تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباکلام: باید نظام را به آرمان‌های انقلاب برگردانیم

کد خبر: ۵۳۷۹۰۵

۶۴  بازدید

خبرگزاری فارس: ظهر امروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد مناظره ای با موضوع تحلیل دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با حضور صادق زیباکلام و محمدعلی رامین در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد.

صادق زیباکلام سخنانش را با تاکید بر لزوم ارزیابی فضای سیاسی کشور آغاز کرد و گفت: اکنون بر خلاف دهه هفتاد، دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب نداریم بلکه یک جریان خاص سیاسی 20 سال است که در خواب عمیق فرو رفته است و متوجه تحولات صورت گرفته در کشور نیست.

وی افزود: اولین بار در دوم خرداد سال 76 صداهای متفاوتی در فضای سیاسی کشور ایجاد شد و پس از آن نیز انتخابات مجلس ششم تلنگر مجددی به این جریان وارد کرد اما تنها واکنش آن‌ها به این تحولات، تلاش برای جلوگیری از توسعه سیاسی بود.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: انتخابات سال 92 و 94 و 96 نیز تلنگر مجددی بود که انتظار می‌رفت این جریان سیاسی به خود آید که باز هم این امر محقق نشد و سوال ما این است که آیا این جریان سیاسی می‌خواهد صدای این جریان را بشنود یا نه؟

در ادامه محمد علی رامین پس از تبریک سالروز فتح خرمشهر به فضای احساسی حامیان زیباکلام واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: در سنین کودکی به همراه برادرم یک فیلم سینمایی تماشا می‌کردم که زندگی دو برادر را به نمایش کشیده بود و یکی از برادران پزشک و دیگری جادوگر بود و فرد جادوگر همواره مورد تشویق مردم واقع می‌شد. علت را از برادر بزرگم جویا شدم و او گفت مردم، کسانی که آنها را گیج کند تشویق می‌کنند.

وی سپس گفت: زمانی ایران در دست آمریکا و اسرائیل بود اما پس از انقلاب این کشور از دست آمریکا خارج شد و هدف خود را در دوران پسا انقلاب، تحول در عرصه ملی و بین‌المللی و اصلاح نظام ظالمانه‌ جهانی قرار داد.

این مقام مسؤول در دولت نهم خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، سه جریان در ایران ایجاد شد یکی از این جریان‌ها، جریان انقلابی بر محور سیستم امت_امامت بود که درصدد تحقق آرمان‌های انقلاب بود.

وی ادامه داد: جریان دیگر، ضد انقلاب بودند که در پی مقابله با انقلاب اسلامی بودند و مانع تحقق اهداف انقلاب می‌شدند.

محمدعلی رامین جریان سوم را غیر انقلابی و محافظه‌کار توصیف کرد و یادآور شد: جریان غیر انقلابی به دو گروه جریان محافظه‌کار ملی و محافظه‌کاران بین‌المللی تقسیم شدند.

وی تشریح کرد: جریان محافظه‌کار ملی یا اصولگرایی درصدد حفظ وضع موجود داخل کشور هستند و محافظه‌کاران بین‌المللی که موسوم به اصلاح‌طلب‌ هستند به دنبال حفظ وضع فعلی نظام سلطه هستند.

مشاور مطبوعاتی دولت نهم خاطرنشان کرد: جریانات ضد انقلاب و محافظه‌کاران بین المللی در مواردی با یکدیگر همسویی و همگرایی دارند.

وی گفت: اکنون نه تنها ایران، مستقل شده است بلکه برخی اقمار منطقه‌ای آمریکا در منطقه را نیز از دست آمریکا خارج کرده است.

رامین با اشاره به دوقطبی‌های دروغین در انتخابات اخیر گفت: برخی جریانات سیاسی فقط احساسات جوانان را بر می‌انگیزند و دوقطبی‌های کاذبی از جمله جنگ و صلح ایجاد می‌کنند. سوال اینجاست کسی که می‌گوید اگر من نباشم جنگ می شود چه ارتباطی با دشمن دارد که از طرف دشمن سخن می‌گوید؟

در ادامه زیباکلام گفت: امیال و تفکرات بخش عمده‌ای از مردم با جریان اصولگرایی همخوانی ندارد.

وی افزود: هر جریان سیاسی پس از شکست، عملکرد خود را آسیب‌شناسی می‌کند اما جریان اصولگرایی بعد از 6 بار شکست هنوز به ارزیابی واقعی فضای سیاسی اقدام نکرده است.

زیباکلام ادامه داد: اصولگرایان در برخورد با مردم استاندارد دوگانه دارند و ملاک و معیار ثابتی برای برخورد با مردم ندارند.

در ادامه رامین خاطرنشان کرد: در سال 1313 انگلیس دانشگاه تهران را با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز غرب برای اداره ایران تاسیس کرد؛ در غرب ابتدا نظام آموزشی ایجاد می‌شود و سپس نظام سیاسی متناسب با آن شکل می‌گیرد اما ما هنوز همان سیستم آموزشی معیوب را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی در حال پیش‌روی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی است و اهداف کلان خود را در جهان پیش می‌‌برد.

وی با اشاره به حمایت استکبار از فتنه‌گران گفت: امروز انگلیس و آمریکا از نظام‌های مستبد منطقه حمایت می‌کنند اما همین جهان سلطه در مقابل جمهوری اسلامی می‌ایستد و از قانون‌شکنان حمایت می‌کنند.

صادق زیباکلام در ادامه گفت: اختلاف اساسی ما با شاه بر سر آزادی و دموکراسی بود اما پس از انقلاب، آمریکاستیزی شعار اصلی انقلاب شد.

وی افزود: هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه نظام جمهوری اسلامی را به ریل آرمان‌های انقلاب یعنی آزادی بازگردانیم.

محمدعلی رامین در پاسخ به زیباکلام گفت: آزادی، ضد استبداد است اما اکنون کسانی دم از آزادی می‌زنند که در مقابل استبداد جهانی سکوت می‌کنند.

وی به اهداف اصلی انقلاب اشاره کرد و گفت: شاه، آزادی جنسی را ترویج می‌کرد و نمونه آن جشن هنر شیراز بود که در ملاء عام رابطه جنسی عنوان تئاتر به نمایش درمی‌آمد که همین جشن یکی از دلایل انقلاب مردم بود اما مطالبه مردم آزادی سیاسی مشروعی است که در نظام جمهوری اسلامی حاکم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباکلام: باید نظام را به آرمان‌های انقلاب برگردانیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..