تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگامان عصر نو به گالری مژده می روند

خبرگزاری مهر: نمایشگاه «پیشگامان عصر نو» عصر پنجشنبه ۴ خردادماه در گالری مژده برپا می شود و آثاری از سهراب سپهری، فرامرز پیلارام، محمد احصایی و پرویز کلانتری به نمایش در می آید.

 گالری مژده با حمایت ایکوم ایران (کمیته ملی موزه های ایران)  نمایشگاهی از آثار پیشگامان هنر معاصر ایران برپا  می کند. این نمایشگاه شامل ارائه آثاری از سهراب سپهری، بهمن محصص، حسین زنده رودی، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، پرویز کلانتری، آیدین اغداشلو، ژازه طباطبایی، پرویز تناولی، محسن وزیری مقدم، سونیا بالاسانیان، منصور قندریز، منوچهر نیازی، نصرالله افجه ای، اردشیر محصص و فریدون آو است.

پیشگامان عصر نو به گالری مژده می روند

گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان سرو شرقی، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷، زنگ اول واقع است و علاقمندان می توانند تا نهم خرداد از این نمایشگاه دیدن کنند.

 در روز افتتاحیه از ساعت ۱۷ تا ۲۱، روز جمعه ساعت ۱۶ تا۲۰ و باقی روزها از ساعت ۱۱تا ۱۸  گالری مژده آماده دیدار هنردوستان است.

آثاری با موضوع کار زنان در گالری آران

دومین نمایشگاه انفرادی آمتیس متولی جمعه ۵ خردادماه در گالری آران افتتاح می شود و تا ۱۹ خرداد ادامه دارد.

این مجموعه آثاردر برگیرنده نقاشی های آبرنگ روی کاغذ و یک چیدمان با ترکیب مواد است که قسمتی از پروژه ای در حال انجام با محوریت جستجو درباره کار زنان است که در ادامه آثار پیشین او  با عنوان «مانیفست کشیدگی» قرار می گیرد.

نقاشی های این مجموعه عامدانه شبیه به تصاویر چاپی (مُهر، سیلک اسکرین، ملخی) هستند. در نقاشی ها با تکرار اشکال و عناصر نقشهای هندسی به وجود آمده است و به موازات آن هر یک روایتی مستقل را نقل می کنند. هر کدام ترکیبی هستند از انگاره های هنر اسلامی و انتزاع ریاضی گونه ای از فرم و شکل که بدون استفاده از بدن، حضور پیکر انسانی را در در غیاب آن به نمایش می گذارد.

اینستالیشن حاضر در نمایشگاه با  به کاربستن کمترین وسائل و ساده ترین اشکال و با استفاده از پارچه، معماری و فضای گالری را بطور مستقیم درگیر می کند. فضای منفی را فعال می کند و به ترکیبی از شیء با فضا اهمیت می بخشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگامان عصر نو به گالری مژده می روند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..