تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه ترنج: اطلاعات حقوقی ضروری برای بانوان درباره خشونت، مهریه و موارد دیگر

"ترنج" اپلیکیشنی در رابطه با خشونت علیه زنان و حقوق بانوان است که با آن می‌توانید علاوه بر درخواست کمک فوری در مواقع ضروری، مطالب و راهکارهای مهمی را نیز در زمینه حقوق بانوان آموزش ببینید.

"ترنج" یک راه حل ۲۸ مگابایتی در گوشی‌های اندروید است که می‌تواند یک کمک‌یار برای بانوانی باشد که به هر شکل، مورد خشونت قرار می‌گیرند. خشونت‌های خانگی، مزاحمت‌های خیابانی یا حتی آزارهای احتمالی در محل کار همگی از مواردی هستند که متاسفانه بانوان اطلاعات زیادی درباره‌ی آن ندارند. "ترنج" که حاصل تلاش گروهی از کارشناسان حقوقی و فعالان اجتماعی و حقوق زنان است به نوعی سعی به جبران این کمبود دارد و با ارائه‌ی اطلاعات و راه حل‌های ضروری سعی به تکمیل اطلاعات مخاطبان در این زمینه و کمک به آنها دارد. اگرچه امید سازندگان و البته امیدواریم که هرگز به چنین برنامه‌ای احتیاج نداشته باشید، اما با نصب این برنامه و مطالعه‌ی اطلاعات موجود در آن، علاوه بر آنکه می‌توانید در مواقع ضروری تنها با چند لمس درخواست کمک کنید، قادر خواهید بود تا با مطالعه‌ی مطالب حقوقی داخل برنامه اطلاعات خود را به میزان کافی بالا ببرید تا در صورت رو‌به‌رو شدن با مشکلات احتمالی، دانش و تسلط کامل را برای واکنش و بایدها و نبایدها داشته باشید. "ترنج" در ۵ بخش مختلف در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در ادامه نگاهی جزئی به بخش‌های مختلف آن خواهیم داشت.

بخش اول: پیام و درخواست کمک اضطراری

«حادثه خبر نمی‌کند. بسیاری از افراد، در موقعیت‌های ناامن و خشونت بار دست و پای خود را گم می‌کنند. یافتن راه حل مناسب در این لحظات سخت‌تر از آن است که در حالت عادی تصور می‌کنیم. در چنین شرایطی، ترنج ابزار دفاعی، کمک‌رسان و منبع آموزشی شما خواهد بود.» این جمله‌ای است که سازندگان ترنج، اپلیکیشن خود را توسط آن توصیف کرده‌اند. شیوه‌ی کارکرد ترنج در این بخش بسیار سریع و ساده است. شاید ارسال یک پیامک یا تماس با یک شخص در حالت عادی چند ثانیه بیشتر زمان نبرد اما در برخی مواقع، شما همین چند ثانیه را هم فرصت ندارید و باید به سریع‌ترین شکل ممکن درخواست کمک کنید. کارکرد ترنج به این شکل است که به محض باز کردن اپلیکیشن با ۳ گزینه‌ی تماس با دوستان، پلیس و اورژانس مواجه خواهید شد و تنها با یک لمس، می‌توانید درخواست کمک خود را ارسال کنید.

گزینه‌ی تماس با پلیس و اورژانس تنها با یک لمس اقدام به شماره گیری می‌کند اما برای استفاده از بخش تماس با دوستان (پیامک فوری)، ابتدا باید مواردی را از قبل در تنظیمات برنامه مشخص کنید. برای دسترسی به این بخش کافی است به گزینه تنظیمات مراجعه کنید و موارد لازم را که در زیر اشاره خواهیم کرد تکمیل کنید. با انجام این تنظیمات در ورود اول به اپلیکیشن، از این پس می‌توانید در صورت نیاز به کمک، تنها با چند لمس و در کمترین زمان ممکن، درخواست کمک را ارسال کنید. متن پیامکی که از خط شما به دوستانتان ارسال می‌شود به صورت "فرستنده این پیام نیاز به کمک فوری شما دارد : پلیس را خبر کن" بوده و در کنار آن آدرس شما نیز درج خواهد شد.

مشخصات ۳ تن از دوستان: در این بخش باید شماره تلفن ۳ نفر از دوستان خود که می‌توانید در مواقع ضروری روی آن‌ها حساب کنید را وارد کرده تا در زمان درخواست کمک، تنها با لمس نام آن‌ها، درخواست کمک ارسال شود. متن درخواست کمک: در این بخش متن‌های کوتاه و آماده‌ای برای درخواست کمک وجود دارد. "پلیس را خبر کن"، "سریع خودت رو برسون" و‌... از مواردی هستند که به طور پیش‌فرض در این بخش قرار دارند و شما کافی است تا بعد از لمس یک یا هر ۳ دوست خود، روی پیام لمس کنید تا درخواست کمک شما برای آن‌ها ارسال شود. ۲ مورد از این پیام‌ها نیز قابل ویرایش هستند تا بتوانید با مراجعه به تنظیمات، متن آن را هر طور که صلاح می‌دانید تغییر دهید. اجازه دسترسی به GPS: در این بخش می‌توانید مشخص کنید که آیا ترنج اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما را داشته باشد یا خیر. در صورت تایید این ویژگی و روشن بودن GPS دستگاه، بدون هیچ مرحله‌ی اضافه‌ای موقعیت مکانی شما نیز همراه با پیامک درخواست کمک ارسال می‌شود که امری بسیار مهم محسوب می‌شود. آدرس‌های احتمالی: اگر احتمال می‌دهید که در لحظه‌ی اتفاق، GPS دستگاه به دلیل سیگنال ضعیف یا‌... صحیح کار نکند، می‌توانید در این بخش ۳ آدرس احتمالی (برای مثال خانه و محل کار) را ذخیره کنید تا در هنگام ارسال درخواست کمک، آدرس‌های ثبت شده نیز به شما نمایش داده شود. حال کافی است تا قبل از انتخاب گزینه ارسال، آدرس مورد نظر را تیک بزنید تا آدرس نیز به همراه درخواست کمک، برای شخص مورد نظر ارسال شود. بخش دوم: حقوق مهمی که باید بدانید + شروط عقد

بخش دوم از ترنج که بخشی بسیار مهم و کاربردی است مربوط به اطلاعات حقوقی و فرم‌های مورد نیاز جهت پیگیری قانونی آن‌ها است. این بخش در ۳ موضوع حقوقی، کیفری و شروط عقد دسته بندی شده است. در هر دسته، مواردی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید معرفی و توضیح داده شده است و در همان بخش، حق و حقوقی که می‌توانید درخواست کنید و فرم‌های آماده‌ی دادخواست نیز وجود دارد تا در صورتی که قصد شکایت و مراجعه به دادگاه در آن زمینه را داشتید، بتوانید آن‌ها را (با یک لمس) دانلود و مشاهده کنید. شما می‌توانید این فرم‌ها را پرینت کنید یا اینکه از آن‌ها به عنوان نمونه برای پر کردن فرم‌های دادگاه، استفاده کنید.

حقوقی : طلاق توافقی، طلاق به درخواست زن، مهریه، حضانت، نفقه حقوقی، جهیزیه، فرم طلاق و فسخ نکاح و‌... از مواردی هستند که در بخش حقوقی توضیح داده شده‌اند. شما علاوه بر آنکه با این موارد و حقوقی که در مقابل آن‌ها خواهید داشت آشنا می‌شوید، به فرم‌های آماده‌ی شکایت نیز دسترسی خواهید داشت تا با پرینت آن‌ها، یا استفاده از آن‌ها به عنوان الگو برای پر کردن فرم‌های شکایت، بتوانید خواسته‌ی خود را به شکل صحیح و قانونی پیش ببرید. کیفری: ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی، تهدید، نشر اکاذیب و‌... از موارد کیفری هستند که در این بخش به شما معرفی شده‌اند. شما علاوه بر آنکه با این موارد و حقوقی که در مقابل آن‌ها خواهید داشت آشنا می‌شوید، به فرم‌های آماده‌ی شکایت نیز دسترسی خواهید داشت تا با پرینت آن‌ها، یا استفاده از آن‌ها به عنوان الگو برای پر کردن فرم‌های شکایت، بتوانید خواسته‌ی خود را به شکل صحیح و قانونی پیش ببرید. شروط عقد: بخش شروط عقد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شروط مهمی را به شما معرفی و یادآوری می‌کند که با اضافه کردن آن‌ها هنگام عقد ازدواج، می‌توانید از وقوع بسیاری از مشکلات در زندگی مشترکتان جلوگیری کنید. حق طلاق، حق اشتغال و تحصیل، حضانت فرزند، خروج از کشور و‌... از مواردی هستند که در این بخش به طور کامل با آن‌ها آشنا خواهید شد و در صورتی که مایل بودید می‌توانید برای جلوگیری از محدودیت‌های احتمالی در آینده، آن‌ها را در عقدنامه وارد کنید. دقت داشته باشید که موارد موجود در این بخش، باید با حضور در دفتر اسناد رسمی ثبت شوند در غیر این صورت وجه قانونی و عملی نخواهند داشت. بخش های دیگر برنامه: آزموش تعیین وضعیت رابطه + بیشتر بدانید

 ترنج در کنار دو بخش اصلی درخواست کمک و راهنمای حقوقی که در بالا معرفی شدند، دارای سه بخش مفید دیگر نیز است که در ادامه آنها را به صورت جزئی برای شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانیم: در بخش بیشتر بدانیم مطالب بسیار مفید و راهکارهایی برای پیشگیری، بهبود شرایط یا حتی ترک یک رابطه‌ی خشونت بار جمع‌آوری شده است که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها، آگاهی خود را افزایش دهید و در نتیجه واکنش یا تصمیم درست‌تری بگیرید. آشنایی با خشونت جنسی و خشونت عاطفی، راهکارهایی برای مقاله با خشونت جنسی در محل کار، شناخت ریشه‌های همسر آزاری، راه‌هایی برای ارتباط بهتر با شریک زندگی و‌... از مواردی هستند که در این بخش می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. مراکز مشاوره رایگان: در این بخش می‌توانید مراکز و مشاورانی را مشاهده کنید که به صورت رایگان شما را در حل یا پیگیری مشکلاتتان یاری می‌کنند. البته در زمان بررسی این برنامه توسط ما متاسفانه در این بخش هیچ پیشنهادی وجود نداشت اما امیدواریم با پیدا شدن مشاوران و حقوقدان‌های حامی، این بخش مجددا فعال شود و آماده‌ی خدمت‌گذاری به بانوان عزیزی باشد که نیاز به مشاوره دارند اما از پس هزینه‌های سنگین آن بر نمی‌آیند. رابطه سنج: در بخش رابطه سنج که بر اساس آزمون "مقیاس سازگاری زوجین گراهام بی‌اسپنیر DAS" طراحی شده است می‌توانید با پاسخ دادن به سوالات تستی که برای شما در نظر گرفته شده است، از وضعیت رابطه‌ی خود و نکات قوت و ضعف آن باخبر شوید و برای بهبود آن‌ها تلاش کنید.

 .

برای دانلود فایل APK به صورت مستقیم از این لینک، و برای دانلود از پلی استور از لینک زیر استفاده کنید.

ویژگی ها

امکان درخواست کمک تنها با چند لمس ارائه اطلاعات حقوقی و کیفری کامل و حق بانوان در برابر آنها معرفی شروط عقد مهم و مطالب کاربردی آزمون سنجش وضعیت رابطه DAS

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه ترنج: اطلاعات حقوقی ضروری برای بانوان درباره خشونت، مهریه و موارد دیگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..