تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه هزار عدد تله زنده گیری پرنده هوبره در شهرستان درمیان جمع آوری شد

محمد دادی، روز سه شنبه در کارگاه آموزش زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه 22 بهمن اسدیه به مناسبت روز جهانی تنوع زیست محیطی، افزود: یگان حفاظت محیط زیست درمیان با متخلفان شکار و صید هوبره قاطعانه برخورد می کند.
وی بیان کرد: منطقه حفاظت شده شهرستان از جمله غنی ترین مناطق حفاظت شده و ظرفیتی برای تنوع زیست محیطی است نیازمند معرفی و توجه است.
به گفته وی شهرستان درمیان با توجه به تنوع زیستی گیاهی و جانوری خود ظرفیتی خوبی برای افزایش گردشگری اکوتوریسم طبیعی دارد، این منطقه حفاظت شده نیازمند معرفی است.
وی بیان کرد: امسال شعار روز جهانی تنوع زیستی با توجه به شعار سال2017 سازمان ملل تحت عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار به عنوان «تنوع زیستی و گردشگری پایدار» نامگذاری شده است.
به گفته وی تنوع زیستی سرمایه مهم هر منطقه است و ارتقای آگاهی و جلب مشارکت مردم در حفظ تنوع زیستی راهبردی حیاتی است، روز جهانی تنوع زیستی فرصتی مهم در راه ارتقای آگاهی های مردم نسبت به گردشگری پایدار است.
وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده درمیان از تنوع زیستی نسبتا خوبی برخوردار است، افزود: از گونه های شاخص این منطقه حفاظت شده قوچ و میش، گرگ، کفتار، شغال، روباه و انواع گربه های وحشی است.
وی با اشاره به اینکه در این منطقه آهو، هوبره و گربه پالاس در معرض انقراض قرار دارند، از مردم خواست با حیوانات مهربان تر برخورد کنند.
به گفته وی منطقه حفاظت شده درمیان در حال حاضر دارای دو پاسگاه محیط بانی است که محیط بانان شبانه روزی در منطقه حضور دارند.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه مرکز این شهرستان قرار دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسئولان است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
منطقه حفاظت شده درمیان از گذشته های دور به دلیل دارا بودن قابلیت های فراوان بویژه وجود گله های قوچ و میش مطرح بوده است.
این منطقه به علت داشتن مراتع زیبا و تپه ماهورهای متعدد می تواند مامن مناسبی برای پرورش قوچ و میش وحشی در خراسان جنوبی باشد.
منطقه یادشده در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و تقریبا تمامی پدیده های طبیعی مثل کوه، تپه، چشمه، رودخانه و قنات های مختلف در آن به چشم می خورد و منطقه آب و هوای گرم و خشک دارد و در نواحی کوهستانی به علت ریزش باران و برف از آب و هوای معتدل تری برخوردار است.
طبیعت بکر درمیان، وجود آبشار و چشمه معدنی آب ترش، قلعه باستانی حسن صباح و چنار هزار ساله دوشنگان بر ارزش منطقه افزوده است.
حیات وحش این منطقه شامل پستانداران مختلف از جمله قوچ و میش، گربه پالاس، گرگ، روباه، شغال، کفتار، خرگوش، تشی و انواع موش و پرندگان مختلفی از جمله کبک، تیهو، کبوتر چاهی، قمری، عقاب دشتی، عقاب طلایی، دلیجه، هما و کرکس است.
در این منطقه آهو نیز وجود دارد ولی با جمعیت پراکنده، بسیار اندک.
قیچ، نسترن وحشی، اورمک، اسپند، گز، کما، زول، کلاه میرحسن، پرند، خارشتر، نخود وحشی، گون، گل ماهور، گل میمون، زنبق، آویشن، مریم گلی، یال اسبی، پوا، چوبک، خارگونی، کاهوی وحشی، چرخه، کنگر، شکر تیغال، گل گندم، درمنه و تلخه از جمله پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده درمیان است.
نام این منطقه از بزرگترین روستای پیرامون منطقه، یعنی روستای درمیان گرفته شده است.
*7556 **2047**خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه هزار عدد تله زنده گیری پرنده هوبره در شهرستان درمیان جمع آوری شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..