تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه یک مخاطب: چرا برای مجوز مشاغل خانگی کاغذبازی می‌کنند؟/ مراحل ثبت، الکترونیک است

گلایه یک مخاطب: چرا برای مجوز مشاغل خانگی کاغذبازی می‌کنند؟/ مراحل ثبت، الکترونیک است

جامعه > مشکلات مردم - یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده چرا برای دادن مجوز مشاغل خانگی، کاغذبازی زیادی در جریان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از اصلی ترین سیاستهای دولت برای اشتغالزایی، تشویق و حمایت از کسب و کار خرد است. بخشی از این کسب و کار خرد، به مشاغل خانگی مربوط می شود که فعالان در این حوزه، بدون اینکه نیاز به دفتر یا کارگاه مجزایی از محل زندگی خود داشته باشند، می توانند فعالیت اقتصادی خود را در منزل ادامه دهند.
دولت تصمیم گرفته با حمایتهایی مانند اختصاص تسهیلات کم بهره و بیمه کردن فعالان مشاغل خانگی، برای رونق این نوع از اشتغال کمک کند. با این حال به نظر می رسد در راه ثبت و دادن مجوز برای فعالان مشاغل خانگی، مشکلاتی وجود دارد.
از جمله در سرویس مشکلات، یکی از فعالان این صنف گلایه کرده: با سلام برای گرفتن مجوز مشاغل خانگی به اداره مربوطه مراجعه شد و پس از تکمیل فرمهای مربوطه به اداره جهاد کشاورزی ارجاع داده شدیم و در آنجا از ما برای محل انجام کار اجاره نامه دارای کد رهگیری خواسته شد اما ما بدلائلی نمیتوانیم اجاره با کد رهگیری ارائه نمایم و فقط اجاره نامه معمولی از بنگاه میتوانیم ارائه نمایم. سوال بنده این است که اجاره نامه با کد رهگیری چه کمکی به اشتغال ما میکند؟ آیا اجاره نامه با کد رهگیری باعث باز ماندن کارگاه ما خواهد شد یا بسته شدن آن؟آیا آقای خاوری و یا آقای بابک زنجانی نیز برای غارت بیت المال اجاره نامه با کد رهگیری ارائه نمودند؟ و یا با یک تلفن تمام کارهایشان حل شد؟چرا حتی برای کار در منزل مشاغل خانگی سختترین نوع قوانین رو انتخاب میکنید؟
در پاسخ باید گفت کلیه اقدامات دولت در زمینه ثبت و صدور مجوز فعالیت در مشاغل خانگی به صورت آنلاین و از طریق سامانه الکترونیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می گیرد. در بخشی از این سامانه به نام "طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي"، کلیه مراحل ثبت به صورت الکترونیک انجام شده و در مراحل ثبت هم موضوعی به نام کد رهگیری اجازه منزل مسکونی مشاهده نمی شود.
در فرم ثبت نام مربوط به این طرح، تنها نوع مسکن از نوع مالکیت یا استیجاری بودن و نشانی منزل درخواست شده و مشخص نیست چرا با ارجاع این مخاطب به وزارتخانه دیگری، از او کد رهگیری منزل استیجاری درخواست شده است!
46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه یک مخاطب: چرا برای مجوز مشاغل خانگی کاغذبازی می‌کنند؟/ مراحل ثبت، الکترونیک است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..