تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متهم جدید هجوم مگس سفید به پایتخت، ریشه‎کن می‌شود/ حمله شهرداری تهران به درختان توت

متهم جدید هجوم مگس سفید به پایتخت، ریشه‎کن می‌شود/ حمله شهرداری تهران به درختان توت

جامعه > مشکلات مردم - شهرداری تهران اعلام کرده به دلیل جلوگیری از تکثیر آفت سفیدبالک ممنوعیت کاشت درخت توت را در دستور کار خود قرار داده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایتخت ایران، از دیرباز به عنوان شهری سبز که دارای گونه های گیاهی مختلفی است، معروف بود. وجود باغهای بزرگ انار، توت‌ستان های وسیع در غرب و شمال غرب و گونه های چنار و سپیدار در تهران، این شهر و حواشی آن را تبدیل به شهری زیبا و آباد کرده بود.
هنوز برخی از این باغات از جمله توت‌ستان های وسیع را در میان بافت مسکونی و فضای شهری منطقه طرشت و کن می توان دید. با وجود این گذشته پرغوغا، اکنون شهرداری تهران تشخیص داده توت نباید در تهران کاشته شود. دلیل آن را هم هجوم آفت سفید بالک اعلام کرده.
در اقدامی تعجب آمیز شهردار منطقه 10 اعلام کرد درختان توت تهران در حوزه خود را با گونه های دیگر جایگزین خواهد کرد. این شهردار از ممنوعیت کاشت درخت توت و جایگزینی آن با سایر گونه های کم آفت از جمله زیتون تلخ و آبشار طلا برای پیشگیری از شیوع سفید بالک خبر داد.
عباس بابازاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع این حشره گفت: بر اساس مطالعات وتحقیقات صورت گرفته، میزبان اصلی حشره سفید بالک در فصل زمستان پشت برگ درخت توت است و و از آنجا كه اين درخت جزء درختان خزان پذير محسوب مي شود، لذا برای مبارزه با این حشره ضمن اجرای عملیات به زراعی، هرس و یخ آب زمستانه پای درختان ،برگ هاي خشك درختان آلوده جمع آوري شد.
او گفت: برابر مشاهدات ميداني، اين آفت تغيير ميزبان داده و بر روي گياهان پوششي مانند پيروكانتا، بربريس و پاپيتال نيز زمستان گذراني نموده که برخي از اين گونه ها خزان پذير نبوده است بر همین اساس در اواخر فصل زمستان با انجام عمليات روغن پاشي (روغن ولك) اقدامات پيشگيرانه اوليه انجام شد.
شهردار منطقه با اشاره به ممنوعیت کاشت درخت توت به عنوان میزبان اصلی این حشره یادآور شد: با شروع فصل رشد و سيكل زندگي اين آفت، عمليات پايش از كانون هاي آلوده كه از قبل شناسايي شده بود توسط كارشناسان آغاز شده است و در صورت طغیان این حشره برای مانيتورينگ آفت، رل زرد و كارت زرد بر روي درختان سطح محدوده نصب خواهد شد همچنين به دليل اهميت مسايل زيست محيطي و عدم استفاده از سموم تا حد امكان، علاوه بر کاشت گیاهان کم آفت در سطح منطقه، عمليات آبشويي درختان با استفاده از تانكرهاي مجهز به واترجت در دستور كار منطقه قرار گرفته است.
46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متهم جدید هجوم مگس سفید به پایتخت، ریشه‎کن می‌شود/ حمله شهرداری تهران به درختان توت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..