تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R/اشتغال پایدار برای معلولان مهم ترین هدف طرح C.B.R است

ساعت: 14:28 منتشر شده در مورخ: 1396/03/03 شناسه خبر: 1112450

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:از شروع طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تعداد ۱۳هزار معلول روستایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار محلی شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان،  با بیان اینکه طرح C.B.R حقوق و فرصتهای برابر، توانمند سازی، ارتقاء کیفیت زندگی، فرصت در امرار معاش ، تحصیل و ایجاد اشتغال برای معلولان روستائی است، اظهار کرد: این طرح بر مبنای مولفه‌های سلامت، آموزش، معاش، اجتماع و توانمندسازی تعریف می‌شود

وی با بیان اینکه ارائه وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از جمله اهداف اجرای طرح CBR است، تصریح کرد: در این راستا ارائه تمامی هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی برای معلولان در نظر گرفته می شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۷ به صورت پایلوت در زنجان اجرایی شده است، افزود: در این طرح بر واگذاری امور به معلولان و جوامع محلی تاکید وارائه آموزش‌ها به آنان و خانواده هایشان و افراد محل زندگی آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه  به بهره‌مندی معلولان از آموزش های لازم توسط دهیاران و تسهیلگران به تعداد دو مورد در زنجان و تعداد یک مورد به ترتیب در شهرستانهای خدابنده ، ایجرود ، سلطانیه ، خرمدره و ابهر ، عنوان کرد: ارائه وسایل کمک توانبخشی به معلولان شناسایی شده در استان به تعداد هزار و 46 مورد بوده است.

وی فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تشکیل شورای توانبخشی استانی به تعداد سه جلسه و 31 جلسه شورای شهرستانی ، ابراز کرد: اشتغال ایجاد شده برای مددجویان C.B.R در سال گذشته 212مورد توسط بهزیستی استان زنجان صورت پذیرفته است.

محمدی مناسب‌سازی مسکن معلولان را جزو نیازهای اساسی این قشر دانست و تاکید کرد: در رابطه با مناسب سازی مسکن معلولین به تعداد 355 باب مسکن در روستاها مناسب سازی شده است.

وی یادآور شد: توانبخشی مبتنی بر جامعه به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R/اشتغال پایدار برای معلولان مهم ترین هدف طرح C.B.R است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..