تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام آمادگی چین برای آغاز گفت‌وگوها با کره شمالی بدون پیش‌شرط

 «لیو جیه‌یی» نماینده چین در سازمان ملل بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که پکن خواستار گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ بر سر برنامه هسته‌ای این کشور بدون هیچ پیش‌شرطی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نماینده چین در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که تنها راه برای حل مناقشات شبه‌جزیره کره، برگزاری گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ است.

وی افزود، گفت‌وگوها کلید اصلی کاهش تنش در شبه جزیره کره است و هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوان این گفت‌وگوها را تحت شرایط کنونی آغاز کرد.

سفیر پکن در سازمان ملل در ادامه گفت: «گفت‌وگوها به خودی خود اهمیت بسیاری دارند چرا که اگر به تاریخ حل مسائل رجوع کنید و همچنین به تلاش‌ها برای عاری‌سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای، هر برنامه‌ای محقق شده تنها در نتیجه انجام گفت‌وگوها بوده است.

این دیپلمات چینی ادامه داد، در شرایطی که اجرای قطعنامه تحریم‌های شورای امنیت در قبال کره شمالی ضرورت دارد، انجام گفت‌وگوها نیز می‌تواند به کاهش تنش در شبه جزیره کره کمک شایانی کند.

در تاریخ 8 ماه مارس، وزیر خارجه چین پیشنهاد داد که کره شمالی در ازای توقف مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، آزمایش موشک‌های بالستیک و همچنین توسعه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کند.

بنا بر این گزارش، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که آمریکا آمادگی دارد تا گفت‌وگوها با رهبر کره را از سر بگیرد اما نه تا زمانی که پیونگ‌یانگ آزمایشات موشکی و هسته‌ای خود را متوقف نکرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام آمادگی چین برای آغاز گفت‌وگوها با کره شمالی بدون پیش‌شرط»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..