تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهدا 4 تابلوی نفیس به موزه آستان قدس رضوی

اهدا 4 تابلوی نفیس به موزه آستان قدس رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جمشید امیریان مسئول گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: مهدی فرّخی هنرمند باذوق کشورمان چهار تابلوی نونگاره نفیس آمیخته به مذهبی شامل "تقرب"، "سرور نقاره‌ها"، "محفل آسمانی" و "شکوفه‌های درون " را که به سبک نونگاره (نگارگری) و با تکنیک اکریلیک روی مقوای بدون اسید خلق کرده است را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

وی افزود: تابلوی "تقرب"، با موضوع مبعث پیامبر اکرم(ص) با فضایی ملکوتی با رنگ‌های طیف سبز و آبی ،تابلوی "سرور نقاره‌ها" روایت‌گر مراسم نقاره‌زنی حرم مطهر حضرت رضا(ع) با ترکیب‌بندی دایره‌گونه ، تابلوی "محفل آسمانی" با موضوع ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با ترکیب‌بندی قرینه و تابلوی نونگاره "شکوفه‌های درون" با موضوع قرآن خلق شده است که در کنار دیگر آثار فاخر هنری این گنجینه مانند تابلوهای نقاشی استاد کمال‌الملک، به نمایش درخواهد آمد.

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی افزود: نونگاره‌های عاشورایی "آخرین وداع: وداع حضرت زینب(س) با امام حسین(ع) در روز عاشورا"، "تا ابد جاری: ظهر عاشورا"، "عزت خون: حضرت ابوالفضل(ع)" و "بانوی عاشورا: موضوع حضرت زینب(س)" و همچنین تابلوهای "محفل نیاز" و "اجابت" با محوریت امام هشتم(ع) و "معصوم "با موضوع حضرت زهرا(س)، عناوین دیگر تابلوهای اهدایی این هنرمند برجسته کشورمان به موزه آستان قدس رضوی است.

هنردوستان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 17و 45 دقیقه و در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12، از گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی واقع در طبقه اول موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.

انتهای پیام// م.م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهدا 4 تابلوی نفیس به موزه آستان قدس رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..