تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیه ۵۰۰۰ پناهجوی سوری را به اروپا اعزام کرد

به گزارش مشرق، وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه اعلام کرد که امسال بیش از پنج هزار پناهجو و شهروند سوری از خاک ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرستاده شده اند.


 عمر چلیک روز سه شنبه در پاسخ کتبی به پرسش نماینده حزب جمهوری خلق در مجلس ملی ترکیه گفت: این اقدام در چارچوب توافقنامه استرداد مهاجران غیرقانونی میان ترکیه و اتحادیه اروپا انجام شده و در مقابل یک هزار و ۹۳ مهاجر که به شکل نامنظم و غیرقانونی به کشورهای اروپایی رفته بودند، به ترکیه بازگردانده شده اند.


توافقنامه استرداد مهاجران میان ترکیه و اتحادیه اروپا در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ در آنکارا به امضای طرفین رسیده و اجرای آن پس از طی روند تایید در مجالس طرفین از اول اکتبر ۲۰۱۴ آغاز شده است.


پس از امضای توافقنامه استرداد مهاجران غیرقانونی بین ترکیه و اتحادیه اروپا، سه اجلاس سران در این خصوص برگزار شده است.


ترکیه کشوری است که به علت در اختیار داشتن ساحل طولانی در دریای مدیترانه و نزدیکی با یونان در دریای اژه، همواره از کشورهای هدف قاچاق انسان و فرار پناهجویان خارجی بوده است.


اتحادیه اروپا که مبارزه گسترده ای را برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا شروع کرده، بعد از مذاکرات طولانی با ترکیه، آنکارا را به انعقاد قرارداد پذیرش مهاجران غیرقانونی که با استفاده از خاک این کشور به کشورهای اروپایی متواری می شوند، متقاعد کرد.


اتحادیه اروپا در قبال ارائه برخی امتیازات به ترکیه از قبیل فعال کردن فرایند پذیرش ترکیه با اتحادیه اروپا، لغو مقررات روادید برای شهروندان ترکیه در سفر به اتحادیه اروپا و کمک سه میلیارد یورویی به آنکارا برای هزینه کردن جهت اسکان پناهجویان، از دولت آنکارا خواسته است به طور جدی از عبور پناهجویان از طریق این کشور به اروپا جلوگیری کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیه ۵۰۰۰ پناهجوی سوری را به اروپا اعزام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..