تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه رقص با شیطان

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا رضا خواه در روزنامه خراسان نوشت:

"حمله منچستر تنها آغاز راه است" این پیامی بود که داعش بعد از حمله تروریستی در شهر منچستر انگلستان برای رسانه های جهان مخابره کرد. حمله ای که در آن ۲۲ تن کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.  هنوز مستی ترامپ از رقص شمشیر با پدر خوانده های تروریسم در ریاض و خوشحالی او از هدایای پادشاهی سعودی تمام نشده بود که تروریست ها چک سفید واشنگتن برای اربابانشان را در منچستر نقد کردند. این حمله مرگبارترین حمله تروریستی پس از ژوئیه ۲۰۰۵ میلادی است که در آن ۵۲ نفر در لندن کشته شدند. نکته جالب اینجاست که چند ماه پیش ترزا می نخست وزیر انگلستان نیز در سفری به عربستان سعودی قراردادی میلیاردی برای فروش سلاح به دربار پادشاهی سعودی امضا کرده بود، او در این سفر در واکنش به اعتراضات گسترده مردمی تاکید کرده بود: " فروش سلاح به سعودی ها برای امنیت مردم انگلیس است". امنیتی که ظاهرا این روزها هیچ اثری از آن در انگلستان دیده نمی شود. تنها چند ساعت بعد از بمب گذاری در منچستر خبرگزاری های جهان از شنیده شدن صدای انفجار در یکی از پاساژهای این شهر خبر دادند و همزمان ایستگاه اتوبوسی در لندن به دلیل احتمال بمب گذاری تروریستی تخلیه شد. ترامپ هم در سفر اخیرش به ریاض مدعی شده بود که فروش سلاح به عربستان امنیت آمریکا را تضمین خواهد کرد.


"یمن اروپا" ضربه پذیر است


فارغ از این واقعیت که حملات تروریستی این سال ها در غرب به ویژه در انگلستان، آبروی دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی این کشور را برده است، بایستی خاطر نشان ساخت که ماهیت متکثر جامعه انگلستان به دلیل سابقه استعماری این کشور باعث شده تا لندن در مقابل تهدیدات امنیتی به شدت آسیب پذیر باشد. بحران هویت نسل سوم و چهارم مهاجران به این کشور در کنار سبک زندگی غربی سرشار از خشونت باعث شده است تا شهروندان انگلیسی هدفی مناسب برای گروه های تروریستی محسوب شوند.


روزنامه دیلی تلگراف چندی پیش پیرامون این امر نوشت: " تا کنون در هیچ  درگیری مشابهی از جمله اشغال افغانستان، این تعداد تبعه غربی وارد جنگ نشده بودند، بر اساس آمار مرکز بین المللی مطالعه افراطی گری، از فوریه ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۲۸۰۰ شهروند غربی به تروریست های سوریه و عراق پیوسته اند.  از این تعداد، ۵۰۰ نفر شهروند انگلیس هستند، بعلاوه بیش از ۴۰۰۰ شهروند انگلیسی در معرض پیوستن به جریان های رادیکال هستند. " این روزنامه تاکید می کند که "سیاست های اشتباه لندن موجب شده این کشور تبدیل به یمن غرب شود."


این گاوِ نُه مَن شیرلگد هم می زند


این روزها روند واگرایی در عرصه بین المللی که شاخص های آن را می توان در خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا رصد کرد، باعث شده تا کشورهای غربی برای تامین منافع اقتصادی خود دیوانه وار در منطقه غرب آسیا و به ویژه در حاشیه خلیج فارس ، یعنی همان جا که به اعتراف دستگاه های اطلاعاتی اروپا، "مرکز اصلی تامین لجستیک تروریسم بین الملل می باشد"، به دنبال بازار فروش تسلیحات مرگبار خود بگردند. برای همین مقصود است که هر روز شاهد ایجاد ائتلاف های صوری در منطقه هستیم.


در چنین شرایطی تنها چیزی که اهمیت ندارد، دموکراسی، حقوق بشر و ارزش های انسانی است. وزیر خارجه آمریکا به تازگی در جمع کارکنان دستگاه دیپلماسی این کشور در توجیه همکاری گسترده کاخ سفید با دیکتاتورهای بد نام دنیا به ویژه منطقه خلیج فارس  گفته که "وزارت خارجه هم باید طبق شعار انتخاباتی دونالد ترامپ، منافع آمریکا را در اولویت قرار دهد؛ نه ارزش‌ها." رکس تیلرسون می گوید: "از دید من، برای این‌که شعار «اول آمریکا» را در قالب سیاست‌خارجی‌مان اجرا کنیم، یعنی امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی را در اولویت بگذاریم. اگر تلاش‌هایمان برای امنیت ملی را مشروط کنیم به این‌که کسی ارزش‌های ما را فرا بگیرد، احتمالا نمی‌توانیم به اهدافمان برای امنیت ملی برسیم.


" ترجمه سخنان تیلرسون در رابطه با ارتباط واشنگتن- ریاض به زبان دونالد ترامپ خیلی ساده است، ترامپ می گوید: "عربستان مثل گاو شیرده‌ای است که تا شیر داشته باشد آن را می‌دوشیم" . اما غربی ها باید توجه داشته باشند که این گاو ۹ من شیر، معمولا لگد هم می زند.


بومرگ خونین سیاست های غربی


انباشت سلاح های مرگباردر پادشاهی های منطقه به ویژه عربستان و قطر که مرکز اصلی تولید ایدئولوژی تروریسم و اندیشه تکفیر هستند، سیاستی است که همچون بومرنگ، نتایج آن به داخل کشورهای غربی باز می گردد. طبیعی است که خیلی زود انبارهای سلاح سعودی و همپیمانان این کشور پر خواهد شد، آن وقت است که برای ایجاد فضا برای سلاح های جدید بایستی انبارهای پر شده توسط سلاح های قدیمی خالی شوند. خالی شدن انبارها از دو مسیر ممکن است: اول، پخش گسترده سلاح های غربی در بازار سیاه، که به معنی قرار دادن این سلاح ها در اختیار تروریست هاست و دوم، ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه مانند آن چه سعودی ها این روزها در عراق، سوریه و یمن انجام می دهند که خود باعث تکثیر تروریسم می شود و تروریسم آن چیزی است که این روزها سایه اش مردم انگلستان را در وحشت فرو برده است، تروریسم هزینه رقص مقامات سیاسی غرب با شیطان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه رقص با شیطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..