه بیشتر تولیدات سینمایی و هنری بیان كرد: لازمه هر كار هنرمندانه‌ای این است كه برای آن كار وقت گذاشته شود؛ چراكه بی جهت هیچ اثری به یك اثر فاخر و ارزشمند تبدیل نمی‌شود. بنابراین قطعا تحقیق و پژوهش قبل از انجام كار مهم است. هرچه این بخش وسیع‌تر باشد، دامنه قصه‌ها هم جذاب‌تر و تاثیرگذارتر خواهند شد.
 
این هنرمند در پایان در توضیح این مسئله كه خاطرات دوران دفاع مقدس به عنوان منبعی برای اقتباس چه میزان می‌توانند در كارهای هنری مفید باشند، اظهار كرد: این بخش قطعا تاثیر بسزایی دارد، به‌خصوص اینكه خود بازیگر و فیلم‌ساز آن لحظات را زندگی كرده باشد. قطعا خود ما هم تصاویری از آن دوران در ذهنمان داریم كه می‌توان استفاده كرد. امیدوارم با یك دید و زاویه نگاه دیگری به این قضیه نزدیك شویم؛ چراكه به نظرم الان دیگر وقتش رسیده با نگاه سوم به سمت دفاع مقدس برویم. بدون شك هر حماسه‌ای كه در سرزمینمان رخ داده قابل احترام است. ما باید شهدای بزرگی همچون جهان‌آرا و تك تك بزرگانی كه می‌توانند به حماسه‌ تبدیل شوند را بیشتر در فیلم و سریال‌هایمان مورد توجه قرار بدهیم تا همگان ببینند.  

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظرفیت سینمایی حماسه خرمشهر بسیار بالاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..