تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فتح خرمشهر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس/ برگزاری روز شهرستان در خدابنده+تصاویر

ساعت: 14:34 منتشر شده در مورخ: 1396/03/03 شناسه خبر: 1112623

امام جمعه زرین رود در بزرگداشت سوم خرداد و روز شهرستان خدابنده گفت: حماسه بزرگ فتح خرمشهر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،امروز به مناسبت هفته ایثار و مقاومت و سالروز آزادسازی خرمشهر و روز شهرستان خدابنده که به نام شهید رضا سلیمانی کوچکترین شهید استان زنجان نامگذاری شده است مراسمی با حضور خانواده های معظم شهدا،مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه سپاه خدابنده برگزار شد.

در ابتدا ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهید سلیمانی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند" فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ۸ ساله جنگ تحمیلی بود "لذا در فتح خرمشهر خط بطلانی بر تمام پندارهایی کشیده شد که فکر می‌کردند می‌توانند با نظام جمهوری اسلامی مبارزه و این انقلاب را سرنگون کنند.

وی افزود: چندین سال است که با توجه به ویژگی های هر شهرستان یک روز را به نام آن نامگذاری می کنند و سوم خردادماه بخاطر سالروز شهادت رضا سلیمانی کوچکترین شهید شهرستان و البته استان زنجان به نام روز شهرستان خدابنده نامگذاری شده است.

در ادامه حجت الاسلام عیوضی امام جمعه شهر زرین رود شهرستان خدابنده به ایراد سخن پرداخت و گفت: حماسه بزرگ فتح خرمشهر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: سوم خرداد روز مقاومت،ایثار و پیروزی است و در چنین روزی پیروزی بزرگی  نصیب رزمندگان اسلام شد وباعث شکست حکومت  بعث  شد که ایادی استکبار از آن حمایت می‌کردند.
امام جمعه زرین رود با بیان اینکه هفتاد هزار از سر فصل علوم از قرآن گرفته شده است ادامه داد: در ادامه نیز بسیاری از علوم کشف خواهد شد که منشأ آن ها نیز قرآن است.

وی به انتخابات ۲۹اردیبهشت ماه اشاره کرد و عمامل ریزش و رویش آن را مورد بررسی قرار داد و گفت: حسادت و لج بازی،ساده لوحی و نداشتن تجزیه و تحلیل،اثر گذاری فکری و قرار گرفتن در امواج القائات مسموم دشمن و خوی اشرافی گری و تجمل گرائی از عوامل ریزش در انتخابات برای خواص بود.

امام جمعه زرین رود ادامه داد: سرخوردگی و نا امیدی،عدم پوشش فکری و تبلیغی خودی و معاندین و پیروی از نخبگان منحرف شده از عوامل ریزش انتخابات در توده های مردم بود و تبیین دون وقت گفتمان انقلاب و استفاده از عبرت ها و آشتی با ریزش های غیر اداری از جمله راهکارهای مناسب برای این امر است.

سپس عبدی فرزند شهید و مداح اهل بیت(علیهم السلام)به مدیحه سرائی پرداخت و در پایان از خانواده شهید رضا سلیمانی با اهداء لوح تجلیل شد.

شایان ذکر است که شهید رضا سلیمانی در سی ام شهریورماه سال ۴۹ در روستای توزلو بخش بزینه رود شهرستان خدابنده استان زنجان در یک خانواده مذهبی و با وغع مالی متوسط چشم به جهان گشود.

تعداد فرزندان خانواده یک دختر و پنج پسر بود که شهید ششمین فرزند خانواده بود و پدرش به شغل کشاورزی اشتغال داشت و رضا نیز به وی در مزرعه کمک می کرد و کلاس دوم و سوم ابتدائی را با موفقیت در روستای خودش به پایان رساند.

در این زمان از طرف بسیج شهرستان خدابنده به جبهه اعزام شد و در دوم خردادسال۶۱در منطقه خونین شهر(خرمشهر)بر اثر اصابت ترکش به کتف و پشتش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش را در زادگاهش(روستای توزلو)به خاک سپردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فتح خرمشهر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس/ برگزاری روز شهرستان در خدابنده+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..