تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخلال در ارتباط و گیر کردن در ترافیک شهری چالش های هلال احمر در زلزله بجنورد / غیرمتخصص ها مطالبات زلزله زدگان را افزایش دادند

ساعت: 19:14 منتشر شده در مورخ: 1396/03/03 شناسه خبر: 1112673

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ایجاد اخلال در ارتباطات تلفنی و گیر کردن امدادگران هلال احمر در میان ترافیک ایجاد شده در شهر بجنورد را از جمله چالش های سازمان هلال احمر خراسان شمالی در ساعات اولیه وقوع زلزله 5.7 ریشتری در بجنورد عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن شکوری نسب،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: امکان برقراری ارتباط با امدادگران و مدیران بحران در لحظات اولیه وقوع حادثه سخت و برای مرتفع شدن این چالش نیازمند ایجاد خط ویژه بحران هستیم.

شکوری نسب ایجاد شبکه واحد رادیویی برای شورای هماهنگی مدیریت بحران را ملزومات این استان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی 2 سایت مخابراتی و رادیویی در راز و جرگلان و سالوک نزدیک به 75 درصد استان زیر شبکه بی سیم قرار دارد که نیازمند تقویت است.

وی درگیری اعضای جمعیت هلال احمر در ترافیک شهر بجنورد را نیز دیگر چالش عنوان کرد که در زلزله اخیر با آن مواجه شده اند و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده تا سال 97 حوزه عملیات هلال احمر در داخل شهر بجنورد وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون پایگاه پشتیبانی عملیات در سایت 15 هکتاری واقع در تخته ارکان در حال آماده سازی است و در همین راستا کار احداث 2 انبار هزار متر مربعی شروع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه سکونت گاه های غیر رسمی از دیگر چالش های حوزه شهری عنوان کرد و گفت : این مناطق به دلیل عرصه کوچک و سطح اشغال بالا شاهد آسیب دیدگی ها  عمده ای بودند که کار اسکان اضطراری در این مناطق بسیار با مشکل مواجه بود.

وی ناظرآباد، جوادیه ، باقرخان و مناطق اطراف کشتارگاه بجنورد را از جمله این موارد اعلام کرد و افزود: به دلیل اینکه فضای لازم برای اسکان در این محلات وجود نداشت الگوی اردوگاهی در نظر گرفته شد.

 

غیرمتخصص ها مطالبات زلزله زدگان را افزایش دادند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با گلایه از ورود افراد غیراهل و غیرمتخصص به عرصه امدادرسانی به زلزله زدگان گفت: ورود این افراد سبب افزایش مطالبات خارج از نیاز و به حاشیه بردن امدادها شد.   

شکوری نسب اظهار کرد: 24 ساعت نخست وقوع حادثه، هیچ گلایه ای از امدادرسانی ها و رسیدگی به امور زلزله زدگان وجود نداشت، اما با ورود افراد غیر اهل و غیر متخصص که به صورت غیرکارشناسانه و با هدفی غیر از امداد وارد عرصه شده بودند، افزایش مطالبات به یکی از چالش ها در امداد رسانی جمعیت هلال احمر بدل شد.

 

ایجاد منطقه امن در سایت اداری ارکان بجنورد برای مواقع بحرانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به اینکه نیاز است تا در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه مکانی برای اسکان مردم وجود داشته باشد، بنابراین منطقه امنی در سایت اداری ارکان بجنورد احداث می‌شود.

شکوری نسب ادامه داد: در حال حاضر زمینی به مساحت 12 هکتار به منظور ایجاد منطقه امن در سایت اداری ارکان بجنورد واگذار شده که دیوارکشی‌های این پروژه نیز انجام شده است.

وی افزود: طی سال جاری مطالعات این منطقه امن به پایان می‌رسد و عملیات احداث این پروژه به صورت فازبندی از سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر وجود منطقه امن برای هدایت و اسکان اضطراری مردم در مواقع بحرانی، عنوان کرد: در این منطقه امن در قالب فازهای گوناگون مناطقی متفاوت در هنگام بروز زلزله و یا سیل ایجاد خواهدشد

شکوری نسب خاطرنشان کرد: پس از پایان طرح مطالعاتی این پروژه میزان اعتبار مورد نیاز به منظور اجرای عملیاتی برآورد می‌شود.

 

تمام نیازمندان چادر دریافت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون مردم حادثه دیده نیازمند اسکان موقت و یا دائم هستند، افزود: زمانی برای بازپس گیری چادرها تعیین نشده و چادرهای تحویل داده شده به آسیب دیدگان تا زمانی که به آن نیاز دارند، در اختیار مردم است.

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه تعداد چادرهای واگذار شده هلال احمر متناسب با نیازحادثه دیدگان نبود، مدعی شد: تمام کسانی که نیاز به چادر و اسکان اضطراری داشته اند، چادر دریافت کرده اند و به طور مثال در روستای قصرقجر که 185 خانوار جمعیت دارد، 204 تخته چادر توزیع شده است.

به گفته وی در مجموع سه هزار و 350 چادر برای زلزله زدگان نصب و راه اندازی شده و سه هزار و 500 بسته مواد غذایی به دست زلزله زدگان استان رسیده است.

زلزله ای شنبه شب هفته گذشته با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل 2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود.

شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 500 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخلال در ارتباط و گیر کردن در ترافیک شهری چالش های هلال احمر در زلزله بجنورد / غیرمتخصص ها مطالبات زلزله زدگان را افزایش دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..