تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) مانند ستاره آسمانی در بین مردم بود

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌حائری در مراسم اولین سالگرد آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) گفت: ایشان یکی از ستارگان آسمانی بود که در روی زمین با نهایت تقوا و بخشش بین مردم زندگی کرده و تمام عمر بابرکت خودشان را در راه ترویج معارف الهی هزینه کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، اولین مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله سید نورالدین طاهری موسوی‌شیرازی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رضوی‌حائری پیرامون اثرگذاری علماء دین در تربیت انسانها و با حضور شخصیت ها و عموم مردم در مسجد حجت بن‌الحسن(عج) تهران برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن توسط استاد علی مشعوف آغاز و سپس فرخی، مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) دقایقی به ذکرمصیبت پرداخت، در ادامه مراسم حجت‌الاسلام رضوی‌حائری درباره شخصیت آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) گفت: ایشان قریب به ۳۰ سال از عمر با برکت خود را در راه تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) و مدیریت مسجد هزینه کردند به طوری که هر کدام از شاگردان ایشان در زمان فعلی انسانهای بسیاری را به مسیری که مرضی رضایت خداوند متعال است سوق داده‌اند، همچنین تألیفات بسیاری از ایشان جهت استفاده علاقمند به جای مانده است که هر علاقمندی می‌تواند به راحتی به آنان مراجعه کند.  
وی ادامه داد: همه انسانها در طول زندگی خود به رهبران معنوی جهت تربیت ابعاد شخصیتی خود نیازمند هستند به طوری که بدون حضور آنان ممکن است به سوی مسیر شیطانی سوق پیدا کنند، قرآن کریم در آیات گوناگون به ترتیب این رهبران مردمی را بر شمرده است که اولین آن خداوند متعال و سپس پیامبران الهی می‌باشند رسولانی که طبق بررسی های تاریخی تمام و کمال مدعی نشر توحید و معارف الهی در بین عموم مردم بوده‌اند، بعد از انبیاء الهی اهل بیت(ع) الگو های بسیار خوبی برای تمام انسانها به حساب می‌آیند زیرا آنان طبق نقشه راه انبیاء در مسیر خداوند حرکت کرده‌اند.
رضوی‌حائری افزود: از زمان غیبت کبری امام زمان(عج) تاکنون متأسفانه از نعمت وجود لمسی و ظاهری ائمه همه ما محروم شده‌ایم این در حالی است که چراغ راه هدایت به سوی مبانی الهی هیچگاه نباید از بین رفته و نابود گردد بلکه توسط علماء دینی این مسیر خداوندی باید تقویت شود پس طبق نظرات اهل بیت(ع) عالمان دینی در زمان فعلی همانند انبیاء گذشته چراغ راه علاقمندان می‌باشند، برتری عالم دینی نسبت به عموم مردم طبق بیان امام باقر(ع) چیزی همانند برتری ماه بر همه ستارگان در آسمان خواهد بود.
خطیب مشهور تهران گفت: آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) یکی از همین ستارگان آسمانی بود که در روی زمین با نهایت تقوا و بخشش بین مردم زندگی کرده و تمام عمر بابرکت خودشان را در راه ترویج معارف الهی هزینه کردند، بنده در دفعات متعدد از زبان هیئت امناء این مسجد شنیدم که ایشان برای مدیریت این مسجد و البته تأسیس حوزه علمیه آن از بهترین خوشی های زندگی گذشته و آنان را در مسیر تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) هزینه کرده‌اند.
وی ادامه داد: نکته دیگر درباره سیره بعضی از علماء دینی است که می‌تواند عاملی مهم در جهت ایجاد علاقمندی عموم مردم به شخصیت آنان باشد، به خدمت مادر بزرگوار آیت‌الله شیخ مرتضی‌انصاری(ره) عرضه شد که فرزند شما در بالاترین درجات اجتهادی قرار گرفته است وقتی این کلام را شنیدند نقل شده که فرمودند اگر می‌گفتید فرزندم در درجه نبوت قرار دارد تعجبی نمی‌کردم زیرا او از نوجوانی در مسیر خداوند به طاعت و عبادت پرداخته بود! در نتیجه نفس های عالمان دین از جمله آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) برکتی برای همه علاقمندان بود که متأسفانه ایشان از بین مردم به سوی خداوند پرواز کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی، مدیریت حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج)، حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری، نوه آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) و معاونت حوزه علمیه مذکور و دیگر علماء دینی حاضر بودند.
در ادامه عکسهای مراسم را می‌بینید:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله طاهری‌شیرازی(ره) مانند ستاره آسمانی در بین مردم بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..