تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ یک دامدار اندیکایی به دنبال نزدیک شدن به لانه خرس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یک دامدار اندیکایی، پس از نزدیک شدن به لانه خرس قهوه‌ای در منطقه دشت آبدار بر اثر حمله خرسی که با توجه به فصل کنونی، در صدد دفاع از لانه و محافظت از توله‌ها برآمده بود، مجروح و به دلیل عدم وجود جاده دسترسی، پیش از رسیدن به مراکز درمانی از پای درآمد.

سیدعادل مولا، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این‌باره به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت: یک دامدار، پس از نزدیک شدن به لانه خرس قهوه‌ای و برخورد احتمالی با خرس خواب‌آلود، در منطقه دشت آبدار از توابع بخش چلو بر اثر حمله خرس، مجروح و به دلیل عدم وجود جاده دسترسی، پیش از رسیدن به مراکز درمانی از پای درآمد.

فعالان محیط زیست با اشاره به اینکه توله‌ خرس‌های قهوه‌ای در فصل بهار، بسیار آسیب‌پذیر بوده و مورد توجه خرس مادر قرار دارند و با توجه به اینکه دشت آبدار یکی از زیستگاه‌های خرس به شمار می‌رود احتمال می‌دهند، خرس قهوه‌ای در راستای دفاع از لانه و محافظت از توله‌ها قلمداد کرده و نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی به بومیان و برحذر داشتن ایشان از نزدیک شدن به محل زندگی جانواران موثر می‌دانند.

روز گذشته، نیازعلی سهرابی، رییس شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا با بیان اینکه محل حادثه فاقد جاده دسترسی بوده و اهالی محلی به ناچار، مردی را که بر اثر حمله خرس، مصدوم شده بود بر روی دوش خود حمل کرده‌اند به رسانه‌ها گفته بود: هرچند آمبولانس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا در نزدیک‌ترین نقطه منتظر مصدوم بود اما انتقال مصدوم تا جاده اصلی چهار ساعت به طول انجامید و متاسفانه منجر به مرگ وی شد.

به گزارش تسنیم، عدم سیاست‌گذاری مسئولان در راستای تغییر دامپروری سنتی به صنعتی همچنان علاوه بر تخریب زیستگاه‌ها بر اثر چرای بی‌رویه دام و همچنین شیوع بیماری‌هایی مهلک از قبیل تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان در میان گله‌های دام و گونه‌های حیات وحش، با به وجود آوردن تعارضاتی تلخ میان انسان و حیات وحش، سالانه قربانیان بسیاری به جا می‌گذارد: دامدارانی که یا خود در درگیری با وحوشی از پای در می‌آیند و یا به منظور حفاظت از گله‌هایشان با استفاده از سنگ و چوب و داس، طعمه مسموم و سگ‌های گله، گونه‌های ارزشمند حیات وحش مانند یوز، پلنگ، خرس و گرگ را از بین برده و بدین ترتیب نسلشان را به انقراض نزدیک‌تر می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ یک دامدار اندیکایی به دنبال نزدیک شدن به لانه خرس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..