تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع ناعادلانه سالن‌‌های? سینمایی در شهر اصفهان+ نمودار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حال که سالن‌ پردیس‌های چهارباغ اصفهان افتتاح شد و خبرها حاکی از این است که سینما ساحل هم به زودی قرار است به پردیس سینمائی تبدیل شود، می‌توان ارزیابی کرد که سینما در اصفهان در حال رشد است.

مخاطبان سینما در حال افزایش است و روند صعودی خود را سپری می‌کند، خبر خوبی که مدت‌‌ها منتظر آن بودیم و بالاخره به وقوع پیوست.

گسترش احداث و تجهیز  سالن‌ها سینما در اصفهان که توسط حوزه هنری صورت گرفت و تبدیل برخی از آن‌ها به پردیس‌های سینمایی و تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های مربوط به آن‌ تا حدودی از مشکلات نبود سالن سینما مناسب و ظرفیت پذیری آن را بهبود داد الان در اصفهان می‌توان گفت سالن‌های سینما مدرن شده و مخاطب را ترغیب به تماشای فیلم در محیطی مناسب با امکانات رفاهی بیشتر می‌کند.

همه این اتفاق‌های خوب سینمائی در شهر اصفهان، شهری که داعیه فرهنگ و هنر را به دوش می‌کشد را می‌توان به عنوان یک برگ برنده محسوب کرد.

اما نکته‌ای که قابل توجه است توزیع و پراکندگی سالن‌های سینما در شهر اصفهان است، برخی از مناطق شهر اصفهان با سالن‌های متعدد سینما روبرو است و این در حالی است است که سایر مناطق اصفهان از داشتن سینما بی‌بهره‌اند.

توزیع ناعادلانه سالن سینما در شهر اصفهان

سمیرا یک شهروند اصفهانی ساکن منطقه خانه اصفهان است او می‌گوید: از اینکه سینما در شهر اصفهان در حال افزایش است خوشحال هستم اما ای کاش در خانه اصفهان و یا ملک شهر نیز ما سینما داشتیم، ما هر بار برای دیدن فیلم مجبوریم این مسیر طولانی را برای تماشای فیلم طی کنیم.

شهر اصفهان دارای 13 سالن سینما است، که دارای توزیع متمرکز هستند به گونه‌ای که منطقه 1 دارای 5، منطقه 3 دارای 4 سالن سینما و مناطق 5، 7 و10 و 12 دارای یک سالن سینما هستند، این در حالی است که سایر مناطق فاقد سالن سینما هستند.

ساخت سینماهای جدید در تمامی نقاط شهر اصفهان باید مدنظر قرار گیرد

 مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری اصفهان در بازدید از سینماهای اصفهان در جمع خبرنگاران، نیز به تمرکز سینماها در محدوده‌های خاص اصفهان اشاره کرد و گفت: سینماهای اصفهان تنها در یک خیابان مرکزی و متمرکز شده است و در دیگر نقاط شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف نیازمند ساخت سالن‌های سینمایی هستیم.

وی افزود: اصفهان هنوز ظرفیت‌های بسیاری برای تجهیز سالن‌های سینمایی دارد و  بر اساس  حداقل استانداردهای کشور، با تعداد 10 سینما هنوز 20 سالن سینمایی کم داریم.

احمدی‌فر بیان کرد: نکته بسیار مهم اینکه سینماهای اصفهان تنها در یک خیابان مرکزی و پرجمعیت (چهارباغ عباسی ) متمرکز شده است و این در حالی است که در دیگر نقاط شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف نیازمند ساخت سالن‌های سینمایی هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت فرهنگی درست در سطح شهر حرکتی را در پیش بگیریم که توزیع سالن‌های سینمایی در سطح شهر و استان را با شرایط بهتری شاهد باشیم.

پردیس سینمایی چندمنظوره در نقاط مختلف شهر اصفهان

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به ایجاد سینما در سایر مناطق اصفهان به تسنیم گفت: نگاه سازمان سینمایی این است که سالن‌های سینمایی را به صورت پردیس سینمایی چندمنظوره در نقاط مختلف شهر و استان اصفهان ایجاد کند.

وی درباره توزیع متوازن سالن‌های سینمایی در شهر و استان اصفهان اظهار داشت: ما برای ایجاد سالن سینمایی به سمت بخش خصوصی حرکت کردیم که بتوانیم با همکاری این بخش فضای سینمایی استان را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: در استان اصفهان با همکاری بخش خصوصی توانستیم در طول 2 سال گذشته ساخت و توسعه سالن‌های سینمایی را داشته باشم و با وجود افزایش تعداد تماشاگران سینما، افزایش مطلوب سالن سینمایی در استان نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان‌های استان حتی یک سالن سینمایی وجود نداشت، گفت: ما توانستیم با همکاری بخش خصوصی مجموعه‌هایی را در قالب سینما به ظرفیت سالن‌های استان اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان نیز در مجموعه سیتی‌سنتر 7 سالن سینمایی در حال تجهیز است که قرار است این سالن‌ها در قالب پردیس سینمایی افتتاح شود.

ارزانی پیرامون ایجاد سینما در مناطق مختلف شهری و عدم تمرکز سالن‌های سینمایی در یک محدوده شهر اصفهان گفت: برای ایجاد سالن سینمایی در تمام مناطق باید جذابیت ایجاد شود اما نگاه سازمان سینمایی این است که سالن‌های سینمایی را به صورت پردیس سینمایی چندمنظوره در نقاط مختلف شهر و استان اصفهان ایجاد کند.

راسته خیابان چهارباغ اصفهان مرکز سالن‌های سینمایی است، با وجود تلاش‌های حوزه هنری اصفهان در راستای بازسازی سینماها و ایجاد پردیس که رشد مخاطب را به همراه داشت، ایجاد سینما در سایر مناطق اصفهان به وضوح دیده می‌شود.

گزارش از نگین فروغی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع ناعادلانه سالن‌‌های? سینمایی در شهر اصفهان+ نمودار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..