تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیروگاه سد رودبار الیگودرز افتتاح می‌شود

نیروگاه سد رودبار الیگودرز افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ؛ نیروگاه برق سد رودبار الیگودرز فردا با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو به بهره برداری می رسد. این نیروگاه سطحی که از دو واحد 225 مگاواتی تشکیل شده است، تولید سالانه آن با ضریب کارکرد 25 درصد معادل 986 گیگاوات ساعت است. 

گفتنی است؛ این نیروگاه علاوه بر توانایی تولید 450 مگاوات توان الکتریکی، قابلیت کنترل فرکانس، کنترل توان رادیو اکتیو و خود راندازی جهت بازیابی شبکه سراسری در صورت خاموشی شبکه را دارد.   

لازم به ذکر است؛ سد برق آبی رودبار الیگودرز که با طول تاج 185 متر، ارتفاع از پی 155 متر، و عرض تاج 15 متر بر روی رودخانه رودبار ساخته شده است، حجم ذخیره حدود 4 میلیون و 500 هزار متر مکعب دارد. 

شایان ذکر است؛ طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه ای دز احداث شده است.بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده که  در دره ‌ی تنگ و باریک احداث شده است.

انتهای پیام/ی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیروگاه سد رودبار الیگودرز افتتاح می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..